Memuatkan ...

Misteri duit syiling...

Kejadian ni dari minggu lepas lagi... Saya tak pasti duit ni, keluar dari paip getah mesin basuh ke apa... Tapi duit tu, memang ada dekat area paip getah mesin basuh pun... hihiii.. Tapi tu la, banyak pulak duit syiling terlekat dalam mesin basuh yer... Emmm saya guna mesin basuh manual.. Sebelum ni, takda pulak nak keluar duit... sekarang baru ada... lepas2 mesin basuh ni buat hal... takkanlah bagitahu nak beli mesin basuh baru, dan2 mesin basuh lama keluarkan duit... hahahaaa

Minggu lepas, saya jumpa duit 20sen sekeping, hari isnin baru ni, jumpa lagi... duit syiling 20sen tapi 2 keping... so, 3 keping duit syiling 20sen yang saya jumpa... kesemuanya tahun 2000++, tak ingat tahun yang betoi sebabnya kakak alisha dah sumbat duit tu dalam tabung aqilah... hhi.. adehhh


Masa saya jumpa kali pertama, saya tak gtau hubby, jumpa kali kedua baru gtau... Semalam pulak, saya jumpa time hubby ada dekat rumah... tapi kali ni, seposen tahun 2000


Ingat ke lepas ni dah tak jumpa, alih2 pukul 1:30 tengahari tadi, saya jumpa lagi seposen... yang ni duit tahun 1973... lama tu... duit zaman gambar bangunan yang macam "pistol" tu.. hihii...

4 kali saya jumpa, semuanya berada di tempat yang lebih kurang sama... di tempat paip getah mesin basuh & selipar buruk dalam tandas tu.. ekekeee.. Setakat ni dah 5 keping duit syiling yang saya jumpa... tapi tu la, banyak pulak duit syiling yang terjatuh dalam mesin basuh tu... heran ni... Ohya, semua duit syiling tu memang dah hitam la kan... macam dalam gambar.. (",)


32 orang suka berlian:

mama ila berkata...

Duit syiling lama ehh..huhu..memang misteri..

Haryati Faizal berkata...

mungkin kuar dr mesin basuh kot...

Kesuma Angsana berkata...

he he rezeki juga tu ! ... done clik2

Cik Nur berkata...

mesti banyak duit yg tersangkut dalam mesin tu kak..

xde denger bunyi syiling ke tiap kali mesin tu berputar..?

Mira Adzlia berkata...

jgn biarkn idup anda dslubungi misteri..hihihi

Mimie berkata...

penuh misteri nih kak

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ berkata...

mugkin keluar masa basuh bju tak..huhu

Kakzakie berkata...

Ini mesti kes masukkan baju kotor tak periksa kocek seluar so ada duit cicirlah Ina...

umialya berkata...

agaknya dah lama siling tu bertapa dlm mesin basuh

syawalsimpsons berkata...

mmg misteri tu kan..

Mrs Velentine berkata...

Mesti duit dr kocek tak kuar pas tue masuk dlm mesin.mv punya pun mcm 2.ingatkan rosak rupanya tersumbat duit syiling

UmmiAbi berkata...

Rezeki jgk tu..wlupun duit syiling...hehee

Ummu Muhammad berkata...

kite kalau gosok baju husband, ade duiet kertas dlm kocek die kite ckp rezeki Allah bg upah gosok baju hahaha

UniMeOw berkata...

misterinya!npe sume jmp kt tmpt 2..hmmmm leh masok xfile ni kak...hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

masa cuci pakaian tu duit syiling ada lg kot dlm pakaian tu hehehe...tu yg keluar ikut paip mesin tu kan

ayut berkata...

huhuhu..misteri tu....dr kocek bju tersumbat dlm mesin ke jatuh dr mane2x tu kak???

deno berkata...

misteri betul ni kak...

sHaRiNa eLyaNa berkata...

rezeki tu kak..wlupun 20 sen..hehe..tp skg org xpndang da hehe

nanieybarnieylurviey berkata...

Mana dtgnya tu? Sungguh misteri

Nora Karim berkata...

ina... akak selalu akan cek poket seluar... mana tau ada kertas ke duit ke... kalau baju yang ada butang, akak masukkan dalam 'net' tu... sebab lama2 kalau tersekat rosak mesin basuh... huhuhu

wan nurul hezrina abd halim berkata...

takper dah itampun bleh kutip n letak dalam tabung=)

Azi berkata...

MGKIN MASA BASUH SELUAR ADA DUIT SYILING DALAM POKET YANG TERLUPA DIKELUARKAN, SY PN SELALU JUMPA DUIT KAT TEPI SALURAN PAIP MESIN BASUH, KENGKADANG KITA DAH CHECK RASA MACAM DAH KELUARKAN SEMUA TP ITULA MUNGKIN ADA YANG TERSELIT TAK PERASAN..

Azi berkata...

MGKIN MASA BASUH SELUAR ADA DUIT SYILING DALAM POKET YANG TERLUPA DIKELUARKAN, SY PN SELALU JUMPA DUIT KAT TEPI SALURAN PAIP MESIN BASUH, KENGKADANG KITA DAH CHECK RASA MACAM DAH KELUARKAN SEMUA TP ITULA MUNGKIN ADA YANG TERSELIT TAK PERASAN..

ros_reeza berkata...

hihi.. duit syiling dalam poket baju or seluar la ni kan .. bila basuh, baru terkeluar dari poket :)

Che Rosliza Che Mat berkata...

memang misteri hihihi

Si Matatajam berkata...

Wah! Mmg misteri tu

Puan Kutu berkata...

dh lama terperangkap dlm tu kot..sekali keluar..ha amik!hehe

Fieda Rafli berkata...

kak fieda dlm mesin basuh setiap kali basuh baju mesti ada syiling tertinggal..dari poket budak2 ni la..

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak ina..
huhu...misteri sungguh ni..
agaknye tertinggal dlm mesin kot?
apepun.rezeki tu :)

shidaR berkata...

akak myb mmg dlm mesin kot..seram la plak hahaa..adoii..

caliph shuriken berkata...

mesin basuh tu mcm poket doraemon laa.. pasni kuar iphone plak kn, hikk...

emma berkata...

hahah mmg btl2 misteri ni kak ina, hehe.. emm kua dr mesin basuh kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...