Adik saya tak boleh jika adik ipar saya takda dekat dia

Hari Rabu baru ni, saya telefon la mak saya tanya keadaan adik saya.. Suara mak saya macam tengah tahan sedih... tiba2 mak saya cakap suruh balik tengok adik saya.. Mulalah buat saya susah hati.. biasanya mak saya tak macam ni.. 

So, keesokannya hari Khamis, teruslah kami balik sana... Rupa2nya, petang rabu tu, keadaan adik saya BUAT FAMILY SAYA RISAU... KEPALA OR OTAK ADIK SAYA MEMBENGKAK & ADIK SAYA BERNAFAS DENGAN LAJU.. ABAH SAYA TERUS PANGGIL MISI & DOKTOR... LEPAS TU TERUS TELEFON ADIK IPAR SAYA YANG KEBETULAN MASA TU BALIK RUMAH SEKEJAP... BILA ADIK IPAR SAMPAI HOSPITAL.. TERUS KEADAAN ADIK SAYA KEMBALI OK..

Punca adik saya jadi camtu sebabnya mak saya bagitahu adik saya yang adik ipar saya tu balik rumah sekejap.. dan-dan lepas bagitahu adik saya terus jadi camtu... barulah kami tahu yang adik saya ni tak boleh jika adik ipar saya takda dekat dia... kalau setakat pergi mandi or pergi beli makanan ok je.. balik rumah tak boleh...

Orang sakit kan u all... dia memerlukan lebih perhatian dari orang yang dia sayang... dia akan jadi terlebih manja.. dah 3 4 kali rasanya adik saya ni merajuk dengan adik ipar time sakit ni.. yang first masa hari raya... yela, adik ipar saya nak tolonglah buat kerja rumah kan.. orang ramai datang.. so, kurangla layan adik saya.. terus dia merajuk... lagi satu pulak, abah saya bawak adik ipar saya pergi tempat kerja adik saya sebab nak settle kan hal adik saya tu la.. yang ni pun dia merajuk jugak...

Apa2 pun, kejadian dekat hospital tu memang buat semua orang risau.. dada adik saya terus berombak masa tu.. dah jadi macam orang tak cukup nafas... Alhamdulillah adik ipar saya cepat sampai & takda apa2 yang buruk berlaku...


Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 19 comments.. read them below or add one }

eB eB September 09, 2013
aminnnnnnnnnnn
insyaallah kita doakan bersama yer....
Haryati Faizal Haryati Faizal September 09, 2013
org kata bila koma, dia dgr apa yg kita katakan...cuma dia tk berdaya... teringat dl ms arwah abah yati koma, bl kita sembang ngan dia, kt tepi mata tu tiba2 kuar air mata... mungkin dia sedih....
aimi adilah aimi adilah September 09, 2013
kuat juga penangan dye ye kak..

semoga cpt lah adek akk sembuh
Mrs Velentine Mrs Velentine September 09, 2013
dia esnsitif skg ni kan kak..klik hi shop & save 22
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ September 09, 2013
Salam K.Ina..

aduhai..gugup CMa kejap..
alhamdulillah..semuanya ok.. :)

mungkin btl kata akak tu..org sakit memerlukan lebih perhatian dari org terdekat..

semoga adik akak cepat sembuh dan kembali sihat spt sedia kala..
syawalsimpsons syawalsimpsons September 09, 2013
nak manja tu ...tak pe la moga semua di permudahkan/....
Shima Salleh Shima Salleh September 09, 2013
semoga adik ina diberi kesihatan yg lebih baik
Joanna Yunus Joanna Yunus September 09, 2013
semoga adik ina segera sembuh... macam mana keadaannya sekarang
Kakzakie Kakzakie September 09, 2013
Sedihnya kakak baca ini Ina. Moga adik ipar Ina diberi kekuatan dan kesabaran tinggi bila keadaan suami yg begini. Kalau dia sembuh kelak pasti dia akan ingat semua kasih sayang isteri sentiasa ada disampingnya sepanjang dia terlantar...
lizz lizz September 09, 2013
sayu lak saya baca...biasalakan suami isterikan memang saling memerlukan tambah2 bila x sihat memang isterila tempat dia bergantung...moga adik ipar ina terus tabah dan moga adik ina segera sembug n pulih seperti sediakala...
Budak Kampung Budak Kampung September 09, 2013
comel je adik akk ni..mnje kot.mesti ada aura nya sbb 2 tetibe jdik mcm 2.setiap kali baca pasal adik akk, mesti teringt adik iman gak.kuat kak!
IbuNoey IbuNoey September 09, 2013
ye,kak..memang kalau dah sakit ni,mesti manja. sedangkan kalau Noey sakit sikit pun nak manja2 ngan husben, inikan pula dgn keadaan adik akak tu..
ros_reeza ros_reeza September 09, 2013
Ya Allah.. kesiannya.. kasih sayang antara mereka memang kuat!
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief September 09, 2013
dia nak isteri dia ada disisi setiap masa...time2 mcm ni la isteri kena main peranan penting.....apa pun semoga adik kak ina cpt sembuh
Mimi Azirah Mimi Azirah September 09, 2013
Memg dia nak isteri dia ada kt sisi setiap masa kak ina..mgkin dia rasa kehilangan bila bjauhan dgn isteri dia..semoga adik kak ina trus kuat n cpt smbuh
Sally Yatiey Sally Yatiey September 09, 2013
kesiannya.. Moga adik kak Ina segera sembuh seperti sediakala..
Deqla Manjew Deqla Manjew September 09, 2013
kalo deqla di tmpt dia pun, tentu saja deqla inginkan perhatian yg lebih dari hubby.. org tgh sakit kan..
QasehnyaRania QasehnyaRania September 10, 2013
perasaan dia jadi sensitif.myb dia ingt wife dia nk tinggai dia tu.

semoga dugaanni nenguatkan lg ikatan kasih sayang antara mereka.aamiin
Myra Jay Myra Jay December 23, 2013
Dia sayangkan wife dia tu atau ada perasaan takut seperti akan ditinggalkan..
Tp alhamdulillah adik ipar Ina kuat dan tabah jugak