Saya betoi2 terkejut dengan perkembangan Alisha...

Hari Jumaat baru ni, kami pergi beli buku dekat HASANI BOOKS.. Tengah ada offer... apa lagi.. terus la pergi merembat apa yang patut... tak sabar2 nak membeli punya pasal... duit pun takda, sanggup g korek tabung ATM tu haa... sekali memborong, habislah 3 angka jugak.. takpala.. pelaburan jangka panjang punya pasal.. (^_^) *Nanti saya share buku apa yang saya beli..


Salah satu buku yang saya beli adalah buku LATIHAN PENGUKUHAN JAWI UNTUK PRASEKOLAH UMUR 4-5 TAHUN... U all tahu tak, sampai je rumah, si alisha yang peminat buku ni.. sekali dia nampak ada satu plastik yang ada macam2 buku.. terus dia jadi excited.. Yang lain saya ambik simpan, hanya buku LATIHAN PENGUKUHAN JAWI UNTUK PRASEKOLAH UMUR 4-5 TAHUN ni je yang saya bagi dekat dia... 

Menulis tak nak guna pen or pensel sebab ibu beli maker baru untuk Alisha

Serius, saya sangat2 terkejut apabila ALISHA MAMPU MENULIS @ MENYAMBUNG TITIK2 HURUF2 DALAM BUKU LATIHAN DIA TU... SAMBIL SAMBUNG SAMBIL SEBUT ALIF BA TA... YA ALLAH YA TUHANKU.. TAK SANGKA ANAK SAYA DAH PANDAI.. CEPAT2 SAYA KISS & CAKAP ALISHA PANDAI..!!

Secara peribadinya, dah lama saya tak ajar Alisha menulis tau.. awai2 tahun dulu rajinla.. lepas tu malas... kalau Alisha suruh, baru saya ajar... *nasib alisha ni pun jenis peminat buku.. Kiranya last saya ajar Alisha, memang time tu Alisha masih belum reti sambung huruf2 tu sendiri pun.. Lepas tu, saya beli TAB pulak untuk Alisha.. dalam tab tu memang saya ada install macam2 game education la.. termasuk game education HURUF JAWI YANG JENIS SAMBUNG-SAMBUNG MACAM NI.. hari Jumaat baru ni baru saya kembali bagi buku latihan (buku LATIHAN PENGUKUHAN JAWI UNTUK PRASEKOLAH UMUR 4-5 TAHUN) yang jenis sambung2 ni dekat Alisha... Masa dekat kedai HASANI tu, saya terpikir balik rumah nanti, saya akan pegang tangan Alisha & ajar sambung2 macam sebelum ni jugak... Lebih2 lagi, ni baru saya nak perkenalkan huruf2 jawi dekat Alisha.. tapi rupa2nya, perkembangan anak saya lebih cepat dari apa yang saya pikirkan... 

Saya bangga dengan pencapaian Alisha di usia 3 tahun ni... Umur 2 tahun dah pandai free diapers.. umur 3 tahun dah pandai menulis @ sambung titik2... Tak kisahlah walau hakikatnya anak orang lain dah pandai semua ni ketika umur setahun or 2 tahun... Walaupun Alisha umur 3 tahun baru nak pandai.. saya tetap bangga dengan Alisha... Rasa terharu dengan alisha... Walaupun dia tak pergi school macam rakan2 sebaya dia... tapi, dengan bantuan ibu penyayang dia ni pun, dia boleh pandai walaupun ibu penyayang dia ni PEMALAS sebenarnya.. kikiii... (",)

USIA SETAHUN 2 BULAN BARU PANDAI PEGANG PEN DENGAN BETUL..
CARA SAYA PUPUK ALISHA SUKAKAN BUKU
PEMBELAJARAN ALISHA

ALHAMDULILLAH... DOA SAYA.. MOGA ANAK2 KITA SEMUA DITERANGKAN HATI UNTUK BELAJAR PERKARA2 BARU.. INSYAALLAH...

