Ternampak.. terpikir & terbeli...


Baru2 ni, masa balik kampung, kami singgah econsave sebab nak belikan solivite utuk alisha.. Sekali mata saya ni TERNAMPAK buah LAICI yang nampak sungguh gemuks + yurmm yurmm lazatnya... kikiikiii.. Dan2 time tu jugak hati saya boleh TERPIKIR.. "Kalau dapat makan.. alangkah lazatnya..."..

Tapi time tu, hati je lah TERPIKIR... tangan BELUM TERGERAK nak pergi ambik lagi.. muahhaha.. Kaki ni pulak, terus berjalan2 dalam econsave tu.. TAPI tu la, HATI ni tetap TERINGAT2 dekat BUAH LAICI tu.. Tibe2 hati terpikir lagi sekali.. "Kalu tak ambik rugi.. nanti TERBAYANG2 dalam kereta.. mulalah timbulnya alasan MENGIDAM.."

Habis je hati saya terpikir macam tu.. terus je kaki ni melangkah kembali ke arah buah laici tu.. Terus saya ambik 8 bijik.. hahahhah.. tak banyak.. 8 bijik je pun.. cuma RM1.70.. hahahhahha... nasib dekat kaunter tu bayar sekali dengan air alisha.. kalau buah laici saja, buat malu je.. muahhahhahah..

Puas hati dapat makan buah laici.. tapi paling banyak makan, dah tentulah alisha.. alisha ni semua buah dia suka.. janji ianya bergelar BUAH.. kikikikiii

{ 47 comments.. read them below or add one }

nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI June 05, 2012
xpernh nak bli lg..nak try jugala.. am besh..slalu dalam tin aje..huhu
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ June 05, 2012
wah! buat orang sini pon mengidam nak makan... semalam nieza pon ternampak jugak... tapi tak beli sebab nampak macam nak buruk dah.. :(
mdmZ mdmZ June 05, 2012
sedapnyerrr...terliur la..lame tak mkn buah nie...
eintan nurfuzie eintan nurfuzie June 05, 2012
ooo..cik en mmg x mkana laici...euw!x sedap
Siti Asiah Siti Asiah June 05, 2012
Sedapnya buah laici ni...nak cari la kat pasar tani petang nie...hihi
Tergoda...:)
PinkUmmi PinkUmmi June 05, 2012
sedapnye buah laici nih.....
Mummy GreenyHouse Mummy GreenyHouse June 05, 2012
memang gemok2 la laici tu..
semalam pegi giant, nampak laici..tapi tak sesegar dan segemuk ini.. tu yg buat ibu mengandung terpikat dgn laici ni kan..hihi :p
Cik Nur Cik Nur June 05, 2012
sedapnyerr..! teringin pula rasanya..hihihiihi
teratak hati teratak hati June 05, 2012
nampak sedap la buah laici tu..nyum..nyum..
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P June 05, 2012
eee, dapnya.berjejer air liok ni, sabtu lepas baru je makan, sebab sambil watkan hantaran abg ipar bertunang, sambil masuk mulut..2,3 biji pon jadi.. hehee
Wanieys Wanieys June 05, 2012
gemuknya buah laici tu kak ina...mesti sedap kan hihihi
Gen2Merah Gen2Merah June 05, 2012
rasanya seumur hidup saya macam x penah makan buah laici la mama... hehehe... entah macam mana rasanya.. ngidam lak.. ekeke
adyna adyna June 05, 2012
mak ai buah laici..sedap nyer.. mmg ternampak , teargoda, terliur nak p beli nie hehehe
zachflazz zachflazz June 05, 2012
laici ini kesukaan ibu saya. wah, jadi teringat ibu di kampung halaman ni laa
Joanna Yunus Joanna Yunus June 05, 2012
hehehehe....8 bijik je... tak cukup kalau kat rumah akak.... memang laici buah kegemaran kami sekeluarga...

