Hanya kerana sebijik buah kurma

Semalam Aqilah ni tengok Alisha makan buah kurma.. so, dia pun ambik jugak sebijik nak makan... Bila saya nampak, saya ambik dari tangan Aqilah sebab nak buang bijik kurma tu...


Sekali dia terus menangis & bangun pergi ke arah kerusi... Alahaiiii.. first time saya tengok dia merajuk sampai lari dari saya... Pastu saya panggil semula Aqilah ke arah saya..


Saya bagi semula kurma tu dekat dia.. baru dia diam.. & terus pergi bergaya tepi almari.. (",) Minat betoi dengan buah kurma... Hanya kerana sebijik kurma sampai merajuk lari dari saya... Ni lah anak2 saya u all.. dah didik dari dalam perut dengan buah kurma.. So, tiap2 hari 2 beradik ni makan kurma.. dah jadi macam snek dorang pulak.. (",) Tapi baguslah kan makan kurma.. nanti anak2 kita boleh jadi anak yang pandai.. InsyaAllah..
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 16 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown September 25, 2013
sedih sangat nampaknya tu haa..ala sian dier..
ida =) ida =) September 25, 2013
Bagus sgt! Mknn sunnah
syawalsimpsons syawalsimpsons September 25, 2013
bagusnya didik gitoo kan...
Mimie Mimie September 25, 2013
sanggup menangis aqilah ye
ayuzan ayuzan September 25, 2013
Akak inspired ayu. kalau kawin nnt pregnant nak makan kurma selalu..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ September 25, 2013
salam k.ina..

shian aqilah..merambu air mata keluar.. tp ttp nmpk comel mcm nk cubit2.. :p

alhamdulilah.suka anak2 akak mkn buah kurma :)
Unknown Unknown September 25, 2013
mmg betul2 penggemar kurma aqilah ni.. dia pikir ibu dia x nk bg mkn la tu..
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief September 25, 2013
peminat kurma sbb tu smpai merajuk

kak ina qalief pun tiap2 hari mkn kurma dh la...sejak baca n3 kak ina psl kurma tiap2 hr wani bg dia mkn smp skang jd buah favourite hehehe
Unknown Unknown September 25, 2013
ya Allah aqilah cepatnya kamu besar syg~
mama jijah baru je rasa aqilah kecik lagi...
Unknown Unknown September 25, 2013
fae makan buah kurma normally during ramadhan je hehe
Dylla Abas Dylla Abas September 26, 2013
bagus ajar anak2 mkn buah kurma dari kecik :)
jaakechik jaakechik September 26, 2013
bila dah terdidik dari awal, mmg dia akan lebih mudah ikut.. hihi.. good mother kak ina ni.. :)
Si Matatajam Si Matatajam September 26, 2013
Baguslah sukakan snek berkhasiat camtu..
ayut ayut September 29, 2013
alololo...sedih btul tu kak smpi berjurai air matanya.akhirnya dh dapat suke jer ^^