Kek coklat kukus untuk adik ipar

Petang ni kami akan balik Parit Buntar umah MIL.. So, semalam saya buatlah kek coklat kukus.. bukan apa, tingat kan adik ipar saya tu suka kek coklat.. So, alang2 bahan dah ada, terus je la  buat.. (^_^)


Yang ni untuk saya & Alisha makan... Saya g "jirus" dengan coklat masakan + marjerin yang dah dicairkan.. hihi


Yang ni baru yang adik ipar saya punya... Cara buat senang je.. semua orang tau.. tapi saya nak tulis gak.. hihii.. 1 CAWAN GULA + 1 CAWAN SERBUK KOKO + 1 CAWAN SUSU CAIR + 1/2 CAWAN SUSU PEKAT + 1 CAWAN MINYAK MASAK = GAUL SEBATI & MASAK HINGGA LARUT... 4 BIJI TELUR DIPUKUL HINGGA KEMBANG... 3/4 CAWAN TEPUNG GANDUM + 1 SUDU KECIL SODA + 1 SUDU KECIL BAKING POWDER + BAHAN2 YANG KITA MASAK HINGGA LARUT TADI + TELUR YANG DAH DIPUKUL HINGGA KEMBANG = DISATUKAN HINGGA SEKATA PASTU KUKUS.. 

{ 41 comments.. read them below or add one }

Kesuma Angsana Kesuma Angsana March 28, 2013
ini betul2 tangkap leleh ni
CeqGu CeqGu March 28, 2013
Mcm ayat matematik jer resepi ni hihi...bleh cuba ni...rasanya manis ker or sedang2 jer manisnya?
Deqla Manjew Deqla Manjew March 28, 2013
perghhh... kek cekelat feveret deqla!! nyum3.. terliur sudah..
adianiez AIDA adianiez AIDA March 28, 2013
Adumak aii... I love coklat kek. Gambo tu bikin gegarrrr iman!
miza yusof miza yusof March 28, 2013
pergh ! menggoda betul kek coklat kukus ni *gulp* hehehe
deno deno March 28, 2013
emmm... terliur pulak deno!^^
syawalsimpsons syawalsimpsons March 28, 2013
boleh try ni, sue pon bukan pandai buat kek
Anis Nisa Anis Nisa March 28, 2013
kak...nisa nak jugakkk...hihi..mengiurkan la kek akak...
n O e s u h a i m i n O e s u h a i m i March 28, 2013
tengok kek ..terus kecap air liur...adeh...
eita eita March 28, 2013
sedap tu..lma tak buat kek ni
amirini amirini March 28, 2013
sedapnya.. nk sikit boleh ker
jaakechik jaakechik March 28, 2013
wooo.. resepi dia mudahnya... tengkiu share kak ina... jaa tak gheti nak membaking kek bagai ni...heee!
Tihara Tihara March 28, 2013
bagus2..thanks ina share kat sini :)
Tihara Tihara March 28, 2013
klik british council :)
eyra dzuhairah eyra dzuhairah March 28, 2013
entry utk akak.. tudung bawal akk bagi sangat cantik

http://eyradzuhairah.blogspot.com/2013/03/hadiah-dari-blogger-intanberlian.html
eyra dzuhairah eyra dzuhairah March 28, 2013
entry utk akak.. tudung bawal akk bagi sangat cantik

http://eyradzuhairah.blogspot.com/2013/03/hadiah-dari-blogger-intanberlian.html
Zira Aziz Zira Aziz March 29, 2013
..penuh mata sy tgk kek tu..hehe..

#resepi tu mcm ngn resepi muffin coklat kn..
shahdiana shahdiana March 29, 2013
ermm..sedap kan..tambah bila tengok cara ina hidang dengan coklat yang melimpah tu...yummy btoi...
mama aryan mama aryan March 29, 2013
alahai..terliur akak tengok
fieda fieda March 29, 2013
ina...kak fieda dh lama tak buat kek coklat...teringin plk nk buat ni..
fieda fieda March 29, 2013
ina...kak fieda dh lama tak buat kek coklat...teringin plk nk buat ni..
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ March 29, 2013
salam k.ina..

aaaa...lapo pewot tgk kek akak ni..
dah la peberet cma.. hihi... :P
Ibu Lala Ibu Lala March 29, 2013
Alamak, sedap pulak nampak kek ina tu. nak jugak. Bila la nak merasa kek ina pulak ni..
ayut ayut March 29, 2013
ayut suke klu bt kek coklat ni amik yg kerak2x kek tu...hahaha..sedap :)
Haryati Faizal Haryati Faizal March 29, 2013
mudah je kan... alamak sedapnya ina
Mrs Velentine Mrs Velentine March 30, 2013
sedapnya kak..my febret ni..terasa nak mencuba pulak..
QasehnyaRania QasehnyaRania March 30, 2013
dah lama tak buat.bahan2 ada..
tak teringin lagi..hihi
Puan Kutu Puan Kutu March 31, 2013
kek coklat ni paling sedap..suka sgt klu kukus dr bakar..baru dia lembap2..
Si Matatajam Si Matatajam March 31, 2013
Easy n Yummy! Terlioqnya...
Masya Masya April 01, 2013
kene masak dulu yer.. baru kukus.. pertama kali tahu resepi ni.. lain dr yg lain.. mudah jugak yer..
azizah :) azizah :) April 01, 2013
pehh memang meyelerakan.. nak2 ada coklat cair..
emma emma April 02, 2013
tliuQ tgk kek coklat kak ina ni! nasib xmnitik air liur ats keyboard huhu..
Aisy Nasiha Aisy Nasiha April 04, 2013
seronok nampak entry masak.. akak minat nak masak pula kebelakangan ni.. nanti nk try resepi ni pula, elalunya resepi ina mmg menjadi dan mudah.., thanks
Tuan Juhaida Tuan Juhaida April 05, 2013
Salam perkenalan.tq share resepi kek coklat ni.mmg my fav ni hihi.jemput dtg blog saya ye.sweetamieda.blogspot.com