Saya sekarang dah kuat makan..

Saya sekarang ni, kuat betoi la makan tau u all... Kalau makan nasi tu, memang banyak dari dulu la... dari saya sebelum pregnant kan Aqilah... 2 kali ganda tau.. Wajib plak 2 kali sehari makan... Masa menyusukan Alisha dulu, saya makan tak banyak sangat, tapi menyusu Aqilah kali ni yang makan makin menjadi2...

Sampai saya jadi risau takut berat dah terlebih dari 53kg.. Tapi alhamdulillah, bila timbang, berat saya duk maintain 50kg je tak gerak2 dari lepas bersalin Aqilah... Sampai saya naik pelik, yela, makan banyak tetap gak 50... tapi dalam masa yang sama, dah tentulah gembira kan sebab duk maintain angka 5, tak jejak angka 4 & tak sampai ke angka 53.. (^_^)

Maybe sebab saya menyusu kot, tu yang berat leh maintain.. eh, tapikan, time alisha dulu, berat saya turun sampai 42kg... oh tidakkkk... sungguh dah gaya bini popeye... hihii. Saya bersyukur dah dengan berat saya sekarang ni.. kalau dari segi kulit plak, duk telan vitamin c.. (^_^)

Saya sekarang dah kuat makan..

{ 28 comments.. read them below or add one }

haryati haryati March 13, 2013
menyusu badan kena makan byk gak la ina... nak bg balance balik...
Unknown Unknown March 13, 2013
sonoknye lah..
kuat makan tapi badan menten..huhuhu
jeles~
ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 13, 2013
ne nak mesan...jangan makan udang klu mkn vitamin c oke..kang masuk bilik 1st class lagi,tau le makanan sana sedap.hakhakhakhak =P


ayut ayut March 13, 2013
ayut pon skrg mkan jer keje yer...hihihi..berat lom smpi angka 5 lg..hope lpas kawen dan dpt ank nnt maintain mcm akak la jgk..hihihi ^^
◕ D Y S H A  S A H H I R ◕ ◕ D Y S H A S A H H I R ◕ March 13, 2013
okey la tu maintai.. sy ne anak naik berat badan sy pun naik juga.. almost 70 kg
Unknown Unknown March 13, 2013
ehh sama la dear.. deqla kuat mkn gak..tp x beso2.. hahahaha
Unknown Unknown March 13, 2013
Baguslah kalau makan banyak tapi berat badan tetap mantain ^_^ hee.
Mrs Velentine Mrs Velentine March 13, 2013
bestnya kak..berat tak naik2..MV kurang makan berat tak trun2 pun..huhu
shahdiana shahdiana March 13, 2013
best dapat maintain berat kan ina..yana xda harapan..ingat tak berat yana turun sebab kena tiroid tu..hahha..punya semangat makan dah naik 2 kilo....cano...nak tanya..ina makan vit c apa...share la sikit....
Unknown Unknown March 13, 2013
Alhamdulillah :)
Shima pulak bila afiq makin besar ni makin kuat nyusu, shima makin kurang pulak selera nk makan tp berat naik juga hohohoho
emma emma March 13, 2013
sb kak ina mkn shaklee kot, die mnmbah selera mkn, tp sb kak ina mnyusu Aqilah tu yg bdn maintain. best nye camtu :-)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief March 13, 2013
best la kak ina kuat makan pun xgemuk hihi
sal ya sal ya March 13, 2013
masa Azfar berat mmg turun sampai 4+. tp lepas tu kena paksa mkn. naik semula.
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 13, 2013
salam k.ina..
hihi..bagus la tu berat maintain...
agaknya sbb akk bf tu yg lapo..
NoEn NoEn March 13, 2013
dah lama xtimbang...xtau la berat berapa sekarang
lizz lizz March 13, 2013
waa langsing tu...
Unknown Unknown March 13, 2013
tahniah lah ya maintain sihat kekal kan berat ok..
Unknown Unknown March 13, 2013
oklah tu kak maintain..kang naik susah pulak..hee
Miss N™ Miss N™ March 13, 2013
seronok dapat mantain berat badan kan.. :)
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra March 13, 2013
hihihi...saya mmg akan tersenyum sorang2 bila akak sebut bini popeye...tak terbayang betapa kurusnya akak, sebab akak tinggi..
Nora Karim Nora Karim March 13, 2013
Ha... sebab menyusukan aqilah kan... mmg akan mkn lebih dari biasa... :)
QasehnyaRania QasehnyaRania March 14, 2013
sebab guna lotion felinna rasaya tu..hihi

guna lagi tak sekarang?
- AZIE - - AZIE - March 14, 2013
sbb menyusu kot..itu yg asyik nk mkn jer..
Fiza Rahman Fiza Rahman March 14, 2013
High 5 ☺☺

Saya pon kuat makan. Pagi nasi, tgh hari nasi, ptg minum milo, malam nasi lagi. TApi badan still kurus melidi.
mama lynn mama lynn March 14, 2013
ina, berat sy zaman skolah je tu.. haha nak ckp berat skrg mmg malu
Puan Kutu Puan Kutu March 14, 2013
kuatmakan tp badan tak naik mmg baguslah..sy skang mmg kuat makan,lepas bersalin nti tak tau la..rasanya macam ssh nak turun berat klu makan byk.ye la klu menyusu mmg selalu lapar kan
aziazib aziazib March 15, 2013
sy on dh berisi tp xpi timbang lg. seluar semua dh ketat tp ttp husband nak lagi gemuk.. ayoyo...