Menu untuk family my dear

Baru2 ni family my dear datang rumah.. Alaa 4 orang je pun.. MIL, 2 orang adik ipar & sorang biras.. Tujuannya sebab keesokkannya my dear nak hantar adik ipar saya daftar dekat UUM.. Si menantu yang baik & kakak ipar yang rajin ni pun apa lagi.. berialah masak untuk MIL, ipar & biras tu.. (^_^)


Hari pertama sampai tu, saya sediakan SOTO & BISKUT CREAM CRACKERS BERKASTARD.. Pagi esoknya @ hari nak hantar adik ipar ke UUM tu, saya bangun awai pagi siapkan NASI GORENG & CUCUR.. Buat nasi goreng sebab risau nanti dorang lapar tunggu lama2.. masak cucur tu pulak sebab MIL saya tak makan nasi goreng.. Nampak tak?? betapa bagusnya saya.. prihatin dekat family my dear.. hihii (^_^)

Manakala menu petang lepas mereka balik dari UUM, saya buat NASI PUTIH  berlaukkan GULAI AYAM , SAMBAL PETAI IKAN BILIS & SAYUR... Ohya, pasal SOTO tu kan, first sekali MIL saya makan adalah BERGEDIL.. masuk je mulut, terus MIL saya cakap "Sedapnya bergedil ina buat"...  lepas tu adik ipar saya pulak makan.. pun cakap sedap.. ni yang nak buat saya kembang vontot ni tau.. muahahhah.. Opstttt... bergedil senang je kan.. kalau u all buat pun sedap jugak (",)

Kalau orang datang rumah saya, kerja saya mesti masak je.. bukan apa, seronok jamu orang datang rumah.. buat 2 3 jenis pun takpa.. puas hati tengok orang makan.. (",)

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.


{ 19 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons September 05, 2013
betoi..sue suke datang umah ina, dapat makan..kikiki..gurau je...
Unknown Unknown September 05, 2013
macam sedap je bergedil tu . nak jugakk .
monalea monalea September 05, 2013
tulah.seronokkan bila tetamu datang rumah makan apa yg kita hidangkan.penat masak pun hilang kan
Luqman Zakaria Luqman Zakaria September 05, 2013
halamak..sedap tuh..lapar plak tengok..belum mkn nih..
Mrs Velentine Mrs Velentine September 05, 2013
alhamdulillah menantu yang baik...klik2..
maszull maszull September 05, 2013
assalamualaikum intan...wah sedapnya menu nyer...:)
Unknown Unknown September 05, 2013
nak jadi macam sis ler rajin masak2...hehe

tunggu da kawen nanti kot^-^
ayuzan ayuzan September 05, 2013
nak datang uma kak ina laa..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ September 05, 2013
salam k.ina..

hihi..alhamdulillah..menantu solehah sungguh akak ni..
byknyaaa menu.. :)
eija_sweetmama eija_sweetmama September 05, 2013
rajin ina memasak :)

kalau boleh mmg kita nak jamu org dgn masakan kita sendiri, puashati..
Unknown Unknown September 05, 2013
rajinnye Ina masak.. bertuah mereka dpt family mcm Ina tau..
Unknown Unknown September 05, 2013
Teringin pulak nak rasa masakan kak ina. Mesti sedapppppppp! ;D
Unknown Unknown September 05, 2013
untung mak mertua akak ni.. seronok dengan org yg pandai masak ni.. macam2 leh makan..hee
nanieydotcom nanieydotcom September 05, 2013
Hehe. Rajin kak ina.. :)
Kena contohi kak ina nih.. :)
Myra Jay Myra Jay September 06, 2013
Sedapnya Soto, dah lama tak makan :D
Puan Kutu Puan Kutu September 07, 2013
amboi kena puji mmg kembang semangkuklah ye
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief September 08, 2013
mmg menantu yg baik k.ina ni msk mcm2 hihihi
Mimie Mimie September 08, 2013
Betul tuh kak ina..seronok kan ble org dtg umah kite jamu mkn yg sedap2..insyaAllah murah rezeki kak ina...Setiap org yg dtg rumah kita kan bawak rezeki..bila kite jamu diorg dgn rezeki yg kite lg bganda2 rezeki tuh