Bila Alisha dah pandai bercakap...

Inilah Alisha... bila dah pandai cakap ni.. sampai saya pun kene dengan dia.. hahhaha.. Jadi PA saya kot dia ni.. ekkeeke.. Opsttt Alisha belum pandai cakap macam kita sepenuhnya lagi.. bahasa baby tu tetap ada.. (^_^) 

Pagi tadi, Alisha ada dalam bilik dengan Aqilah.. si Alisha ni punyalah beria panggil saya.. "Ibu... pat.." @ "Ibu.. cepat"... saya ingat ke apahal la tadi... bila masuk bilik, Alisha terus cakap "Aqilah nangis nok susu"... hahha.. padahal adik dia bukan menangis pun, sekadar mengeluarkan bunyi "Ek.. ek" je pun... hihii

Lagi satu pulak, tadi saya keluar dari pintu rumah.. kiranya ada dekat parking kereta la kan.. Alisha yang nampak saya ni, terus cakap "Ibu, masuk.. panas"... kah kah kah.... Dia tak bagi saya duk dekat luar sebab cuaca panas.. ekekkek.. Memang anak ibu lah dia ni.. Pandai..!! Memang saya selalu tegur dia, jangan main dekat panas2.. hihii


Bila Alisha dah pandai bercakap...

{ 27 comments.. read them below or add one }

Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin February 06, 2013
hahaha akak plak yg terkena ye. pandai btl Alisha jaga ibunya... :)
Nour Adieb Nour Adieb February 06, 2013
wahhh, insyaAllah Alisha akan jd anak yg solehah. amin :D
Mama Vogue Mama Vogue February 06, 2013
Hakim pun duk sepatah sepatah lagi cakap nyer.. Tapi bagi arahan mmg dah pandai..hihihi!
Kakzakie Kakzakie February 06, 2013
Sejak dah jadi kakak tambah prihatin Alisha nie..
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief February 06, 2013
kihkihkih bijak tol alisha alisha...kelakar juga la

kak ina qalief suka buku yg kak ina bg tu asyik dok belek jer buku tu semalam hehe..tengs tau
anitadiana anitadiana February 06, 2013
ok lah tu ina...jangan tak larat nak layan nanti sudah..mcm arisya penat ari-ari dengar dia membebel dan gaduh dengan kak ita...arisya cakap banyak petah berbanding aqil yg pelat...
izan mama mia izan mama mia February 06, 2013
mMG INA,...KALAU ANAK dah pandai cakap gitulah...letih juga melayan tapi terhibur
[PCL] [PCL] February 06, 2013
ngikut je apa yg dia dengar lg2 kalau dgn orang sekeliling terdekat.., so sebagai ibubapa, kenalh buat perkara baik2 depan mata dia ..sbg pendorong dia melakukan sesuatu yg baik jg nanti.
CiK Bella CiK Bella February 06, 2013
Anak siapa lau bkn ank akak kn :)
Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY February 06, 2013
itulah bila anak dah pandai bercakap, kadang2 mcm x percaya 'eh anak aku dah besar, dah pandai ckp..'
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra February 06, 2013
akak, alisha dah hilang dah ek bahasa jerman dia,hihi
azizah :) azizah :) February 06, 2013
bijaknya alisha.. jaga betul adik dan ibu dia..
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha February 06, 2013
alisha tahun ne masuk 3tahun kan kak?..jagalah..umur2 camne..mulut mcm itik..xberhenti bercakap tau.......hikhikhik..tpi enjoy layan budak2 umur mcm ne..eca suka.


alisha,cakap kat ibu,"ibu..blog jangan lupa". :P
Cik Nur Cik Nur February 06, 2013
hihihihih...lawak betullah...
:)
Puan Kutu Puan Kutu February 06, 2013
umo sebaya alisha mmg tgh nak petah cakap..kadang2 mmg kelakar je peel depa.hehe
sal ya sal ya February 07, 2013
suka bercakap nnt ni.
ayut ayut February 07, 2013
pasni makin riuhla alisha bercakap :) makin lancar..
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda February 07, 2013
hehe..pndai ALisha..
siap ade loghat lg tue.. ^_^
Azi Azidah Azi Azidah February 07, 2013
hi bagua alisha, yg my anak2 asyik nak main kat luar wlpn panas
Nora Karim Nora Karim February 07, 2013
anak2 kalau dah pandai cakap mmg pening gak kepala kita dibuatnya... heheheh
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey February 08, 2013
Hehe.. Bgus Alisha ni.. Memang PA
Myra Jay Myra Jay February 14, 2013
Hheee, comella Alisha ni :)

Kakak yg baik dan sayang Ibu nya:D
Shida Radzuan Shida Radzuan February 14, 2013
alahai dengan akak2 pon kena eheehe..konon dia jga akak juga lah hehee so sweet :)
QasehnyaRania QasehnyaRania February 18, 2013
bagus alisha ni je.jaga semua orang ;D