Alisha si penggemar buah KURMA

Opsttt gambar Alisha tengah makan buah kurma takda kat entry ni yer.. bukan pe, malas nak bukak komputer sebab sekarang ni saya tengah guna laptop... gambar semua dekat komputer.. hihii..

Sebelum ni saya pernah bagitahu u all yang saya & my dear memang dari awal2 kawen lagi dah amalkan makan buah kurma kan.. Setiap hari, sekurang2nya sebijik kurma kami akan makan.. dengan kata lain, rumah saya tak pernah kehabisan buah kurma lah.. sentiasa ada stok (",) OHYA, BUAH KURMA NI ELOK UNTUK IBU MENGANDUNG TAU... BACA KEBAIKAN BUAH KURMA TEKAN SINI & UNTUK TAHU PENGALAMAN SAYA MAKAN BUAH KURMA PULAK, TEKAN SINI (",)

Sekarang ni buah kurma, bukan hanya jadi kegemaran saya & my dear.. tapi alisha pun dah join sama.. hihii.. Alisha lagi hebat, sebab dia makan buah kurma sampai 2 3 bijik sehari.. hahaha.. Normally, my dear breakfast hanya makan buah kurma tau.. so, buah kurma tu akan ada atas meja makanlah setiap kali alisha bangun tido.. Time ni lah alisha akan mintak buah kurma dengan saya.. lepas sebijik.. sebijik dia mintak.. hihii

Seronok saya tengok dia makan buah kurma.. mula2 dulu, saya tak pernah offer alisha makan sebab saya rasa macam dia tak suka.. tapi tu la... SAYA SENTIASA SILAP MENTAFSIR ALISHA..!!!!... Saya tak sangka dia suka.. & alhamdulillah jugak dia suka.. (",) Yela, buah kurma kan buah kegemaran NABI S.A.W..

Meh sini saya citekan siket dekat u all kebaikan buah kurma ni.. Kalau sebelum ni, saya asyik cerita pasal kebaikan untuk ibu mengandung je kan.. sekarang ni, untuk u all yang tak mengandung pulak (",)

BUAH KURMA ADALAH BUAH YANG BERASAL DARI SYURGA... UNTUK PENGETAHUAN U ALL JUGAK, BUAH KURMA MAMPU MENGHILANGKAN OR MEMUSNAHKAN PENGARUH SIHIR..!!! SO, ELOK SANGATLAH TU JIKA KITA SEMUA AMALKAN MAKAN BUAH KURMA (",)

LAGI SATU, JIKA KITA MEMAKAN 7 BIJI KURMA YANG BAGUS SEBELUM BERSARAPAN, INSYAALLAH PADA HARI TU KITA TIDAK AKAN TERTIMPA RACUN, SIHIR OR DIGANGGU SYAITAN....

Sebenarnya banyak lagi kebaikan buah kurma ni tau.. tu belum campur dengan kandungan buah kurma yang memang sangat2 bagus.. Tak rugi jika u all amalkan.. (",) Ohya, Diet yang ditambah buah kurma dikatakan dapat membakar kalori berlebihan dalam badan tau... dengan setiap biji kurma mampu mengurangkan sebanyak 3,470 kalori. So, apa lagi.. makan, jangan tak makan... hihii


Alisha si penggemar buah KURMA

{ 34 comments.. read them below or add one }

CtAyue CtAyue June 05, 2012
wah bagus alisha.. thanks share info ni.. lepas ni nk try bg adam kurma pulak..selalu bulan pose barulah beli..hihik.. selalu bagi adam makan kismis je.. :)
Eintan Nurfuzie Eintan Nurfuzie June 05, 2012
sesuai untuk diet..heheh
nur anis nur anis June 05, 2012
wahh..baguslah alisha..:)
Miss N™ Miss N™ June 05, 2012
nur geng dengan alisha..mmg sendtiasa ada kurma di rumah..!

