Cara yang saya lakukan untuk up kan UV

Baru2 ni saya dah bagitahu u all yang saya dah berjaya cecah UV 2000++ sehari kan... Kiranya masa tu, saya sedang dalam proses cari rentak up kan UV sampai 2000++ la kononnya.. hehheh Alaaa u all, 2 hari je UV 2000++.. hari Khamis & Jumaat.. Sabtu & Ahad kan, hari saya bercuti dari update apa2 entry.. heheh.... Pssttt tapi UV 1000++ jugak tau... heheh

Meh saya nak share dengan u all apa yang saya lakukan untuk saya capai target 2000++ UV sehari... Untuk pengetahuan  u all, UV harian saya kan 1000++, so, saya try la nak dapatkan 2000++ pulak UV kan.. apa yang saya lakukan... saya hanya BANYAK BUAT ENTRY DARI BIASA... Kalau selalu, setiap hari saya buat 4 entry, tapi hari percubaan tu, saya up kan sampai 6 entry.. termasuk malam... selalunya, 4 entry tu siang je.. hehhe

Pada hari pertama percubaan tu, saya try publish 2 entry pagi, 2 entry petang & 2 entry malam... rentak tu tak jadi sebab UV time tu hanya 1700++ je... so, pada hari kedua, saya try 3 entry pagi, 2 entry petang & 1 entry malam.. Akhirnya.. barulah saya dapat UV 2000++.. heheh.. Alaa senang cakap, nak up kan UV, u all pun kena lebih banyak up kan entry... (^_^)

Tapi, u all kena lah target UV tu ikut "step" tau... maksud saya camni... jika UV harian adalah 200++, jangan terus pikir jika up kan 6 entry sehari, terus leh dapat UV 2000 tau... maybe u all boleh dapat hampir2 1000 or 1000++.. Tapi andaikata pulak, u all dah up kan entry banyak dari biasa tapi UV duk maintain je.. time ni maybe u all kena berbalik kepada basic... dapatkan pembaca dulu... (^_^)

Sayang2... saya sendiri pun, dari UV 200++, saya target kepada 500++, lepas tu target 800++, lepas tu target 1000++.. lepas tu baru 2000++... saya target sikit2 je tau u all... setiap tangga saya langkah.. kutip ilmu dulu... bila ilmu di setiap tangga tu kita dah kutip & dah simpan.. senanglah bila dah di tangga atas nanti.. kalau tiba2 terjatuh, takdalah sakit sangat... hehehhe..

Actually saya dah gtau Kak Fieda pasal cara yang saya lakukan ni pada hari Jumaat baru ni... tak sia2 kami bersembang sejam lebih... akhirnya kak Fieda dapat merasa UV 2000++ (",) Kak Fieda ni bagus, dengar cakap "cikgu" dia ni mengajar... so, jangan pelik jika kak fieda banyak update blog sekarang... muahhahha


Cara yang saya lakukan untuk up kan UV

{ 32 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown January 21, 2013
salam ina..rasenye x cukup time nk up entri bebanyak tiap2 hari..pembace blog ni pon x byk..hee..tahniah ina dpt kekalkan uv tu..
Unknown Unknown January 21, 2013
memang kena ikut cara orang yang dah berjaya kalau nak berjaya.. way to go ina!! semoga bertambah berjaya..
Cik Rose Cik Rose January 21, 2013
terima kasih Kak Ina :) boleh praktikkan ni :)
Unknown Unknown January 21, 2013
kalau dah ada pembaca tetap..mmg mudah nak capai target..kalau pembaca pun tak ada..camana..huhuh
Mimie Mimie January 21, 2013
thanks kak..tips yg berguna nih
Rozita Ceritaita Rozita Ceritaita January 21, 2013
memula ok.. pastu dah tak istiqamah...macamana nak buat tu?
lynndamya lynndamya January 21, 2013
wahhh cool lah akak, rezeki tu...emm tp kan sy ni xtau sgt psl UV2 ni (-_-')
uv tu ape pon sy xtau kak...ade harapan x, nk dpt atleast 200 sehari? haha sian sy...klw sudi, leh la citer kat lynndamya@yahoo.com :p
Thank you cikgu~hehe
Unknown Unknown January 21, 2013
wah..nice tips ;)
hehe
Bro Framestone Bro Framestone January 21, 2013
Kalau sehari 2k, sebulan dah 60k... itu baru uv, belum pv.

