Tindak balas apabila makan Pure Marine Collagen (PMC)

Dah gaya macam saya pulak yang jual PMC ni... asyik duk cite pasal PMC je.. hahah.. Sajalah nak share dengan u all.. mana tau kot2 u all pun nak beli & secara tak langsung, saya melariskan PMC mereka2 yang berniaga.. (^_^).. 

Saya nak bagitahu u all ni, antara tindak balas yang saya rasa masa mula2 makan PMC... kepala saya jadi pening tau.. lepas tu, tekak saya ni rasa loya.. time tu, sempat lagi dalam hati ni terdetik "Aku mengandung ke?".. ahhahah... Yela, rasa pening + loya tu, sebijik macam tanda2 ketika saya nak tahu saya pregnant kan Alisha & Aqilah.. (",).. Selain dari pening & loya, tiba2 dekat muka saya naik 2 bijik jerawat.. adehhh... dah lama takda jerawat, tiba2 naik.. tapi nasib sehari je.. keesokannya kecut.. hihi

Untuk pengetahuan u all, saya ada terbaca yang tindak balas ni adalah normal.. kiranya macam tindakbalas pemulihan la... adalah apa2 yang kita ada prob tu.. tu yang jadi camtu... So, kalau u all makan PMC tiba2 pening ke loya ke tumbuh jerawat ke.. teruskan je makan.. InsyaAllah lepas tu akan ok... Macam saya sendiri, saya pening + loya hanya 2 hari je.. pastu dah ok.. tapi ianya bergantung pada badan seseorang gak tau... ada orang yang lama & ada orang yang ok je, takda masalah pe2.. (",)

Saya saja nak bagitahu u all pasal tindak balas ni.. bukan apa, sebab saya ada terbaca komen kawan2 semasa saya blogwalking yang dorang guna PMC tiba2 jerawat naik tiba2 pening kepala, pastu mereka terus stop.. tu yang nak bagitahu u all yang saya pun rasa jugak apa yang mereka rasa (",) 


Jadual kat atas ni, saya copy dari blog MY SWEET BEAUTY SHOP.. Jadual ni menunjukkan kemungkinan yang menjadi punca tindak balas selepas makan PMC... 

Ohya, nak ingatkan u all, jika u all tergerak hati nak beli PMC & jika kesan dia lambat ke or tak jadi seperti yang saya cite kat u all tu.. jangan cakap saya tipu pulak tau.. hehhe.. Yela, sebab saya bukan makan PMC semata2... Risau gak saya, takut u all beria beli PMC tapi tak jadi seperti yang saya cite... (",) Nak cepat kesan, buat macam saya, makan PMC + dijadikan masker & makan vitamin C.. kalau 1000mg lagi bagus & sapu minyak zaitun di muka.. (",)

Saya nak ingatkan, saya bukan penjual PMC yer.. tapi saya just share dengan u all.. saya gembira, so, saya pun nak kongsi kegembiraan ni dengan u all.. Bolehlah suami2 kita pakat duk tengok kita je tak kelip2.. hehheh 

{ 24 comments.. read them below or add one }

Nida Mohd Nida Mohd March 27, 2013
saya masa mula-mula makan ngantuk je waktu siang..dlm seminggu gak..skrg dh ok, jerawat mmg tumbuh dan cpt kecut..tak sempat la nk buat review pasal PMC ni..hehe
syawalsimpsons syawalsimpsons March 27, 2013
mmmg nampak perubahan kat ina ni
Unknown Unknown March 27, 2013
nice sharing sis..baru ingat nak try PMC ni, baca2 review sis ni terus rasa nak beli terus..heee :D
Si Matatajam Si Matatajam March 27, 2013
M tak cuba lagi..tapi my mak kata bau dia tak tahan la
Umialya Umialya March 27, 2013
yalah ntuk suami jugak..
najihahfara najihahfara March 27, 2013
alhamdulillah setakat ni sy pakai rumpai laut ni berkesan :)
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 27, 2013
salam k.ina..
huhu..bagus ye produk pmc ni...
AnonymousAnonymous March 27, 2013
js lum try lg ni..duk baca2 je...hehe
eita eita March 27, 2013
tak mencuba pun..
Miss N™ Miss N™ March 28, 2013
haa..bgus juga akak bgutahu ni, sekurang2nya org tahu.. :)
Mrs Velentine Mrs Velentine March 28, 2013
MV mmg makan tanda yg kak ina ceta mmg betul
fieda fieda March 28, 2013
kfieda nk try yg ijau nanti..
Fiza Rahman Fiza Rahman March 28, 2013
Menarik nih. Rasa mcm nak try lah ☺☺
Unknown Unknown March 28, 2013
bagus lah akak buat review.. skurang2nya org tahu kebaikkannya..
ayut ayut March 28, 2013
ayut ada mkn felinna vit C tu..dlm tu pon ada ekstrak PMC...mmg ada efek rasa ye klu mkn vit ni awal2x..tp yg pasti setiap org mesti len2x efek yer..sbb stiap org imuniti dan metabolisme yer berbeza
Unknown Unknown March 28, 2013
asa amalkan ..memang ada kesan pada awalnya...basan bertksik ni macan tu lah
Unknown Unknown March 29, 2013
Mesti bagus PMC ni kan..
Mimie Mimie March 29, 2013
sy tak try lg sbb skang tgh mkn vit c...xleh cmpur ngan pmc....
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief March 31, 2013
nak cuba gak nanti tp tataw bila haha
emma emma April 02, 2013
tiap2 org kesan die bbeza..

*sy demam teruk 4ari bebaru ni kak ina, trs skip mkn sb xnk campur ngan ubt.. mask pn skip 2 mlm huhu..
Mimie Mimie April 03, 2013
kak ina, vitamin c+e yang saya makan tuh mengandungi vitamin+pure collagen+glutathione...so owner produk yg sy mkn tuh dh bgtau tak boleh cmpur dgn pmc sbb takut overdose....vitamin die kira 3 dlm 1 la...