p/s : masa mengandung Qayyum seawal 4 bulan dah rasa pergerakan, lagi pun masa tu dr kata perut akak penuh dengan baby, masa sumaiyyah kalau ikut orang tua2 kata akak ni kembar air le....
CtAyue CtAyue June 05, 2012
mmg gemuk sungguh buah laici tu.manis tak? kat sini 1kg RM7 tp kat pasar malam lah.hehe.. hari tu sy beli cuma sygnye terkena yg kurang manis..tapi habis jugak. :)
Sally Yatiey Sally Yatiey June 05, 2012
Wahhh.. Buah Laici ^_^ hehe.
SumeSakan SumeSakan June 05, 2012
Wahhh sedapnya laici...cedapnya nampak...ngidam gak lah......hehrhege....da lama x jln cni bz skit...rindu alisha...laju2 nak cr cerita alisha...hehrhehe
SumeSakan SumeSakan June 05, 2012
Wahhh sedapnya laici...cedapnya nampak...ngidam gak lah......hehrhege....da lama x jln cni bz skit...rindu alisha...laju2 nak cr cerita alisha...hehrhehe
Qasey Honey Qasey Honey June 05, 2012
QH pon tkena juga 3 simptom...sudahnye buah laici tu mbusuk dlm peti sejuk tnpa diapa2kan...hihi..mbazirkan!
fieda fieda June 05, 2012
hihi..betul tu ina..kang tak beli tak pasal2 jadi kes mengidam plk..susah ci abe nk cari tgh2 malam econsave dh tutup..
9n0L4 9n0L4 June 05, 2012
adek saya, skrg umur 11 tahun, sgt tak suke mkn buah. tengok pun taknak. sentuh apetah lagi. huhu.
Azi Azi June 05, 2012
sedapnya dpt makan buah laici...
shahdiana shahdiana June 05, 2012
sekarang ni musim laici kot ek...ada jugak beli haritu...tapi masam..eiii...tak tahan...
eita eita June 05, 2012
kat sini sekilo 10 ringgit...
LYAfrina LYAfrina June 05, 2012
kalo mkn sejuk2 sedap
Myra Jay Myra Jay June 05, 2012
Sedap dapat kopek & makan sendiri :)
lizz lizz June 05, 2012
Buah laici memang sedapkan...kalo makan ngan yogurt lagi best...

bagusla alisha suker makan buah...anak2 saya susah tul nak ajar makan buah..
izan mama mia izan mama mia June 05, 2012
hehheeh...saya paling tak suka laici n mata kucing...bau pun tak suka...tapi mia n hubby sangat suka...heeh camana tuu
shida'R shida'R June 05, 2012
sis..hehe dah terhabis termakan ke buah tu hehee ^_^
Salmiza Salmiza June 05, 2012
X masam ke klu mkn buah laici ori cam tu?
Salmiza Salmiza June 05, 2012
X masam ke klu mkn buah laici ori cam tu?
ecadwinkyasha ecadwinkyasha June 06, 2012
xpena makan laici fresh..suma dlm tin je sllu..ish,nmpk ne rasa nak pula..nasib ada kat peti ais.hahaha
deno deno June 06, 2012
deno jarang beli buah ni.. biasanya beli dalam tin tu kak..
Si Matatajam Si Matatajam June 06, 2012
Pernah tgk tapi tak pernah beli. Tapi bila tgk kat blog IB ni terlioq la pulak..
anisalya anisalya June 06, 2012
memang sedap laici ni kan? especially yang fresh2 macam ni.
Aju Mohit Aju Mohit June 06, 2012
Akak Dan agak, bila baca tajuk je mesti citer pasal makanan ni kekekek, musiM kan skrg ni ina
lynn kamarul lynn kamarul June 06, 2012
sedap... fav sy mmg laici. klu g mana2 pilihan minuman either sirap atau laici.. buah dia pun sedap
ayut ayut June 06, 2012
mesti dh xde kan buah ye arini.hihihi..ok la tu 8bji..bt rse kak..nnt ngidam lg ssh :) tp yg pntg alisha punye kna ada..haha
wan nurul hezrina wan nurul hezrina June 06, 2012
rasa masam2 manis tak?kalau nurul kat pasar tani putrajayanie banyak nampak..tapi la nie tak tahu sbb takleh kemana2 kena berjangkit cikenpox.huhu...sofiapun dah kene.huhu
aizamia3 aizamia3 June 06, 2012
dapat yang manis oklah.. dapat yang masam.. eemm.. pandang jelah buah tu jawabnya..
Ummi Iman Ummi Iman June 06, 2012
Tgk mmg terliur. Tapi jarang nak beli ;) manis ke?
syawalsimpsons syawalsimpsons June 06, 2012
SUE PON BARU JEE MAKAN KAT UMAH FIL SUE ARIRTU....SADAP TAU...
Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY June 08, 2012
sedapnye buah laici..tp k.eija jarang beli buah laici, selalu beli yg dlm tin buat air laici jerk..huhu