Memuatkan ...

Kakak Alisha yang memang rajin.. (",)

Alisha ni, dia memang rajin... Tak padan dengan usia.. ada je yang dia nak tolong kita.. hihii.. Sekarang ni, kalau gelas yang dia minum air, dia nak cuci sendiri.. hihiii


Bukan main lagi.. nasib sekarang dah tinggi, dah boleh kena air tangan tu.. hihii Tapi nak bukak pili air, dia tak dapat lagi.. saya yang tolong... Setiap kali nak cuci, dia akan cakap "Ibu, nak asuh" @ "ibu, nak basuh".. so, saya cepat2lah bukak pili.. (^_^)


Lepas dah basuh, dia akan terap gelas tu.. hihii.. Pandaikan Alisha ni... Belajar dari pemerhatian.. (",)


34 orang suka berlian:

QasehnyaRania berkata...

as-salam..alhamdulillah.contoh yg baik utk adik2 .in shaa ALLAH

#alhamdulillah.masuk k je.tak kesah ina reply ke tak.takut sbb guna hp kan..

#nak tau tak pelapik hijo dgn mug anlene tu sma la ngn su..hihi

:: Mrs.Eady :: berkata...

memang rajin :) sukaaaa :)

ieyda berkata...

alolo..dh leh harap wAt keje dapur nie....

Ena's Palace berkata...

bijaknye dia..pasni da bole tolong ibu kat dapur yer..

umialya berkata...

Rajinnya Alisha..

Dak Alyapn gitu juga, siap bawa kerusi lagi tang sinki tu.. semua keja rumah dia nak buat.. agaknya melalui pemerhatian kot..

kalu bab vakum rumah, 100% dia buat, akak cuma sapu sampah n kumpul setempat..

mama ila berkata...

Alisha good girl.. =)

mama ila berkata...

Alisha good girl.. =)

N i e Z a berkata...

good girl la kakak ni..Alhamdulillah..

Cik Nur berkata...

rajinnya diaaa.....!!!

UmmiAbi berkata...

Rajinnyer dia...Untung ibu alisha..

intanfirdaus247 berkata...

alisha rajin tolong ibu ya...bagusnya..ameen

QueeN TerataI berkata...

baguslah kalau mcm ni.. senang ibu nnt... gud gurl la!

Haryati Faizal berkata...

senang nak ajar anak2 dari kecik kan...

syawalsimpsons berkata...

alisha mmg sangat2 rajin N baik tau..suke sangat sue..nak jd anak boleh tak..kakakkak

Mrs Velentine berkata...

Alhamdulillah sejuk perut kak ina mengandung kan alisha

Ummu Muhammad berkata...

kakak alisha ni mmg cerdik n sgt mudahkan ibu die. muge besar sbg soleheh! ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

yeayyyyy alisha yg bijak..bagus alisha..sbb tu kita kena tunjuk teladan yg elok2 jer kt anak2 sbb dorang perhatikan apa yg ita buat

ayut berkata...

bdk2x apa yg dia nampak tu yg dia blaja kan..dh nmpk ibu slalu bt dia pon nk tlg skali..hihihi

deno berkata...

budak2 memang semua benda nak buat sendiri... naik risau kita yg besar ni... hihi:)

sHaRiNa eLyaNa berkata...

alalala..comelnya dia ..rajin pla tu hehe

nanieybarnieylurviey berkata...

Budak2 akan belajar dri pemerhatian.. Yeayy bagus la kakak alisha ni kecik2 da pandai tolong ibu :)

Mimie berkata...

bagus alisha nih....belajar dari pembelajaran....

Nora Karim berkata...

bagus...! AF akak pun sama cam alisha ni... akak siap letak bangku kecik kat sinki...

wan nurul hezrina abd halim berkata...

budak2 mmg pandai lebih jika belajar melalui pemerhatian..kita biat=rkan dia nak explore tanpa sekatan tapi dengan pengawasan..kalau disekat minda diapun tersekat2..syabas=)

wan nurul hezrina abd halim berkata...

budak2 mmg pandai lebih jika belajar melalui pemerhatian..kita biat=rkan dia nak explore tanpa sekatan tapi dengan pengawasan..kalau disekat minda diapun tersekat2..syabas=)

Azi berkata...

BUDAK2 MMG RAJIN JANGAN DISEKAT KEINGINANNYA...

Che Rosliza Che Mat berkata...

hihihi...ingat anak cr yg sulong time kecik...tuelah ragamnya..

Si Matatajam berkata...

Rajin anak dara Ina ni yek..bertuahnya Ibu dia

Puan Kutu berkata...

anak dara kena la rajin.baru bley jadi menantu pilihan..hiks..

Fieda Rafli berkata...

mmg rajin ni kalah maira..

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak ina..
hihi..bagus alisha..
pandai uruskan brg sendiri :)

shidaR berkata...

ewahhh pndai dia hehee :D

caliph shuriken berkata...

rajin laa dia.. klau ank sdara sy ikut mood diorg baru nk rajin, huh...

emma berkata...

pandainye anak dara sorang ni :-) tgk Alisha dh mcm 4 5 taun umo nye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...