Sure masyuk lepas nie kan :)
syiela syiela January 21, 2013
wah untungnya.. kalau CPUV tengah running mmg best tu
Fiza Rahman Fiza Rahman January 21, 2013
Thanks for the tips ina. Tapi tu lah..klo up entry banyak2 sehari ada ker org nak baca. Blog saya nak cecah 500++ pon payah..huhuhu...
emarieys emarieys January 21, 2013
thanks ina...tp kekurangan idea jer nak buat entry...hehehe
JunAina JunAina January 21, 2013
Wahhh...bestnya...

Tulah nak buat 5-6 entry yg tak sanggup...
Miss N™ Miss N™ January 21, 2013
nanti nur nak cubalah.. :)

rajin betul akak kajikan..
nur pun nak maintain 1000 susahh...tambah2 hari minggu...
Unknown Unknown January 21, 2013
Nieza ada buat jugak..try post entry lebih dari biase..tp cam gitu jugak..haih!
fieda fieda January 21, 2013
hehehe..kak fieda tgh sengeh jer ni...hihihi...terbaik la tok guru ni...kak fieda dh share jugak kat entry pasal ni...
lelamaisara lelamaisara January 21, 2013
datang sini dari blog kak fieda...
Mrs Velentine Mrs Velentine January 21, 2013
tq kak..MV punya UV 2++ jer itu pun kira ok dah
Unknown Unknown January 21, 2013
terer ehh... tp mcm deqla yg berkeje ni agk terbatas kot nk up entri byk2..sbb bos dok menjeling je..hahahah..
mayangbakingmadness mayangbakingmadness January 21, 2013
wah hebatnye.. tq for the tips yer ina..
mselim3 mselim3 January 21, 2013
Tips yang bagus dah boleh dipraktikkan...cuma istiqamah aje...nak istiqamah aje yg susah...dalam dunia nie mana ada yang senang...semua kena bersusah dulu...betul x?...

Kena ada usaha baru ader kejayaan.

mselim3
QasehnyaRania QasehnyaRania January 21, 2013
memang best :D

ina orang lama.buat entry nanyak2 ttap ada readers ;D
nanieydotcom nanieydotcom January 21, 2013
Ok lepas ni leh praktis.. tp nk kena cri pembaca dlu :)
aziazib aziazib January 21, 2013
ooo camtu ye... bolehla try nnti buat entry dua tiga sehari... intan buat entry autopublish ke tiap2 hari tu... adore sgt dgn intan punya pencapaian... intan mmg rajin berusaha...
Unknown Unknown January 22, 2013
thanks tips ini Intan..
saya buat ebtry pun sekali atau dua kali sehari saja..masih belum mampu buat samapi 4 entry
emma emma January 22, 2013
nice tips dr kak ina.. tp sy ni kekeringan idea nk publish entry, heheh..
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief January 22, 2013
mmg tok guru la kak ina...xkedekut pulak tu kongsi ilmu...wani ni kerja jd xsmpat nk buat 5-6 entry...lgpun blog suka2 ja...klu ada rezeki masyukk tu alhamdulillah la :-)....apapun moga kak ina makin berjaya dan murah rezeki k
Deq's Qienz Deq's Qienz January 22, 2013
teror la kak ina..hihi great info
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa January 22, 2013
oh cmtu..susahlah lau sha xda idea hehe
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ January 22, 2013
salam kak ina..
tenkiu for sharing.. uhuh.. jauh benor nk dptkan uv sampai 2k ni huk3..