Misteri duit syiling...

Kejadian ni dari minggu lepas lagi... Saya tak pasti duit ni, keluar dari paip getah mesin basuh ke apa... Tapi duit tu, memang ada dekat area paip getah mesin basuh pun... hihiii.. Tapi tu la, banyak pulak duit syiling terlekat dalam mesin basuh yer... Emmm saya guna mesin basuh manual.. Sebelum ni, takda pulak nak keluar duit... sekarang baru ada... lepas2 mesin basuh ni buat hal... takkanlah bagitahu nak beli mesin basuh baru, dan2 mesin basuh lama keluarkan duit... hahahaaa

Minggu lepas, saya jumpa duit 20sen sekeping, hari isnin baru ni, jumpa lagi... duit syiling 20sen tapi 2 keping... so, 3 keping duit syiling 20sen yang saya jumpa... kesemuanya tahun 2000++, tak ingat tahun yang betoi sebabnya kakak alisha dah sumbat duit tu dalam tabung aqilah... hhi.. adehhh


Masa saya jumpa kali pertama, saya tak gtau hubby, jumpa kali kedua baru gtau... Semalam pulak, saya jumpa time hubby ada dekat rumah... tapi kali ni, seposen tahun 2000


Ingat ke lepas ni dah tak jumpa, alih2 pukul 1:30 tengahari tadi, saya jumpa lagi seposen... yang ni duit tahun 1973... lama tu... duit zaman gambar bangunan yang macam "pistol" tu.. hihii...

4 kali saya jumpa, semuanya berada di tempat yang lebih kurang sama... di tempat paip getah mesin basuh & selipar buruk dalam tandas tu.. ekekeee.. Setakat ni dah 5 keping duit syiling yang saya jumpa... tapi tu la, banyak pulak duit syiling yang terjatuh dalam mesin basuh tu... heran ni... Ohya, semua duit syiling tu memang dah hitam la kan... macam dalam gambar.. (",)


{ 32 comments.. read them below or add one }

mama ila mama ila 10 January, 2013
Duit syiling lama ehh..huhu..memang misteri..
Haryati Faizal Haryati Faizal 10 January, 2013
mungkin kuar dr mesin basuh kot...
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 10 January, 2013
he he rezeki juga tu ! ... done clik2
Cik Nur Cik Nur 10 January, 2013
mesti banyak duit yg tersangkut dalam mesin tu kak..

xde denger bunyi syiling ke tiap kali mesin tu berputar..?
Mira Adzlia Mira Adzlia 10 January, 2013
jgn biarkn idup anda dslubungi misteri..hihihi
Mimie Mimie 10 January, 2013
penuh misteri nih kak
◕ D Y S H A  S A H H I R ◕ ◕ D Y S H A S A H H I R ◕ 10 January, 2013
mugkin keluar masa basuh bju tak..huhu
Kakzakie Kakzakie 10 January, 2013
Ini mesti kes masukkan baju kotor tak periksa kocek seluar so ada duit cicirlah Ina...
umialya umialya 10 January, 2013
agaknya dah lama siling tu bertapa dlm mesin basuh
Mrs Velentine Mrs Velentine 10 January, 2013
Mesti duit dr kocek tak kuar pas tue masuk dlm mesin.mv punya pun mcm 2.ingatkan rosak rupanya tersumbat duit syiling
UmmiAbi UmmiAbi 10 January, 2013
Rezeki jgk tu..wlupun duit syiling...hehee
Ummu Muhammad Ummu Muhammad 10 January, 2013
kite kalau gosok baju husband, ade duiet kertas dlm kocek die kite ckp rezeki Allah bg upah gosok baju hahaha
UniMeOw UniMeOw 10 January, 2013
misterinya!npe sume jmp kt tmpt 2..hmmmm leh masok xfile ni kak...hehe
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief 10 January, 2013
masa cuci pakaian tu duit syiling ada lg kot dlm pakaian tu hehehe...tu yg keluar ikut paip mesin tu kan
ayut ayut 10 January, 2013
huhuhu..misteri tu....dr kocek bju tersumbat dlm mesin ke jatuh dr mane2x tu kak???
deno deno 10 January, 2013
misteri betul ni kak...
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa 10 January, 2013
rezeki tu kak..wlupun 20 sen..hehe..tp skg org xpndang da hehe
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey 10 January, 2013
Mana dtgnya tu? Sungguh misteri
Nora Karim Nora Karim 11 January, 2013
ina... akak selalu akan cek poket seluar... mana tau ada kertas ke duit ke... kalau baju yang ada butang, akak masukkan dalam 'net' tu... sebab lama2 kalau tersekat rosak mesin basuh... huhuhu
wan nurul hezrina abd halim wan nurul hezrina abd halim 11 January, 2013
takper dah itampun bleh kutip n letak dalam tabung=)
Azi Azi 12 January, 2013
MGKIN MASA BASUH SELUAR ADA DUIT SYILING DALAM POKET YANG TERLUPA DIKELUARKAN, SY PN SELALU JUMPA DUIT KAT TEPI SALURAN PAIP MESIN BASUH, KENGKADANG KITA DAH CHECK RASA MACAM DAH KELUARKAN SEMUA TP ITULA MUNGKIN ADA YANG TERSELIT TAK PERASAN..
Azi Azi 12 January, 2013
MGKIN MASA BASUH SELUAR ADA DUIT SYILING DALAM POKET YANG TERLUPA DIKELUARKAN, SY PN SELALU JUMPA DUIT KAT TEPI SALURAN PAIP MESIN BASUH, KENGKADANG KITA DAH CHECK RASA MACAM DAH KELUARKAN SEMUA TP ITULA MUNGKIN ADA YANG TERSELIT TAK PERASAN..
ros_reeza ros_reeza 12 January, 2013
hihi.. duit syiling dalam poket baju or seluar la ni kan .. bila basuh, baru terkeluar dari poket :)
Puan Kutu Puan Kutu 13 January, 2013
dh lama terperangkap dlm tu kot..sekali keluar..ha amik!hehe
Fieda Rafli Fieda Rafli 14 January, 2013
kak fieda dlm mesin basuh setiap kali basuh baju mesti ada syiling tertinggal..dari poket budak2 ni la..
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ 15 January, 2013
salam kak ina..
huhu...misteri sungguh ni..
agaknye tertinggal dlm mesin kot?
apepun.rezeki tu :)
shidaR shidaR 16 January, 2013
akak myb mmg dlm mesin kot..seram la plak hahaa..adoii..
caliph shuriken caliph shuriken 18 January, 2013
mesin basuh tu mcm poket doraemon laa.. pasni kuar iphone plak kn, hikk...
emma emma 21 January, 2013
hahah mmg btl2 misteri ni kak ina, hehe.. emm kua dr mesin basuh kot..