P/s : Jika u all berminat untuk dapatkan buku LATIHAN PENGUKUHAN JAWI UNTUK PRASEKOLAH UMUR 4-5 TAHUN macam yang alisha guna ni... jemput join MINI GIVEAWAY #17

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 14 comments.. read them below or add one }

Mimie Mimie September 23, 2013
Sy dnga sy lak eksited..alisha semakin bijak
syawalsimpsons syawalsimpsons September 23, 2013
BAGUIH LA ALISHA NI..SUE PON TGH BAGI SYAWAL ADA MINAT MEMBACA MENULIS..
ida =) ida =) September 23, 2013
Samalah mcm saya. Biarlah anak org pandai awal pun... kita celebrate pencapaian anak sendiri.

Tapi, budak mmg cepat pandai kan. Kita kena kasi pendedagan awal la.

Umur kecik2 ni, pergi school utk ber sosial. Belajar berkawan, berkongsi. Baca buku etc x penting sgt. Sbb masuk tadika nnti dia belajar semua tu
Masya Masya September 23, 2013
sbgai kawan blogger yg mengikuti perkembangan alisha drpd baby .. sy bangga jugak tau... tahniah ina sbb mendidik alisha drpd rumah .. dan tak menjadikan alasan di rumah tak boleh nak didik anak .. sesekali ina buatlah aktiviti mcm sukan contohnya bagi alisha kumpul kertas surat kabar yang besar .. suruh dia gumpal sampai padat ... lg bagus ina ikat getah@salatip lepas tu ina letak bakul, besen pun okkk kiki suruh alisha campak kat bakul tu.. jarakkan sikit .. tu salah satu aktiviti nak bagi budak² ni fokus dalam melakukan sesuatu perkara.. maksudnya nak bagi lembutkan tangan supaya mudah menulis (masa kumpal kertas), semangat berusaha mengumpal kertas sampai padat menjadi bola, mata supaya bagi tumpuan (fokus)... aqilah pun mesti suka .. sbb sekali buat aktivit mcm ni budak² suka.. sambil main sambil belajar .. gumpal lagi banyak lagi bagus.. nani alisha boleh kira pulak .. bapa yang dia berjaya masukkan.

opsss.. panjang pulak komen, hahahahaha .. ssh nak komen kat blog ina.. sekali sy komen berjela... jgn marah.... (^__^)v
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ September 23, 2013
Salam K.Ina..

alhamdulillah..mmg cepat belajar alisha ni.. good girl alisha! :)
mama lynn mama lynn September 23, 2013
cepat dia belajar... kena bg galakan kan kat anak bijak mcm Alisha
lizz lizz September 23, 2013
waa bagus la alisha ni pandai sangat la dier...rajin...kalo dah rajin memang cepat jer dia pandai menulis..gegirl memang akan cepat menulis nak -nak kalau melukis pun cepat...
Mrs Velentine Mrs Velentine September 23, 2013
alhamdulillah..pintar dia..done nescafe
haryati haryati September 23, 2013
kdg2 kita tak tersangka kan bila anak2 kita bley buat sesuatu yang kita tak jangka..tahniah alisha!
QasehnyaRania QasehnyaRania September 23, 2013
Alhamdulillah.. bagus alisha
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief September 23, 2013
kdg2 kita xsedar yang anak kita dh pandai sesuatu kan...bagus alisha...kalau qalief sihat dan perkembangan mcm anak normal mesti wani pn rasa teruja mcm mana kak ina rasa...tp sekarang pun alhamdulillah wani dah bangga ada anak macam qalief yang terpilih untuk diuji macam tu :-)
Unknown Unknown September 23, 2013
eksited jijah baca kak! Alhamdulilah alisha sgt cerdikk!
Puan Kutu Puan Kutu September 24, 2013
alisha pandai!suka baca perkembangan alisha tentang pembelajaran..:)