Memuatkan ...

Popcorn Ayam


Hari ni saya buat popcorn ayam sebabnya geram tengok isi ayam dalam peti ais.. hahahh... Sedap gak tau u all... Yang mula2 goreng, habis di makan dek Alisha.. Terpaksa goreng lagi sebab dia nak lagi... Tengoklah tu, ibu dia nak ambik gambar pun tak boleh.. sibuk nak ambik popcorn ayam tu... hihii

Cara nak buat senang je.. Ambik isi ayam bahagian dada yang dipotong dadu + tepung serbaguna + serbuk kari + garam + lada sulah + lada hitam yang ditumbuk + perap lebih kurang sejam.... Bila nak goreng, ambik isi ayam tadi satu2, gaul dalam tepung serbaguna lagi sekali & terus masukkan dalam kuali... SIAP!! (",)

P/s : Cek dari Nuffnang & Exabytes dah dapat


36 orang suka berlian:

Ummi Iman berkata...

Sedap alisha makan

Mrs Velentine berkata...

Alhamdulillah.rezeki.kak sedap tue

Farisha Lyssa Farish berkata...

sedapnye! nant nk try le

UniMeOw berkata...

nak sikiittttt...:p

Ummu Muhammad berkata...

terliuq dah tgk ni ;P

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

wah2 alisha suka makan popcorn ayam yer...sedp la tu sampai xmenyempat ibu nk ambil gambo hihihi

NaZiRaH... berkata...

sedapnyaaa akak....petang2 gini mo kata kena dengan air teh o kopi..nyummy...

ayut berkata...

pop corn ayam....teringt KFC popcorn plak..hihihi..ayam jgk :)

Aisy Nasiha berkata...

wah sedap tu...

Cik Nur berkata...

sedapnyaaa..!cicah pula dengan sos ka..sedapnyaaa..!

umialya berkata...

rajinnya IB masak

deno berkata...

yeay!!! nak cuba buat lah! tenkiu akak dgn ressipi ni :)

Ibu Lala berkata...

Celup tpg kfc pun boleh...plan nak buat utk anak2 bw bekalmke sekolah...

sHaRiNa eLyaNa berkata...

wah sdpnya heheh

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ berkata...

sedap2... budak2 memg suka ne..

nanieybarnieylurviey berkata...

Lor sng je rupenye buat.. Leh try nnti nih..

Mimie berkata...

alaaaa.....

akak nakkkkk

Mimie berkata...

done u mobile

Nora Karim berkata...

uish... sedapnya nampak popcorn ayam tu..

Nora Karim berkata...

Nuffy: samsung camera & anmum

hafizulhakim berkata...

sedapnya!! :)

Jemarisuri berkata...

mmg selera ni kalau ank2 tecik...tp ibu buat mesti sedap kan alisha...hihi

Sally Yatiey berkata...

Sedappppp ni...hehe

Haryati Faizal berkata...

sedap jugak ye...

lizz berkata...

nak try la nanti...cam best..mesti anak2 saya suka gak..

wan nurul hezrina abd halim berkata...

cantik nampak pop corn ayamnie=)tak jadilah pop corn tapi pop ayam..hehehe

Azi berkata...

WAH NAMPAK MACAM KAT KEDAI PUNYA... NYUM, NYUM...

ros_reeza berkata...

sedap ni :) nyum..nyum..

Che Rosliza Che Mat berkata...

sedapnya...boleh try nanti...

Si Matatajam berkata...

Simple Tp sedap tu...bebudak mesti suka

Puan Kutu berkata...

dulu selalu gak buat..sy guna tepung jagung je.skang dh mls buat..:)

Mrs Velentine berkata...

mmg sedap MV pun try buat..anak2 suka tp MV pakai tepung biasa jak

Fieda Rafli berkata...

kt umah ni pun biasanya isi2 dorang tak mkn tp kalau wat gini laju la...

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak ina..
ermm...pop corn ciken mmg sedap..nk2 plak bila kita buat sendiri.. hihi.t.enkiu share resepi tu..rajin nnti blh la try.

tahniah tau..alhamdulillah

shidaR berkata...

santai2 mkn tu best juga :)
wahh dpt cek tahniah kak ina :)

emma berkata...

sedap2.. pnah gak buat cam kak ina ni tp xletak lada itam sb asben x minat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...