Perubahan selepas seminggu guna pure marine collagen (PMC), Minyak zaitun & vitamin C

Memandangkan Azi suruh cerita secara detail selepas baca entry sebelum ni, so, saya up kan entry ni.. (",) Terus terang bila umur 30 tahun ni baru saya rasa nak buat sungguh2.. bukan pe, nak bagi suami tengok tak berkelip2.. hahaa.. Orang kata, lelaki makin tua, jiwa makin muda.. so, saya pun haruslah, "me'muda'kan" diri... muahahaaa.. Sebelum saya cerita dekat u all apa perubahan yang saya rasa selepas seminggu guna PURE MARINE COLLAGE (PMC), MINYAK ZAITUN & VITAMIN C.. Saya nak cerita motif saya guna tanpa berselindung dengan u all... kikikii

Pure Marine Collagen (PMC) : Saya guna sebab nak cantikkan kulit + nak lambatkan proses penuaan + nak cerah

Vitamin C : Untuk cantikkan kulit + cerahkan kulit.. Actually Vitamin C saya dah lama amalkan dari zaman anak dara lagi sebab saya mempunyai masalah kulit.. Kulit saya jenis yang sensitif.. selain dari tu, ketika anak dara, muka saya jugak mempunyai masalah jerawat yang sangat2 teruk..!! penuh satu muka.. merah2 + bernanah..!! Sebelum ni, saya makan vitamin C yang biasa tu jer... tapi sekarang guna vitamin c Shaklee...

Minyak Zaitun : Untuk buat wajah saya jadi awet muda

Saya nak bagitahu u all, apa perubahan yang saya nak tulis ni.. saya tak tahu disebabkan yang mana satu.. samada PMC, Vitamin C or minyak zaitun... saya cite secara rawak je.. Tapi yang pasti, mestilah dari ketiga2 produk tu kan... (",)

Saya rasa kulit muka saya makin cerah dari sebelum ni.. Alaa saya ni kulit gelap.. so, beranganlah nak cerah.. ahhah... Bintik2 putih yang macam "nasi" kat idung tu pun makin ok.. makin kurang... Hitam bawah mata pun dah makin pudar... Kulit muka saya ni jenis yang tak sekata tau.. sekarang ni dah makin sekata... Saya nak perasankan diri rasa macam kulit muka saya makin tegang... *ada peluang nak jadi awet muda kot.. muahahha ;p... Selain dari segi kecantikan, saya jugak dah buang air besar hari2 tau... kalau selama ni, seminggu hanya sekali or dua kali je saya buang air besar... Ohya, lagi satu, muka saya kadang2 ada naik bintik2 merah gak tau.. tapi cepat je surutnya... 

Kalau bab tulang pipi pulak.. saya tak pasti samada ia ada kaitan dengan PMC or tak.. sebabnya ketika saya lepas bersalinkan Aqilah, kan saya pernah cite yang jiran saya cakap tulang pipi saya macam disuntik botox.. kah kah kah... takda maknanya botox.. padahal sebab berat badan saya dah 50 kg.. kikikiii.. Tapi kan u all, kalau tak silap saya, Emma pernah gtau saya yang PMC boleh naikkan tulang pipi... tapi saya dah ingat2 lupa ni tau.. kalau silap, saya mintak maap.. kene g tanya emma semula... hihii

U all boleh buat perbandingan tulang pipi saya dekat bawah ni yer...


Gambar bulan 2



Gambar hari Sabtu baru ni..

Saya tak pasti samada ada perubahan or tak dekat tulang pipi tu.. tapi cam sama je kot.. hihii.. ntahla.. (",).. Alamakkk lupa nak cite cara yang saya buat pulak...

