Memuatkan ...

Cucur kucai berjejari ketam...


Semalam saya masak cucur kucai berjejari ketam.. hihii.. Ok, nama cucur saya hentam saje.. sebab masak pun letak apa yang ada.. hihii.. Sedap gak tau u all... walau dah sejuk, tetap lembut.. hehee Lebih2 lagi makan bercicahkan sos kopok lekor.. mak saya bagi masa beli kopok lekor kat terengganu baru ni... (",)

Cara buat senang je.... Tepung gandum + baking powder + kunyit + garam + telur + air masak + kucai + tauge = gaul sebati & simpan dalam peti ais lebih kurang sejam... alaa saje je simpan.. nak bagi dia berehat jap.. hihii... Bila nak goreng, potong jejari ketam & campur dalam bancuhan tadi.. lepas tu goreng je la.. (",)

35 orang suka berlian:

Nieyxzha Hassan berkata...

Buat cucur letak baking powder eh..tak pernah letak pulak

Mrs Velentine berkata...

sedapnya..

intanfirdaus247 berkata...

Sedap kucai nih ina kan…akak suka buat ulam saja pon sedap..kadang2 masak lemak telur letak kucai sekali…sedap….ina ni terror masak kan, mcm2 resipi ina kongsi..tq ina

Deqla manjew berkata...

wahhh.. kepingin rasanya nk rasa!! lapaq niiii

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P berkata...

uuuiiihh sedap nampak nya. balik ni harus buat ! thanks akak.. bagi resipi minum petang. hehee

Cik Nur berkata...

wahh..mmg nampak mgiurkan..!

sHaRiNa eLyaNa berkata...

ada lg tak? hehe

umialya berkata...

ada lagi ke?

nanieybarnieylurviey berkata...

Kucai tu mmg penyedap.. Lapar la plak ptg2 mcm ni

Ibu Lala berkata...

Resepi yg menarik tp anak2 akk ni cerewet. Klw bubuh byk sgt bahan derang x makan pun. Atau pun derang buang. Ssh betul especially kakak la. sll buat cucur kosong je.

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam ina..mmg sedap nih mkn panas2...xsedar habih sepinggan(^_^)

Ena's Palace berkata...

Buat mnum ptg2 bes jugak ni..

eita berkata...

sedap sangat kalau makan masa hujan...
habis berpinggan2 ni

Zie berkata...

kak zie suk buh udang ja... baru baut minggu lepas... kucai yg lebih dibuat sayur... sedap pulak lama tak makan sayur kucai.. hehe

Si Matatajam berkata...

Wah resepi baru plak yek..cam best tu..

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ berkata...

nmpak sedap je.. nk try la nti

shidaR berkata...

wahhh simple nk buat lah nanti :)

Nora Karim berkata...

em... sedapnya nampak... terliur la pepagi ni tgk entri makanan... adeh...

Mama Adam berkata...

ish... sedapnya!!!

QA's ~ mamapapa berkata...

nyum2!!!simple yet sgt sedapkn? :)

Ummi Iman berkata...

Tgk pun tau sedap

sal ya berkata...

sedap tu.

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam kak ina..
nyum2..
akak buat ape je semua menjadi!
leh la try.. cma nmpk isi ketam tuuuuu.. huhuhu

ayut berkata...

ayut suke jemput2x kucai ni...hihihi

lynn kamarul berkata...

penah buat jugak kat umah mak mertua dulu... heheh sedap gak

QasehnyaRania berkata...

ala2 mcam ccur udang kan..bila jejari ketam dipotong..
syokkan ina bila masak bagi anak2 makan.
teringin nak rasa semua tu..huhu

Haryati Faizal berkata...

erm...nk try lah ina!

Deq's Qienz berkata...

sedapp nak sikittt

Azi berkata...

nampak sedap...
sy biasa bubuh udang... pastu xsuka buh banyak benda sangat, cepat muak...

Myra Jay berkata...

Sedap ni, kena pulak makan petangdi saat luar hujan..

Wahhh syahdu rasa ;D

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

haaaaaaa tu diaaaaaaa baru sedap ni hahaha

wan nurul hezrina abd halim berkata...

kalau buat jemput2 letak daun kucai mmg sedapkan?

Che Rosliza Che Mat berkata...

sedap ke letak banking powder...

Puan Kutu berkata...

sedap..tp klu buat cucuq tak suka letak baking powder..nti serap minyak.ke sy tak pandai nak bancuh guna baking powder?haha..

emma berkata...

rajin la kak ina masak... msti sdp kn, leh cube ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...