Alat Penyedut Hingus Baby

Hari tu, saya ada bagitahu u all yang saya sedut hingus Aqilah guna mulut je kan.. Alaa yang pasal Aqilah selsema tu.. Sekali saya dapat komen dari CeqGu yang syorkan saya beli alat sedut hingus baby... Ohya, untuk pengetahuan u all, saya ada beli 2 tau.. pada mulanya saya beli yang jenis picit tu... Tapi bagi saya, yang tu tak bagus sebab hingus tak banyak pun dia sedut.. Yang CeqGu syorkan ni sangat2 bagus..!!


PENYEDUT HINGUS JENAMA PIGEON.. RM16 kalau tak silap saya.. Beli dekat Tesco, bahagian baby.. (",)


Hasil dia sangat2 buat saya teruja.. hahahha... Yang ni, kiranya kita sedut hingus anak kita guna mulut gak tapi alat ni jadi pengantara... macam yang lagi satu yang saya beli guna picit tu, yang tu, bila habis angin, hingus dapat secoet yang amat... yang ni, lagi kuat kita sedut, lagi banyak yang kita dapat.. lagi banyak kita dapat, lagi lega pernafasan anak kita.. (",)


Eh, u all nak tahu tak, pada mulanya, saya nak letak bahagian dalam gambar ni, dalam lobang hidung aqilah tapi tak muat sebab lubang ni lagi besar... hehhe... Tapi rupa2nya u all, benda alah ni, duk kat "muka pintu" lubang hidung je pun, bukan main banyak hasil dah boleh dapat... hahahhah... 

Kesimpulannya, saya sangat2 puas hati... so, jika anak2 u all selsema, beli yang ni tau... jangan beli yang lagi satu tu... hehhe.. Yang ni confirm puas hati.. takdalah bunyi seksa sangat Aqilah nak nafas... (",) Aqilah pun macam suka je ibu dia sedut hingus dia.... takda nak gerak2.. hihii

Update :

Lupa nak gtau, bukan setakat Aqilah, Alisha pun saya sedut guna ni.. hahah... Nasiblah si Alisha suka benda2 camni.. hihii


{ 34 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown January 16, 2013
Dah lama cari kat sini..tak pernah jumpe .pakai yang nose nasal tu je la..picit 2,3,4 kali
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P January 16, 2013
wah bagus lah.. nanti ada anak mesti beli !
Unknown Unknown January 16, 2013
wahhhh..baru tahu ada yg camni..pasni nk try cari n beli.. =)
Rozita Ceritaita Rozita Ceritaita January 16, 2013
saya selalu sedut pakai mulut je..hihi
jamilahamzah jamilahamzah January 16, 2013
ha, yg ni la yg k.ja dok cr...x jumpa2..tau brand pigeon.. tp slalunya x jumpa...igt dl nk bl utk idlan la.. kan dia byk sgt kahak..ni dh besar, confirm la dia xmau..
Unknown Unknown January 16, 2013
owh..ade rupanya alat cmnih
Unknown Unknown January 16, 2013
bagus ni..bole try cari..mekasih share info ni yer..nway..salam perkenalan dari cheqkaq ^_~
syawalsimpsons syawalsimpsons January 16, 2013
sue pon gini yg ni gak...lama dah beli..dr syawal tecik lg...tp yg sedut tu akob la..sue x kuat nk sedut..kikikiki
fieda fieda January 16, 2013
sng la pasni klau aqilah selsema..dh ada alat ni..
UmmiAbi UmmiAbi January 16, 2013
Bgusnya benda ni..Ummi pn guna yg 1lg... Yg 1lg tu mmg secoet je kuar hingus... Tq for sharing:)
Umialya Umialya January 16, 2013
akak dulu jenama anakku jer
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah January 16, 2013
boleh la beli yang ni 1 untuk ufairah..
Miss N™ Miss N™ January 16, 2013
senang jugakan benda2 macam ni...
mmg setiap ibu kena ade satulah dekat rumah..
Mrs Velentine Mrs Velentine January 16, 2013
Mv dah terbiasa sedut melali hidung.hehe
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief January 16, 2013
wah nak beli satu juga lah klu bagus
Puan Ira Puan Ira January 16, 2013
tq info...baru tau..selalu beli pakai picit jew...bole beli nie..
QasehnyaRania QasehnyaRania January 16, 2013
tenq ina..
ada alat rupanya ;D

boleh lah selak nanti2 utk rujukan ..
in shaa ALLAH :D
Fai Nardir Fai Nardir January 16, 2013
tak pernah tahu pun ade penyedut hingus ni kak.. memang best info2 yg akak bg ni.. :)
ida =) ida =) January 16, 2013
owhhhh... first time saya tengok
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ January 16, 2013
salam kak ina..
tenkiu for sharing..klu ade bby lg nnti sesema blh la guna..

blh la aqilah menarik nafas dgn bersih tnpa gangguan hingus.. hihi.. :p
Mimie Mimie January 16, 2013
thanks kak ina share info nih....
suhaina laui. suhaina laui. January 16, 2013
ms safiya baby pernah terpkir nk beli alat ni...tp xsempat...dan baik dulu...xde la mahal sgt kan...terbayang mcm mahal jek alat ni ;)
ayut ayut January 17, 2013
menarik...kdg2x ayut tfikir...mcmni pon ada jgk ea..bgusla sape yg mencipta bnd ani..hihihi..utk kemudahan kan :)
nanieydotcom nanieydotcom January 17, 2013
Bru thu ari ni :) mcm ni btknye
bella hamzah bella hamzah January 17, 2013
baru tahu bende alah ni.biasanya pernah kalau mama bella sedut ikut mulut or pakai picit2 tu samalah.yg ni ada kaedah baru puak.huhu nti 2 tahun akan dtg saya kawin n setahun kemudian dpt anak kehkeh kesitu pikir bolela beli bende alah ni :p
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty January 18, 2013
waah good info ina..nak g cariklah..take noted yea
Si Matatajam Si Matatajam January 18, 2013
Wah! Bagusnya alat ni...lagi mudah la yek
Puan Kutu Puan Kutu January 18, 2013
tak pernah pulak guna penyedut hingus even yg biasa tu..yg macam nie scary jer tgok.haha
aziazib aziazib January 20, 2013
sy ada yg picit tu je... alhamdulillah anak2 sy xde mslh so xyah bli penyedut ni...
emma emma January 21, 2013
blh beli pasni hehe..
Imma Imma February 13, 2013
Imma beli yg picit tuu..haih jgn kata secoet..kesan pon xdpt..huhu..bby duk sosek sosek lg.. :-( Nak jolok masuk dlm2 sgt nozel picit tuu takut plk even soft kan..nmpk sgt penakut..huhu
AnonymousAnonymous September 06, 2013
sebenrnya tiup yg dipaparkn bkn utk dltk di hdg..tp untk ibu sedut....utk hidung bhgian ats botol..:)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN September 08, 2013
@Tanpa Nama


hihii betoi tu.. sebenarnya untuk hidung yg atas botol tu.. & yang wayar getah tu untuk kita sedut kan.. tapi saya buat sebaliknya... bukan apa, saya dah try ltk yg botol tu dkt hidung tapi hingus tu mengalir masuk dalam wayar tu... dengan kata lain, mengalir ke arah mulut saya la.. tu yg saya ubah stail...

emmm maybe jadi camtu sebab cara saya sedut tu salah kot.. hihii
Pokok Manggis Depan Rumah Pokok Manggis Depan Rumah October 19, 2013
Macam ni yea. Nanti boleh cuba yang mana sesuai..