Kakak Alisha yang memang rajin.. (",)

Alisha ni, dia memang rajin... Tak padan dengan usia.. ada je yang dia nak tolong kita.. hihii.. Sekarang ni, kalau gelas yang dia minum air, dia nak cuci sendiri.. hihiii


Bukan main lagi.. nasib sekarang dah tinggi, dah boleh kena air tangan tu.. hihii Tapi nak bukak pili air, dia tak dapat lagi.. saya yang tolong... Setiap kali nak cuci, dia akan cakap "Ibu, nak asuh" @ "ibu, nak basuh".. so, saya cepat2lah bukak pili.. (^_^)


Lepas dah basuh, dia akan terap gelas tu.. hihii.. Pandaikan Alisha ni... Belajar dari pemerhatian.. (",)


{ 34 comments.. read them below or add one }

QasehnyaRania QasehnyaRania 10 January, 2013
as-salam..alhamdulillah.contoh yg baik utk adik2 .in shaa ALLAH

#alhamdulillah.masuk k je.tak kesah ina reply ke tak.takut sbb guna hp kan..

#nak tau tak pelapik hijo dgn mug anlene tu sma la ngn su..hihi
:: Mrs.Eady :: :: Mrs.Eady :: 10 January, 2013
memang rajin :) sukaaaa :)
ieyda ieyda 10 January, 2013
alolo..dh leh harap wAt keje dapur nie....
Ena's Palace Ena's Palace 10 January, 2013
bijaknye dia..pasni da bole tolong ibu kat dapur yer..
umialya umialya 10 January, 2013
Rajinnya Alisha..

Dak Alyapn gitu juga, siap bawa kerusi lagi tang sinki tu.. semua keja rumah dia nak buat.. agaknya melalui pemerhatian kot..

kalu bab vakum rumah, 100% dia buat, akak cuma sapu sampah n kumpul setempat..
mama ila mama ila 10 January, 2013
Alisha good girl.. =)
mama ila mama ila 10 January, 2013
Alisha good girl.. =)
N i e Z a N i e Z a 10 January, 2013
good girl la kakak ni..Alhamdulillah..
Cik Nur Cik Nur 10 January, 2013
rajinnya diaaa.....!!!
UmmiAbi UmmiAbi 10 January, 2013
Rajinnyer dia...Untung ibu alisha..
intanfirdaus247 intanfirdaus247 10 January, 2013
alisha rajin tolong ibu ya...bagusnya..ameen
QueeN TerataI QueeN TerataI 10 January, 2013
baguslah kalau mcm ni.. senang ibu nnt... gud gurl la!
Haryati Faizal Haryati Faizal 10 January, 2013
senang nak ajar anak2 dari kecik kan...
syawalsimpsons syawalsimpsons 10 January, 2013
alisha mmg sangat2 rajin N baik tau..suke sangat sue..nak jd anak boleh tak..kakakkak
Mrs Velentine Mrs Velentine 10 January, 2013
Alhamdulillah sejuk perut kak ina mengandung kan alisha
Ummu Muhammad Ummu Muhammad 10 January, 2013
kakak alisha ni mmg cerdik n sgt mudahkan ibu die. muge besar sbg soleheh! ;)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief 10 January, 2013
yeayyyyy alisha yg bijak..bagus alisha..sbb tu kita kena tunjuk teladan yg elok2 jer kt anak2 sbb dorang perhatikan apa yg ita buat
ayut ayut 10 January, 2013
bdk2x apa yg dia nampak tu yg dia blaja kan..dh nmpk ibu slalu bt dia pon nk tlg skali..hihihi
deno deno 10 January, 2013
budak2 memang semua benda nak buat sendiri... naik risau kita yg besar ni... hihi:)
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa 10 January, 2013
alalala..comelnya dia ..rajin pla tu hehe
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey 10 January, 2013
Budak2 akan belajar dri pemerhatian.. Yeayy bagus la kakak alisha ni kecik2 da pandai tolong ibu :)
Mimie Mimie 10 January, 2013
bagus alisha nih....belajar dari pembelajaran....
Nora Karim Nora Karim 11 January, 2013
bagus...! AF akak pun sama cam alisha ni... akak siap letak bangku kecik kat sinki...
wan nurul hezrina abd halim wan nurul hezrina abd halim 11 January, 2013
budak2 mmg pandai lebih jika belajar melalui pemerhatian..kita biat=rkan dia nak explore tanpa sekatan tapi dengan pengawasan..kalau disekat minda diapun tersekat2..syabas=)
wan nurul hezrina abd halim wan nurul hezrina abd halim 11 January, 2013
budak2 mmg pandai lebih jika belajar melalui pemerhatian..kita biat=rkan dia nak explore tanpa sekatan tapi dengan pengawasan..kalau disekat minda diapun tersekat2..syabas=)
Azi Azi 12 January, 2013
BUDAK2 MMG RAJIN JANGAN DISEKAT KEINGINANNYA...
Che Rosliza Che Mat Che Rosliza Che Mat 12 January, 2013
hihihi...ingat anak cr yg sulong time kecik...tuelah ragamnya..
Si Matatajam Si Matatajam 12 January, 2013
Rajin anak dara Ina ni yek..bertuahnya Ibu dia
Puan Kutu Puan Kutu 13 January, 2013
anak dara kena la rajin.baru bley jadi menantu pilihan..hiks..
Fieda Rafli Fieda Rafli 14 January, 2013
mmg rajin ni kalah maira..
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ 15 January, 2013
salam kak ina..
hihi..bagus alisha..
pandai uruskan brg sendiri :)
shidaR shidaR 16 January, 2013
ewahhh pndai dia hehee :D
caliph shuriken caliph shuriken 18 January, 2013
rajin laa dia.. klau ank sdara sy ikut mood diorg baru nk rajin, huh...
emma emma 21 January, 2013
pandainye anak dara sorang ni :-) tgk Alisha dh mcm 4 5 taun umo nye...