Cucur kucai berjejari ketam...


Semalam saya masak cucur kucai berjejari ketam.. hihii.. Ok, nama cucur saya hentam saje.. sebab masak pun letak apa yang ada.. hihii.. Sedap gak tau u all... walau dah sejuk, tetap lembut.. hehee Lebih2 lagi makan bercicahkan sos kopok lekor.. mak saya bagi masa beli kopok lekor kat terengganu baru ni... (",)

Cara buat senang je.... Tepung gandum + baking powder + kunyit + garam + telur + air masak + kucai + tauge = gaul sebati & simpan dalam peti ais lebih kurang sejam... alaa saje je simpan.. nak bagi dia berehat jap.. hihii... Bila nak goreng, potong jejari ketam & campur dalam bancuhan tadi.. lepas tu goreng je la.. (",)

{ 35 comments.. read them below or add one }

Nieyxzha Hassan Nieyxzha Hassan 08 January, 2013
Buat cucur letak baking powder eh..tak pernah letak pulak
intanfirdaus247 intanfirdaus247 08 January, 2013
Sedap kucai nih ina kan…akak suka buat ulam saja pon sedap..kadang2 masak lemak telur letak kucai sekali…sedap….ina ni terror masak kan, mcm2 resipi ina kongsi..tq ina
Deqla manjew Deqla manjew 08 January, 2013
wahhh.. kepingin rasanya nk rasa!! lapaq niiii
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P 08 January, 2013
uuuiiihh sedap nampak nya. balik ni harus buat ! thanks akak.. bagi resipi minum petang. hehee
Cik Nur Cik Nur 08 January, 2013
wahh..mmg nampak mgiurkan..!
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey 08 January, 2013
Kucai tu mmg penyedap.. Lapar la plak ptg2 mcm ni
Ibu Lala Ibu Lala 08 January, 2013
Resepi yg menarik tp anak2 akk ni cerewet. Klw bubuh byk sgt bahan derang x makan pun. Atau pun derang buang. Ssh betul especially kakak la. sll buat cucur kosong je.
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ 08 January, 2013
salam ina..mmg sedap nih mkn panas2...xsedar habih sepinggan(^_^)
Ena's Palace Ena's Palace 08 January, 2013
Buat mnum ptg2 bes jugak ni..
eita eita 08 January, 2013
sedap sangat kalau makan masa hujan...
habis berpinggan2 ni
Zie Zie 08 January, 2013
kak zie suk buh udang ja... baru baut minggu lepas... kucai yg lebih dibuat sayur... sedap pulak lama tak makan sayur kucai.. hehe
Si Matatajam Si Matatajam 09 January, 2013
Wah resepi baru plak yek..cam best tu..
shidaR shidaR 09 January, 2013
wahhh simple nk buat lah nanti :)
Nora Karim Nora Karim 09 January, 2013
em... sedapnya nampak... terliur la pepagi ni tgk entri makanan... adeh...
QA's ~ mamapapa QA's ~ mamapapa 09 January, 2013
nyum2!!!simple yet sgt sedapkn? :)
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ 09 January, 2013
Salam kak ina..
nyum2..
akak buat ape je semua menjadi!
leh la try.. cma nmpk isi ketam tuuuuu.. huhuhu
ayut ayut 09 January, 2013
ayut suke jemput2x kucai ni...hihihi
lynn kamarul lynn kamarul 09 January, 2013
penah buat jugak kat umah mak mertua dulu... heheh sedap gak
QasehnyaRania QasehnyaRania 09 January, 2013
ala2 mcam ccur udang kan..bila jejari ketam dipotong..
syokkan ina bila masak bagi anak2 makan.
teringin nak rasa semua tu..huhu
Azi Azi 09 January, 2013
nampak sedap...
sy biasa bubuh udang... pastu xsuka buh banyak benda sangat, cepat muak...
Myra Jay Myra Jay 09 January, 2013
Sedap ni, kena pulak makan petangdi saat luar hujan..

Wahhh syahdu rasa ;D
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief 09 January, 2013
haaaaaaa tu diaaaaaaa baru sedap ni hahaha
wan nurul hezrina abd halim wan nurul hezrina abd halim 11 January, 2013
kalau buat jemput2 letak daun kucai mmg sedapkan?
Che Rosliza Che Mat Che Rosliza Che Mat 12 January, 2013
sedap ke letak banking powder...
Puan Kutu Puan Kutu 13 January, 2013
sedap..tp klu buat cucuq tak suka letak baking powder..nti serap minyak.ke sy tak pandai nak bancuh guna baking powder?haha..
emma emma 21 January, 2013
rajin la kak ina masak... msti sdp kn, leh cube ni..