Cik Ti dah buat saya ggrrrrrr.......

Saya dah rasa macam kucing dalam cite kartun apa ek.. Tom & Jerry ke.. alaa yang tikus duk mainkan kucing tu... Rumah saya ni asyik ada sekor tikus yang duk masuk... panjang akai pulak tu.. adoi laaa.... 

U all bayanglah, dia boleh g masuk ikut lubang bawah pintu rumah saya ni.. Sekali saya dapat tahu yang dia masuk makan tulang2 dalam tong sampah rumah saya ni... So, saya pun apa lagi, lepas tu, terus je malam2, saya buang awai2 sampah tu.. tapi esoknya dia masuk lagi.. So, saya cari akai tutup lubang tu... malamnya, bila cik ti tu nak masuk, tak dapatlah... punya bising suara dia dekat luar rumah... tengah marah kot... hahaaaa... cik ti ni geram, terus dia tinggal tahik depan rumah saya.... ggrrrrrrr....

2 malam cik ti tu duk bising luar rumah sebab saya tutup lubang... tapi hari ketiga... boleh pulak cik ti ni g masuk melalui cermin yang kat atas tingkap tu... eeeeeee grrrrrrr... dia makan roti kami yang baru beli... saiz besar pulak tuh!!!!..... So, apa makanan, semua saya letak dalam bekas, takda letak dalam plastik camtu je...

Walaupun gitu, dia pergi makan pulak white coffee saya sebungkus... saya ambik terus buang... sebelum tidur, saya pastikan takda apa pun yang cik ti boleh makan... semuanya saya dah simpan.... TAPI..... cik ti boleh pulak g kerjakan tipuware saya.. dia g gigit pulak...!!! Alahaiiiii... u all nampak tak... panjang akai tul dia... saja nak suruh saya grrrrrr kat dia... sampai mimpi2 saya dibuatnya.... hahahahaaaa... Tensen je bila cik ti masuk mimpi saya... heheeee

Apa cara boleh buat nak halau cik ti sekor ni yang ketegaq sangat ni ek...?

Cik Ti dah buat saya ggrrrrrr.......

{ 37 comments.. read them below or add one }

Deqla manjew Deqla manjew January 22, 2013
ish cik ti ni .. dah buat awk jadi hulk eh?? huhuuhu...sabo je la..
mama ila mama ila January 22, 2013
alahai..mmg panjang akal betullah cik ti nie...
umi alya umi alya January 22, 2013
cer beli perangkap tikus.. jika racun risau gak kalau mati merata2
Masya Masya January 22, 2013
bijak jugak cik ti ni yer.. psg perangkap jer.. masukkan makan... tangkap dia.. lps msk perangkap terus buang...
careno careno January 22, 2013
tulis 1 nota then letak kat tempat laluan die... contoh kat luar pintu rumah tmpt die masuk tu... tulis mcm ni "Kehadapan encik tikus yg comel dan gebu... sudilah kiranya encik pergi cari makanan kat rumah sebelah pulak sebab kat sana lagi banyak makanan yang best2... kat rumah saya ni takda makanan yg best... lagi pun kesian la kat saya ni... tak cukup duit nak share makanan dengan encik tikus yg comel ni... terima kasih."... haaa... mesti lepas tu die tak dtg lg dah...
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P January 22, 2013
pasang perangkap kak.. dah dapat suh suami lepas jauh2. kat dalam longkang
izan mama mia izan mama mia January 22, 2013
saya amalkan letak surah ,..maksud saya..saya salin surah tersebut ....saya lekat di pintu,..In sya Allah..binatang tak berani masuk ke rumah...kita buat,..kita kena yakin...saya jumpa petua tuu dalam kitab..(dh lupa) nnt saya cari...berkesan...dah hampir 3 tahun saya buat....
sisR sisR January 22, 2013
Mmg grrr...berani sunggu dia ye..akak ni geram kat cik lipas...bubuh ubat kejap je hilangnya pastu ada balik...grrrrrr jugak la...hahaha
NaZiRaH @ ezyra NaZiRaH @ ezyra January 22, 2013
akka pasang perangkap tikus, mesti kena punya,hihi
Azza Afdzal Azza Afdzal January 22, 2013
letak lah perangkap tikus hihihi
QasehnyaRania QasehnyaRania January 22, 2013
ina..
kalau boleh jangan marahkan cik ti tau.
sebenarnya cikti tahu kalau kita marahkan dia.jgn la bebel2 pasai dia.
comfirm ada je akai cikti tu nnti.

contoh 1 :anak sedara mmber saya, rambut dia kena gigit dek cikti.
sampai separuh nampak botak.

contoh 2 : ayah saya.dia marahkan cikti sbb kacau barang2 dlm blik. entah malam bila cikti mai habis digigit botol minyak tu(plastik). minyak sume tumpah.