PMC : Makan sesudu PMC sebelum sarapan & sebelum tidur
PMC : Dijadikan masker sekali sehari
Vitamin C Shaklee : Sekali sehari selepas makan malam @ sebelum tidur @ sebelum makan PMC
Minyak Zaitun : Sapu dekat muka 2 kali sehari

{ 29 comments.. read them below or add one }

Masya Masya March 26, 2013
banyak perubahan.. kulit cerah tu.. memang nampak....

owhh tulang pipi ina tu dah naik ehh.. ok.. tp yg masa dukung aqilah tu sy rasa mcm lbh berisi sikit hihihihi ....

harap ina usaha berterusan.. sya makan habatusauda jer... yg lain² akan dipertimbangkan...
ida =) ida =) March 26, 2013
X perasan pun tulang pipi naik, tp mmg makin cerah n cantik. Nmpk berseri.
haryati haryati March 26, 2013
banyak perubahan dia ye..tq share ye ina..
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief March 26, 2013
ada perubahan kira mmg ok la produk2 tu...wah bertambah awet muda la kak ina hihi
Dak-eiza Dak-eiza March 26, 2013
makin terserlah kecerahan wajah anda
makin berseri saya rase
:)
pinky pinky March 26, 2013
sweet...tak nampak ibu beranak 2 pun...=)
zahidahwahid zahidahwahid March 26, 2013
teringin jugak nak try pmc tu, tapi duduk asrama tak ada peti sejuk nak simpan... huhuhu
Unknown Unknown March 26, 2013
Wahh Ina,
berkongsi rahsia kecantikan pulak ye :)
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin March 26, 2013
aduhhhh comel nyer kamu! :)
syawalsimpsons syawalsimpsons March 26, 2013
mmg nmpk ketara tang tulang pipi...sue buat perbandingan ngan opismate sue pon kata lain..
UmmiAbi UmmiAbi March 26, 2013
Serius cantik...Muka akak nmpak neutral...:) Ni x pkai make up kan..? Btul ckp org, kecantikan bermula dr dalaman..hehe
DYatie ABakar DYatie ABakar March 26, 2013
dulu atau kini (meruju kepada gambar tu), awak tetap manis dan comel. :D
mizayusof mizayusof March 26, 2013
perubahan yang menakjubkan :)
kulit kak ina makin cerah :)
cantik ! suka tengok muka akak yang neutral :)
mama3heroo mama3heroo March 26, 2013
pernah dgr pasal pmc ni..tp takut nak mencuba..
CtAyue CtAyue March 26, 2013
byk perubahannya.. berseri2 muka walau tanpa makeup.mmg terbaiklah ye perubahannya. wah teruja pulak nak cuba jgk PMC tu tp sy kena tgu lepas bersalin nt lah..hehe..
Nora Karim Nora Karim March 26, 2013
berat ina maintain 50 kg ka? atau dah surut? gmbr kedua tu mmg nampak tulang pipi tu...
emma emma March 26, 2013
bseri muka kak ina, suke tgk :-)

aah kak ina, kalo amalkan scara bterusan pmc ni tulang pipi mmg akn naik sb fungsi die menegang & menganjalkan..

sy pn prasan kan diri kulit mkin cerah, tegang, halus, n yg best xde lg 'nasi' putih2 ats idung, hehe..
Umialya Umialya March 26, 2013
ina ttp maintain comel
Cik Nani Noraini Cik Nani Noraini March 26, 2013
kak, nmpak makin muda la..natural cantik! seriously! nak try gak la..hehe.. :)
Unknown Unknown March 26, 2013
kak intan tetap cun lah...nampak tulang pp naik dah... berseri2..
seharum kasturi seharum kasturi March 26, 2013
teruja lak tgk ... nape tak post photo product ... nak cari la
Bunda_nora Bunda_nora March 27, 2013
muka memang licin..segar walau tanpa mekup..comey rupernyer orangnya walau pun dah beranak 2...
aziazib aziazib March 27, 2013
best dgr psl cerah tu. seminggu dh nmpk perubahan. mmg cepat kesannya. klu mcm ni bolele try pmc tu...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 27, 2013
eh,bini org ke ne?...muka cam anak dara je..

#perasan la tu :P
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 27, 2013
salam k.ina..
hihi..details akak terangkan..
tp mmg ye..nmpk perubahan b4 & after..
makin sayglah en hubby kat wife nan sorg ni.. hihih..

Si Matatajam Si Matatajam March 27, 2013
Makin berseri wajah tu..
Miss N™ Miss N™ March 28, 2013
memang nampaklah perbezaannya... :)