mmg sedap mkn kurma ni, kalau bulan puasa pula, nur selalu mkn 2 atau 3 biji time sahur.. mmg cukup bekalakn kita tenaga sampai mlm... :)
Sheila Adziz Sheila Adziz June 05, 2012
waaaahh.. bgs klu anak2 suka mkn kurma.... ibu2 pun sama...:-)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief June 05, 2012
hahaha...alisha dh turun kak ina lettew suka mkn buah kurma
Mommy_ima Mommy_ima June 05, 2012
tetiba teringat kurma kat dlm peti ais sy..kemain lama tak habis2.. :p balik ni nak makan la bg perabis..huhu~
Rozie Rozie June 05, 2012
Bagus untuk diet ni... makan makan... beli yg elok lagi sedap kan.. beli sekotak masa pegnent masih ada tak sempat nak habiskan sekotak tu...
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P June 05, 2012
patutlah Alisha cerdik betul !
Berkat makan makanan sunah Nabi saw.
saya pun ada jugak, tapi dalam bentuk jus.. pagi dan malam sebelum makan 1 sudu ;)
- AZIE - - AZIE - June 05, 2012
suka dgn buah kurma, suka yg asli manis2 sedang ja..xsuka kurma madu tue, manis sgt
nazayiena nazayiena June 05, 2012
Kat rumah kak Nurul sekali beli terus habis dimkn,anak2 pun suka mkn kurma.
Dayang Deno Dayang Deno June 05, 2012
bagusnya alisya... deno ni pun tak berapa gemar buah kurma... hehe
Reena Sidek Reena Sidek June 05, 2012
buah kurma memang byk kebaikkannya...

buat cucur pun sedap... :)
Salmiza Salmiza June 05, 2012
Betul...rumah akk pun sentiasa ada kurma..cuma mkn tu xde la hari2..kdg2 lupa.. Byk khasiatnya kan...
Farah Shamsudin Farah Shamsudin June 05, 2012
saya suka makan buah kurma!! hehehe.. banyak khasiat kan,
pena rozie pena rozie June 05, 2012
Buah kurma byk khasiatnyer....
Cikrosecute Cikrosecute June 05, 2012
Buah kurma memang sesuai untuk budak...lagipun buah kurma tak manis sangat...suka betul alisha ya..
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan June 05, 2012
tiba2 teringat bulan pose bila baca entry kurma ni ;) tak lama dah nak masuk ramadhan :)
Eta Eta June 05, 2012
elok sgt alisha suka mkn buah kurma nie...makanan sihat tu...
zachflazz zachflazz June 05, 2012
buah yang sihat itu. sangat sihat dan luar biasa.
arien anak saya pernah sakit yang treatment-nya menggunakan sari kurma.
fieda fieda June 05, 2012
wow..mmg berkhasiat sgguh kan buah kurma..
9n0L4 9n0L4 June 05, 2012
khasiat buah kurma ni mmg takdapat disangkal lagi. :)
aziazib aziazib June 05, 2012
alisha memang mengikut apa yang ibu dan ayah dia makanlah ye.. bagus betul.. ada setengah budak tak mahu..
eita eita June 05, 2012
sekarang ni malas betol nak makan kurma...
stok dah habis malas nak gibeli..
budak2 bagus makan kurma..
untuk minda
Myra Jay Myra Jay June 05, 2012
Ok nak terus suruh en suami beli buah kurma :)
Unknown Unknown June 05, 2012
mia pun suka buah kurma..ramadhan dh dekat...mesti borong byk kurma nih buat stok
Shida Radzuan Shida Radzuan June 05, 2012
ala mna plak nk cari buah kurma adehhhh kne tgu bln puasa la plak huhu.. ^_^
ecadwinkyasha ecadwinkyasha June 06, 2012
buah kurma mmg byk khasiat.eca klu puasa,mesti menu wajib ketika sahur ne.sbb dpt tahan lapar kan?
sal ya sal ya June 06, 2012
sama macam anak2 akak. suka sangat kurma. kak ngah la paling suka. bukan setakat sebiji dua. berbiji2 boleh habis utk dia srg. ms kwn ayah bawak bagi kurma sebab dia baru balik drpd umrah, Kak Ngah la tukang habiskan. tapi yang keras dia tak mkn. dia suka yang lembut je. hehehe...
Ce'gu JAERA Ce'gu JAERA June 06, 2012
info yang bagus kak.. saya mohon share pasal keistimewaan kurma ini dalam FB saya ya...
Ruse Sulaiman Ruse Sulaiman June 06, 2012
bagus alisha. Iman tak suka kurma. Kismis pun sama :( setakat ni epal je dia makan. Itu pun sikit je
eija_sweetmama eija_sweetmama June 08, 2012
wah bagusnya, jarang ada budak suka makan buah kurma kan..

Mmg diakui buah kurma ni byk kelebihannya..
Nor Husna Nor Husna June 16, 2014
Saya suka sangat kurma bertangkai. Kalau start makan, mmg kena stopkan diri sndiri. Dah mcm snek jgak. Tapi kadang2 takut kalau terlebih kalori ke apa. Ye ke boleh kurangkan kalori? Kalau boleh, saya nak tahu info ni dpt dari mana?