#kakak ipar member ciksu pesan. biarkan je dia.dia datang sekejap2 je tu.

tpi riso jugak kan bab kencing tikus ni.bahaya.
Mrs Lurve Mrs Lurve January 22, 2013
dh try pasang perangkap tikus ke?
Nora Karim Nora Karim January 22, 2013
eeeiii gelinya!! teringat dulu arwah ayah akak, bila nampak je tikus, terus cari sampai ke lubang cacing... dah dapat terus buang ke sungai... huhhuh
Mimi Azirah Mimi Azirah January 22, 2013
kak ina buh je racun tikus...nih tikus pergi skola nih kak...hahaha
GreenJade GreenJade January 22, 2013
beli perangkap yg mcm gam tu sis...sure melekat xleh lari punye..
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ January 22, 2013
salam kak ina...
hamboii...degil sungguh ni... kena panggil pest control la gamaknya.. huhuhu
Mrs Velentine Mrs Velentine January 22, 2013
huhu....cakap pasal CIK ti ni..hari tue nak 5 ekor cik ti mati kat bahagian jemuran umah MV..
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey January 22, 2013
Uishhh die sekor je?? Perangai mak aihh.. Gnas ni..
Nani xde tips tang ni :(
SeputihSalju SeputihSalju January 22, 2013
org tua2 ckp cik ti ni kita tak boleh marah @ tgur... wat macam biasa jer... anggap cik ti tu takde..


P/s : taktau la btl ke tak... ni apa yang saya dengar... :-)
Cik Nur Cik Nur January 23, 2013
bahaya tu kalau cik ti mengganas..kita tak leh marah dia sangat sbb dia mmg akan mgamuk bila kita marah dia..

cuba akak pasang perangkap...
Shafiq Shafiq January 23, 2013
Akak cubalah pasang perangkap tikus..
ieda immi ieda immi January 23, 2013
aduhh sakit nyee ati kalau cik tii ada nie .. erghh ! ;)
Fieda Rafli Fieda Rafli January 23, 2013
mmg geram kalau cik ti dh start bermaharaja lela kt umah..kak fieda balik kg dulu pernah kena dia kerjakan beg tgn kak fieda..dlm beg tu kebetulan ada sebotol kamu mak dara yg kak fieda baru beli..in ank tau..hbis botol tu dia kerjakan..berlubang..kapsul2 tu semua hancur...kak fieda terkejut giler tak sangka sampai mcm tu sekali dia wat keje...bahaya betul kan..wallet kak fieda pun hancur dia gigit..geram sgt..esok tu dia berak plk atas baju adik kak fieda..abah kak fieda gi beli racun tikus yg mcm cikedis..letak kt tmpat dia biasa lalu..esok tu dh takder dh ina..tak tau dia gi mana..biasa
Fieda Rafli Fieda Rafli January 23, 2013
nasib duk sini takder tikus..tapi org depan umah kak fieda ni tikus masuk gak dlm umah dia ikut tgkp..kak fieda nasib baik tingkap nako tu dh tukar ke sliding..susah la dia nk masuk..ada tikus kt sini sbb rumah sampah duk dekat jer dgn umah ni.
Noraziha Noraziha January 23, 2013
Saya pun penah ada kes sama..baru je lepas tp cik siti ni die tak makan ape2 tau cuma gigit pintu kayu, gigit tuperware, bekas2 letak ats para tu. Pastu beli racun tikus..ha amek ko..mati terus. Skrg tak nampak kot ada lg. Kite dah la penggeli cik siti ni.hehe
UmmiAbi UmmiAbi January 23, 2013
Hehee...mesti cik Ti berijazah ni...Teror btul dia... K'ina try bli gam utk tikus tu..Kat psr mlm pn ade. Letaak gam+makanan ats paper. Nt dia trperangkap kat situ.. Lau nak bg dia mati trus, letak makanan gaul dgn chemical. Mcm ummi, spray makanan tu ngan ridsect..huhu, kejam. Tapi diorang ni lg kejam bawak penyakit..Kita lak de anak2 kecik..
Haryati Faizal Haryati Faizal January 23, 2013
eeeiii...klu yati pun geram... dia cam nak balas dendam sbb ina tutup semua celah2 yg bley dia masuk ye... bijak sungguh...
Azi Azi January 23, 2013
mmg xtahan klu ada tikus kat umah... umah sy ni baru tu yg tikus lom ujud lg... masa kat umah mak dulu mmg banyak tikus... xmakan saman semua dia nak gigit...
ayut ayut January 23, 2013
haaa...ayut jgk berhadapan msalah yg sama...sabar jela..siap bekas mknan pon dia nk gigit..mmmm..nnt klu ada cara yg berkesan share ea kak ina.. :)
Puan Kutu Puan Kutu January 24, 2013
pasang je perangkap tikus.haha
Shida Radzuan Shida Radzuan January 24, 2013
hehee..marah btol akak ^_^
QasehnyaRania QasehnyaRania January 25, 2013
meh sini baca n3 nak settle cikti ..hihi

http://www.bonikacak.com/2013/01/cara-menghapuskan-tikus-terbaik.html

semoga berjaya :D
yg penting jgn marahkan dia tau :D
azizah :) azizah :) January 25, 2013
jahatnya cik ti ni...memang panjang akal..kdg2 letak perangkap tikus pon xkena.. geram jer..
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief January 26, 2013
pasang perangkap tikus kak...wani geli n fobia dgn tikus sbb cik ti penah gigit tapak tangan
emma emma February 04, 2013
tgk komen kat atas sume ckp xleh tegur or marah2.. tp klo sy jd kak ina pn mst mrh jgk.

skrg die dtg lg x??

kak ina psg perangkap tikus jela, ltk umpan nnt mst die tjerat.
norwatynorwaty April 20, 2013
Gam tu selalunya dijual dikedai jual apa ya..kalau nak beli nsk kata ap ya?