Perasaan seorang ibu

Sebelum ni, saya pernah bagitahu u all yang ada budak jelir lidah dekat Alisha tapi Alisha tak paham yang orang tak nak kawan dengan dia kan... U all tau tak, saya yang melihat situasi tu, rasa SEDIH SANGAT + TERBAYANG2 CAMNA NANTI BILA ALISHA DAH SEKOLAH...

Yela, saya terpikir, bila dah sekolah nanti, macam2 peel budak2 ada... mestilah sedih kalau orang tak nak kawan dengan anak kita kan... Dah la Alisha bukan jenis lawan balik.. Tapi tu la u all.. terus terang saya cakap, saya memang tak ajar anak saya "lawan" balik.. sebab saya pun bukan jenis macam tu.. heheh..

Saya jenis yang "Biar orang buat kita, jangan kita buat orang"... Entah, sebab saya percaya, kalau kita buat baik... walaupun kadang2 orang buat sebaliknya dekat kita, pasti satu hari, bila orang tu dah penat, mesti dia pun dah tak buat 'jahat' kat kita.. (^_^)... Apa2 pun, doa saya, biarlah kebaikan alisha ni, kekal sampai bila2.. & moga orang melihat kebaikan alisha ni, sesuatu yang positif bukannya untuk diambik kesempatan... & moga walau kemana saja Alisha & Aqilah pergi, mereka akan jadi kesayangan sesiapa sahaja (",)

Perasaan seorang ibu

{ 26 comments.. read them below or add one }

myfreeminded myfreeminded March 05, 2013
Ernah gak ada perasaan tu. :)
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha March 05, 2013
sedih lak baca entry ne..xpe alisha,nnti org tahu alisha cuma nak berkawan je :)
Cik Nur™ Cik Nur™ March 05, 2013
jgn risau..Nur rasa kalau alisha dah bsekolah nanti dia pandai bw diri...

Nur tgk alisha cepat matang..kiranya tak mustahil kalau dia sekolah nanti dia cepat menyusaikan diri dengan keadaan...

jangan risau ye kak, sbagai ibu, akak jangan putus doa.... :)
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra March 05, 2013
hukhuk, betul juga kan, hope kebaikan alisya tak d ambil kesempatan oleh teman2 dia nnt,

akak, maaf terlepas banyak entry akak, huhu.
Haryati Faizal Haryati Faizal March 05, 2013
In Shaa Allah... klu yati pun sedih bila anak org lain buat kat anak yati camtu...
UniMeOw UniMeOw March 05, 2013
amin...

jgn sdh2 la kak...t ok 2..insyAllah..
Ibu Lala Ibu Lala March 05, 2013
Betul tu. akak pun nangis masa anak akk drjh 1 dia rehat sorang2. X de kawan. Sbb tu dia sll ajk akk temankan dia rehat. Tp akk keje. Mcm mn nak teman. Tp start darjh 2 dah ok dah. Yg boy ni rsnye ok. Ada kawan time rehat. Tp baru2 ni kena ketuk dgn botol air kat kepala
Sampai benjol dgn budak pompuan. Kes mengacau agaknye. Balik sklh menangis. Nasib ada kakak yg boleh tengokkan dia.
Dylla Abas Dylla Abas March 05, 2013
jgn risau...org yg baik mesti akan disukai oleh org yg lain :)
iietamalek iietamalek March 05, 2013
biar org buat kat, kita jgn balas balik..
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI March 05, 2013
insyaALLAH kak baik2 semuanya..amiinn.
Nora Karim Nora Karim March 05, 2013
budak baik mesti ramai nak kawan... hehe don't worry ^_^
Sally Yatiey Sally Yatiey March 05, 2013
Betul2.. biar orang buat kita, jangan kita buat orang. Jangan balas perbuatan orang. Lama2 nanti mereka akan penat dan takkan jahat kat kita lagi ^_^
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief March 05, 2013
mmg sedih nengok kalau org xmo kwn dgn anak kita tuh...
Masya Masya March 05, 2013
perasaan ina ni samalh dgn saya.. sy selalu byg apalah amir dok buat kat sekolah.. dia belajarr ke tak.. kdg² siap pesan lg.. nnt kat sekolah jgn gaduh tau.. main sama²... sampai anak sy ckp.. ibu ni asyik pesan yg sama jer.. amir dgr.. amir paham.. sayu jer.. tp kt kenalah pikir jugakkan.. budak² ni pandailah berdikari nnt...
Mrs Velentine Mrs Velentine March 05, 2013
amin..semoga kakak alisha jadi anak yg baik...& seoarang yg penyayang
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin March 06, 2013
xpe kak. lagipun bkn masa yg sesuai untuk Alisha paham lg. its ok. semoga besar2 nt, dia ada sifat yg penyayang seperti akak. Amin.
Puan Kutu Puan Kutu March 06, 2013
ameen..nti dh sekolah insyaallah pandai alisha pertahankan diri..kadang2 kita kena tegas supaya tak bg org ambil kesempatan..tegas bkn bermaksud lawan balik,tp pertahankan diri dlm sesuatu situasi..:)
Azi Azidah Azi Azidah March 06, 2013
bila dah sekolah nanti alisha dah besar, dah reti nak pertahankan diri dia. bukan dengan cara membalas tapi kata2 dan perlakuan yang baik.
Nieyxzha Hassan Nieyxzha Hassan March 07, 2013
Doa ibu lebih mustajab...apa yang keluar dari mulut ibu 2,3 kali ganda mustajab dari doa ayah..amin..semoga alisha dan aqilah dpat kawa yang baik-baik saja..amin
azizah :) azizah :) March 07, 2013
InsyaAllah.. moga anak2 akak menjadi anak yg baik..
wan nurul hezrina abd halim wan nurul hezrina abd halim March 07, 2013
mmg naluri n perasaan ibu mcm 2 gamaknyakan??
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ March 07, 2013
salam k.ina..
hmm...perasaan itu smmgnya ada..sabar ye kak..'insyallah..

amin..semoga alisha mmbesar dgn penuh kasih sayang dari familynye.. :)