Berat badan saya yang terkini

Kak Nora tanya saya berat saya dah surut ke or maintain 50kg.. Untuk pengetahuan u all & kak nora, berat badan saya maintain 50kg... Harap2 janganlah surut... Tak nak sentuh dah angka 4... tak nak dah jadi macam bini popeye.. (^_^)..

Saya pun hairan jugak... macamana boleh duk berat 50kg tu je... takda plak dia nak naik 51 kg ke or turun jadi 49 kg ke... Bayanglah, selepas saya bersalinkan Aqilah 18 hari, berat saya duk maintain dengan 50kg je... Alamakkk terlupa, hari yang ke 52 lepas bersalinkan Aqilah, berat saya jadi 52kg.. tapi lepas tu, turun semula jadi 50kg sampailah sekarang... 

Pada yang bertanya saya, apa tips untuk tambah berat badan tu, saya pun tak tahu.. tapi yang saya tahu, saya memang kuat makan & kuat jugak bagi Aqilah menyusu.. Apa2 pun, saya harap, berat saya biarlah maintain dengan minimum 50kg & maksimum 53kg... (^_^) Pada u all yang sama macam saya, yang jenis susah nak naik berat badan tu, makan je lah banyak2 yer.. hihi

Tapi saya tahu, mesti u all akan cakap "dah makan banyak tapi tak naik jugak"... Saya tahu, sebab saya dulu pun kata gitu gak.. memang susah nak dapat berat idaman kan.. tapi tu la, macam saya ni, lepas bersalinkan Aqilah ni, baru nampak perubahan dekat diri saya... berkat bersalinkan Aqilah kot.. hahah... Ntahla.. apa2 pun, kurus ke berisi ke.. janji kita sihat.. & kalau boleh, jagalah berat badan kita yer... tapi terpulang dekat penerimaan hubby masing2 jugakkan.. (",) Macam saya, my dear dah gtau awal2, dia tak suka isteri dia gemuk & isteri dia pun memang tak suka kalau gemuk.. just nice.. (^_^)


Berat badan saya yang terkini

{ 27 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown March 27, 2013
kite lak berat asik naik lepas cucuk perancang..huhu..
Mrs Velentine Mrs Velentine March 27, 2013
wah bestnya kak ina..MV ni nak turunkan punya payah..done hi shop
Rozie Rozie March 27, 2013
alahai makin comellah ina nanti...
syawalsimpsons syawalsimpsons March 27, 2013
ina mmg sama ngan sue...sue pon sebelom ni 48kg je...skrg ni dah 51kg....so far sue jenis yg cepat membuang lps mkn...metabolisma sue tinggi, tu yg x naik berat tu...akob pon sm, susah nk naik berat bdn
Unknown Unknown March 27, 2013
kasi mantain berat tu ye..
Unknown Unknown March 27, 2013
jijah cukup la jangan kurus sgt kurang dari 45kg.. sebab jijah ni kurus n kecik je.. nak sampai 50kg rasanya memang tak lah..hehee takut pula berat mencecah 50kg...huhuhu
Unknown Unknown March 27, 2013
sama la mcm deqla pun... agak ssh nak gomok..huhuhu... tp kalo deqla berat dlm 40kg tu xde la mcm bini popeye..sbb deqla rendang...kohkoh
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI March 27, 2013
yui ni camne nak turun..hihi.
Unknown Unknown March 27, 2013
Anda adalah antara yg bertuah sbb berat xnk naik hikhikhik..
Maria Firdz Maria Firdz March 27, 2013
lau sy sshnya nk cecah 50 tu.. maintain 40 je... heee
mama lynn mama lynn March 27, 2013
jeles....

sy lak sejak stop diet ni selera makan naik mbuak. sgt la berselera kalau mengadap makan. mana la berat tak naik
aziazib aziazib March 27, 2013
sy nk gemuk.. bestla ina dh dpt berat idaman.
Nora Karim Nora Karim March 27, 2013
ooo kalau berat ina maintain 50... maknanya tulang pipi tu mmg naik la... nak cari pmc gak lah.. hahaha
Unknown Unknown March 27, 2013
ehe....akak pun dh pulun makan banyak tapi lepas ada anak makin kecut badan,..ramai yg tegur,..ehe..

ina,..abg akak pindah SP,..nnt kami g sana,..nak menyinggah rumah ina..hihi..tapi xtau laa bila..
haryati haryati March 27, 2013
mkn byk pun takpe, sbb ina kan menyusu bdn, tenaga diperlukan...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 27, 2013
salam k.ina..
hehehe..klu cma terbalik la pulak..
nk turunkan berat badan dan maintain..
berat cma dari 58 sekarang dh naik 68.
6 bulan naik dekat 10kg.. huhuh..

nk maintain 60 je... :(
iietamalek iietamalek March 27, 2013
Huwaaaa....kirenyer saya dah jd bini popoyela. Berat sy mul angkat dari dulu smpi skng..mengndung je cexah angka 5...hahahah
Miss N™ Miss N™ March 28, 2013
Nur nak kurangkan berat badan...
hihihi...

akak nak maintain... :)
Fiza Rahman Fiza Rahman March 28, 2013
Smoga brat badan maintain sentiasa yer ina. Best kan...mkn byk tapi berat tak naik ☺☺
ayut ayut March 28, 2013
yg pasti kita kena shat! ^____^
ayut pon nk maintain jer..xnk sblm kawen cecah 5..hihihi
nanieydotcom nanieydotcom March 28, 2013
Hehe :) terbaik la kak ina.. :)
Puan Kutu Puan Kutu March 31, 2013
mmg bukan sng nak maintainkan berat badan apalagi lepas bersalin.kadang2 benda ni ikut jenis badan n kadar metabolisme kita gak.ada org yg mudah turun naik,ada gak yg ssh..

yg paling penting selesa dengan diri sendiri sudah.klu dh rasa tak selesa tu kena la naik or turunkan sikit berta tu..:)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief March 31, 2013
tgh usaha nk kurus gak ni ekekeke...kak ina menten jerk
emma emma April 02, 2013
best nye kak ina mkn byk pn bdn maintain camtu je..
Mimie Mimie April 03, 2013
ok la tuh kak ina...bdn maintain...sy tak leh turunkan berat badan 50kg sbb muke jd cengkung n kurus sgt..