Cara yang saya lakukan untuk buat MEGA GIVEAWAY..

Saya ada dapat komen dari YATI tanya tentang macamana nak buat MEGA GIVEAWAY... Emmm saya rasa maksud yati mesti macamana nak dapatkan SPONSOR kot... Sebabnya perjalanan sesebuah GIVEAWAY tu sama je dengan GIVEAWAY yang lain2.. (",)

Saya dah pernah buat entry pasal camna nak dapat sponsor ni pada tahun lepas.. U all boleh BACA DI ENTRY INI... Cumanya kalau tahun lepas, saya ada letak syarat untuk peserta LIKE & FOLLOW SPONSOR.. tapi kali ni.. semua tu takda.. just buat entry je... (",)

Saya tunjukkan dekat u all antara contoh emel yang saya hantar dekat sponsor...

As salam,

Saya zarina @ blogger IntaNBerliaN

Saya ingin tanya,
Sudi tak sponsor untuk Giveaway yang akan saya anjurkan awal bulan depan..
Hadiahnya terpulang dekat (nama sponsor) ..

Saya akan buat satu entry review untuk (nama sponsor) & akan letak link (nama sponsor) di sidebar saya sepanjang giveaway berlangsung..
Untuk pengetahuan (nama sponsor), UV harian di blog saya average 1000++...  Setiap entry saya mempunyai purata jumlah komen 30 komen
Selain tu, saya jugak dah ada pembaca setia..
so, secara tak langsung, jika saya buat review pasal apa2 produk (nama sponsor)
InsyaAllah mana tahu ada yang berkenan.. :-) Jika (nama sponsor) nak tengok entry review yang pernah saya buat, boleh pergi link ni..  dekat situ ada entry review untuk sponsor ga saya yang lepas & entry review yang berbayar... :-)


GA ni akan saya lancarkan pada 01/02/2013 hingga 28/02/2013
Satu Entry review untuk sponsor, saya akan up kan dalam tempoh GA berlangsung..

Terima kasih

Senang cakap, dalam emel tu, u all kene lah bagitahu apa kelebihan blog u all bagi sponsor tertarik untuk sponsor GA u all.. (",) Semuanya saya dah tulis Di ENTRY TAHUN LEPAS.. U all pergi baca balik tau.. Entry ni, just tambahan dari entry tahun lepas jer (",)


Cara yang saya lakukan untuk buat MEGA GIVEAWAY..

{ 39 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown February 14, 2013
terbaiklah ina ni.. rajin sungguh
umiawadah umiawadah February 14, 2013
tak leh dapat sponsor lah saya kalau cam ni...blog pun terumbang ambing..takde orang nak tengok pun...huhuhu sedeynya...
are_lin@yu are_lin@yu February 14, 2013
menarik..tips yg beguna..thniah kak ;)
Unknown Unknown February 14, 2013
minggu dpn GA deqla bermula..tp.. deqla cuma dptkan sponsor dari GSF sendiri.. so hadiah tak la seohsem GA kamu dear..huhu.. yg pasti mereka beli dgn duit sendiri..hihihi..
diari farisha diari farisha February 14, 2013
terima kasih atas perkongsian ilmu
mizayusof mizayusof February 14, 2013
oo, macam tu caranya.
terima kasih berkongsi.
nanti boleh cuba praktikkan :)
Mrs Velentine Mrs Velentine February 14, 2013
banyak membantu yati rasanya ni..tp MV nda berani lagilah mau buat GA ni
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin February 14, 2013
ohh akak dah cari sponser dari tahun lepas rupanya. patutla cepat betul akak dapat ramai sponser yang hebat2.
haryati haryati February 14, 2013
erm... camtu rupanya, thn lepas tak kenal lg so tak dan nak join hihii...
btw tq ye ina coz sudi share pasal camana nak buat mega GA ni...
ida =) ida =) February 14, 2013
haa... saya pernah baca entry pasal ni. ina pandai tulis... kalo org baca, mmg boleh jual punya =)
ajumohit ajumohit February 14, 2013
baguslah ina, nak buat giveaway mcm ini perlukan komitmen masa yg banyak kan, itulah yg akak tak mampu nak lakukan, tahniah, u did a very good job in blogging ;)
Unknown Unknown February 14, 2013
memang etuza tengok mantap giveaway IntanBerlian...teruskan usaha..ada nilai jariah kat sini...
Nora Karim Nora Karim February 14, 2013
rajin ina ni... akak kena tunggu rajin macam ina baru boleh buat mega giveaway... mungkin boleh mula dengan simple2 giveaway dulu... anyway..thanks ina... sudi share.. moga terus murah rezeki...
AnonymousAnonymous February 14, 2013
tahniah ina...byk dpt sponsor..
Unknown Unknown February 14, 2013
byk sponser mesti nak srh like n folo... kan....ramai xsuka cr tuu..cr ni..lebih menarik
mujagirl92 mujagirl92 February 14, 2013
terjumpa blog nama sama dengan nama blog ni,, tapi tambah cik kt depan,, cik intan berlian,,, hehe,, http://diarihatiku247.blogspot.com/
sueada sueada February 14, 2013
boleh jadikan pedoman utk saya. :)
Shida Radzuan Shida Radzuan February 14, 2013
untuk dpt barangan yg tip top mmg perlu hitam putih tuk tarik minat sponsors tp nk cr yg sponsors biasa2 ni byk..
nanieydotcom nanieydotcom February 14, 2013
Kak ina. Nani belum pos lgi tau akar kayu tu. ari ni bru jemur panas.. Nnti da nk pos nani inform kak ina okeh :) maaf lmbt dtg sni.
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra February 14, 2013
oo..terima kaih atas perkongsian ini akak, sharing is caring..;-)
sal ya sal ya February 15, 2013
nak cari sponsor, blog pun kena up to date jugak kan.
Mimie Mimie February 15, 2013
noted....leh jd panduan utk sy kelak..
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI February 15, 2013
kalau kt mnta scaara baik, insyaALLAH baik juga feedbcknya kan kak..
Ibu Lala Ibu Lala February 15, 2013
Rajin dan kreatif. Moga berjaya selalu...
ayut ayut February 15, 2013
tu dia cara2xnya :)
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ February 15, 2013
salam k.ina..
ooo... mcm tu.. tp blog cma mcm x sesuai je lg.. hihi..
Puan Kutu Puan Kutu February 17, 2013
tips yg bagus..bkn sng nak buat mega ga,kena ada komitmen n sponser yg byk..:)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief February 17, 2013
owh mcm tu erk...tima kasih share kak ina
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda February 18, 2013
bgus la ayat2 Ina.. hehe..
lgpun rs nye sape2 pun msti nk sponsor GA Ina coz UV tggi & byk readers setia.. ^_^
Masya Masya February 20, 2013
bila nak mohon sponsor.. haruslah kene cerita kelebihan kt biar sponsor tertarikkan.. lagipun blog ina buat giveaway mega...
QasehnyaRania QasehnyaRania February 20, 2013
tgk uv mmg ciksu tak boleh pergi lagi..kena kayuh pelan2 lagi.kekangan masa terutamanya.

in shaa ALLAH satu hari nanti akan ikut jejak intanberlian juga.amin ;)
Unknown Unknown August 14, 2015
Assalamualaikum.. Saya berminat nak sponsor . tapi rasanya ini post dah lama kan.. >_< #sismenangis

haha. kalau berminat nak buat GA lagi, boleh saya offer diri untuk sponsor?
Email saya : @ikinassufi@hotmail.com

Salam ukhuwwah dari saya :)