Hisap jari la pulak..

Aqilah sejak dua menjak ni dah pandai hisap jari dia tu pulak.. Kalau nampak dia hisap.. amboiii.. sedap benor gayanya.. "Chup chap chup chap" bunyi.. hehhe.. Tapi normallah untuk budak seusia Aqilah sekarang kan.. Cuma, saya sebagai ibu ni, kena sentiasa tarik tangan dia lah bila dia hisap tu.. hehhe.. Lepas tu saya akan cakap "Aqilah, jangan hisap jari.. tak sedaplah.. meh hisap susu ni lagi sedap, kenyang pun kenyang".. heheh.. Kasi psiko ini budak kecik sikit.. hahahh.. Bukan pe, taknak lah nanti bawak sampai ke besar... (",)


Tengoklah tu, sampai lenjun sarung tangan dia... sedap benor gayanya.. Alisha pun masa kecik camni gak... tapi "peel" ni sekejap je.. nanti dia belajar benda baru pulak, dah lupa aktiviti ni.. hehhe


Pandai pulak malu... hahhah


Kalau ikut si aqilah ni, kelima2 jari ni dia nak sumbat dalam mulut dia.. hehehh

P/s : Tak boleh ajar sangat kan anak2 hisap jari ni.. Sepupu saya, tingkatan satu duk hisap jari lagi.. Sampai rosak ibu jari...


{ 43 comments.. read them below or add one }

Dylla Abas Dylla Abas January 15, 2013
err...dulu kecik2 sy hisap jari gak..smpi tadika!! huhu...tu pun jenuh mak dok marah2..kalau x habis la ibu jari ni >_<
Mia Kassim Mia Kassim January 15, 2013
Memang kiut tengo baby ni hisap jari tapi tu lah tak baik utk dorang sebab takut kuku rosak....
Kakzakie Kakzakie January 15, 2013
Budak hisap jari biasa tak mudah menangis kata org tua-tua ina. Ada yg boleh kekal lama dan ada yg macam ina cakap tak lama dia tukar lain pulak.

Gebus betul jejari Aqila - geram kakak:)
Budak Kampung Budak Kampung January 15, 2013
aah kak..yg iman perasan bebudak msti hisap jari kan???sunnatulallah kot kan kak?akk iman dri kecik smpai dh kwin hisp jari je
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI January 15, 2013
hihi,jap je tu..nanti ok kot..huhuh
Joanna Yunus Joanna Yunus January 15, 2013
hehehehehe memang kejap je intan, Qayyum dan SUmaiyyah dulu pun kejap je.... tapi orang tua2 cakap kalau budak hisap jari baik....
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha January 15, 2013
aah jgn ajar sgt..nasib da lama berhenti..tpi klu tgh xthu wat pe.pandai gk sumbat.hahaha.. :P

sedap pe tu,ada perisa straberi :P
mama ila mama ila January 15, 2013
ooo..aqilah dah pandai hisap jari yer..hihi..pasni dah kena kerap tukar lah sarung tangan tu... awak org ganu jugak eh..kuala ibai n chendering tu..dekat jer..saya duk losong.. =)
Fieda Rafli Fieda Rafli January 15, 2013
comel jer tgk budak tecik gini isap ibu jari..
Fieda Rafli Fieda Rafli January 15, 2013
comey jer tgk budak tecik gini isap jari..kalau baby besor dok comey la isap ibu jari..
Fieda Rafli Fieda Rafli January 15, 2013
comey jer tgk budak tecik gini isap jari..kalau baby besor dok comey la isap ibu jari..
Rai Ourkizuna Rai Ourkizuna January 15, 2013
apa ibu ni ambik gambar kita.. malu la.. hihihi..
Mrs Lurve Mrs Lurve January 15, 2013
geramnya tgk aksi2 baby nie
Deqla manjew Deqla manjew January 15, 2013
ala comelnye tgk dia isap jari.. sedap x rasa jari tu??? nyum2 kan.. hihi
syawalsimpsons syawalsimpsons January 15, 2013
geng la ngan izz pon suke hisap jari..kiki..mmg kena psiko pon dolu...mmm..izz pon sekarang dah pandai takmo2 susu, nak tgk luar je bila dalam kete..alahai
Kesuma Angsana Kesuma Angsana January 15, 2013
he he suka pulak KA tgk pic ni
Mimie Mimie January 15, 2013
huhuhu...comel je die isap jari
izfanora izfanora January 15, 2013
apa je baby buat, adalah sangat COMEL ! geram sgt..
Mira Adzlia Mira Adzlia January 15, 2013
hihi...budak2 mmg suke isap jari kn..i bukn jari da ni..tgn sume dimsukkn..hihi
CeqGu CeqGu January 15, 2013
Eeee geramnya tengok baby girl ni...rasa nak cium2 jer...bila la nak dapat baby girl plak ni
Mrs Velentine Mrs Velentine January 15, 2013
kena jaga ni kak..x le biar sangat..nnt jadi habit...hehe
jaa jaa jaa jaa January 15, 2013
hehe..sama la irsyad pun... kena rajin tukar sarung tgn.. skrg kdg2 jer pakai...
Haryati Faizal Haryati Faizal January 15, 2013
nak makan pe tu asik isap jari je...hihi
Cik Nur Cik Nur January 15, 2013
heee..rosak itu jari tu betul..jadi leper ke kan...

mmg xelok di biasakan...
deno deno January 15, 2013
hihi.. comel je hisap jari...
lynn kamarul lynn kamarul January 15, 2013
hehe habit budak2 kan. hope aqilah tak terus hisap jari..
ros_reeza ros_reeza January 15, 2013
alahai..sedap ke dik dok hisap jari ni :) hihi
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ January 15, 2013
salam kak ina..
hihi..amboi aqilah..kemain isap jari ye.. sedap sungguh.. hiih. :p
Ema Blog Ema Blog January 15, 2013
rasa apa aqilah?..hehehe
sal ya sal ya January 15, 2013
yup, jangan biarkan. nnt melarat.
Deq's Qienz Deq's Qienz January 15, 2013
ank buah dq isap 2jari trus..konon2 maknya nk elak isap puting last2 lekat habit isap jari..huhuu
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey January 15, 2013
Uishhh form 1 still hisap jari ?? :) ada masa lgi kak ina.. Normal la baby besar aqilah hisap jari :)
NaZiRaH... NaZiRaH... January 15, 2013
adik solehah saya sumbat semua jari dia..dasyat betul..hihi
shidaR shidaR January 16, 2013
hehee..budak2 mmg cmtu tp dah makin dah besar marah dia kalo dia masih isap jari takut tbiasa kan ^_~
Fiza Rahman Fiza Rahman January 16, 2013
Comel. Anak saudara saya dah beso ni pon hisap jari lagi. Memang nampak kecut sebelah ibu jari tu.
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief January 16, 2013
wah nampak sedap tu sampai basah habis srg tgk hihihii
wan nurul hezrina abd halim wan nurul hezrina abd halim January 18, 2013
lah dasyat2 sampai rosak ibu jari..huhuhu
Si Matatajam Si Matatajam January 18, 2013
Betoi tu, tak bleh biasakan baby ni isap jari nnt lekat smp besaq...
caliph shuriken caliph shuriken January 18, 2013
ank sdara sy umo 4 tahun still dok hisap jari, erkk...
Azi Azi January 20, 2013
comelnya aqilah... meh cium skit... jgn isap jari lg tau...
emma emma January 21, 2013
hehhe mmg normal bby isap jari tp xleh dbiarkan.. tkt smpi bsr dok isap jari lg. yg paling truk ade yg sampi gigit kuku sndr plk!