Memuatkan ...

Maksud PUN @ POON...

Ini cerita malam semalam.. ketika saya tengah cuci pinggan mangkuk dekat dapur.. Tiba2 saya terdengar alisha sebut "Pun pun".. (Baca dengan sebutan baku)... Saya pun tolehlah ke belakang.. Nak tengok apa yang alisha buat.. Time tu alisha tengah pegang mangkuk & menuju ke arah drawer yang saya simpan sudu, garfu & lain2...

Alisha bukak drawer tu & ambik PUN.. U all agak2 pun tu apa ek?.. hihii... Sekali saya tengok alisha keluarkan SUDU @ SPOON.. Laa PUN tu spoon rupanya... hahhahha... Tapikan, saya rasa pelik, yela, sape pulak yang ajar dia sudu tu spoon?.. saya selalu cakap dengan dia, sudu.. tapi budak ni dah terlebih advanced lah pulak... kikikiii

Tapi saya tak nafikanlah, saya pernah ketika sembang2 dengan alisha, saya ada bagitahu dia, "Ini nama dia sudu.. orang melayu panggil sudu, orang puteh panggil spoon"... Tapi itu hanya berlaku sekali or 2 kali.. niat saya sekadar nak bagitahu @ sembang2 kosong je dengan alisha.. time tu pun, bukannya saya mengajar dia pun.. saja borak2 kosong... tak sangka pulak dia semat dalam otak kata2 saya tu... (",) 

Sebenarnya dah lama saya dengar alisha ni sebut "Pun Pun"... tapi selama ni, saya tak ambik tahu.. sehinggalah semalam.. tu pun sebab kebetulan saya di dapur... (",) Apa2 pun, yang saya tahu, words yang alisha dah pandai sebut makin banyak.. hehehh... Alhamdulillah...

P/s : Saya rasa CONFIRM lah gerakan dalam perut saya ni adalah gerakan bakal adik alisha... sebabnya sekarang ni gerakan tu makin kerap & makin jelas.. (",) Tapi tak sangka la pulak, second time ni 17 minggu ++ saya dah rasa... Kalau alisha dulu, 20 minggu baru rasa.. (",)


38 orang suka berlian:

Masya berkata...

pandailah alisha ni.. comeyy jer bunyi nyer...

Dylla Abas berkata...

budak2 kan memang cepat belajar..jadi ibu Alisha ni kena la sebut benda yg baik2 je :)

bijak la Alisha ni...makin seronok pula baca kisah dia

mimie.. berkata...

alolol0..pndainyee alisha ni..
cepat betul dia tangkap ape yg ibu dia cakap..bagus anak ibu ^_^

ecadwinkyasha berkata...

eh,,,17minggu da rasa?.aktif betul adik alisha tu yer..alisha nak bljr luar negeri tu,,tu yg bljr ckp english.hahahaha

Citra NaniZam berkata...

assalamualaikum ina..
wah alisha dah semakin pintar.. yelah anak2 ni dia ingat apa yg kita cakap biarpon hanya sekali dua kita sebutkan.. seperti anak citra zafira 2 tahun sebulan dah byk perkataan yg dia boleh sebut selalu tgk abg dan kakak dia bercakap je

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

amboi2..advance alisha ni.. hihi

azi berkata...

Akak singgah sini dan folo!!!

Pandainya Alisha.....mesti dia akan jadi kakak yang baik...:)

nur anis berkata...

bright girl la alisha ni..geram tengok..:)

Wanieys berkata...

sweetnyer bunyi spoon alisha hahha...advance betul larh...anak yg bijak :)

pena rozie berkata...

same la gan en aiman kat rmh...

Deq's Qienz berkata...

aloloo sweet dia..pun² pon pun² la..hehee..budak bru nk blajaq la katakan..

syawalsimpsons berkata...

alisha ni bijak la...cepat pick up...

lynn kamarul berkata...

cepat alisha belajar... =) hehe x sabar nk tgk adik alisha pulak

Nurul Husna Mohd Hassan berkata...

bijak2. alisha terang hati ni :)

QueeN TerataI berkata...

anak2 kecil ni ingatan dia mmg kuat.. kdg tu kita sebut sekali je dia dh boleh ingat.. :) tahniah yer.. nak dpt baby lg...

izan mama mia berkata...

ina...on ga hari ni..

tgglah..ina, nnt dah byk perkataan dia tahu..tak henti-henti dia ajak sembang cam mia nie....letih gak...segala benda dia akan tanya dan bercerita...

zachflazz berkata...

bertambahlah perbendaharaan kata alisha.. semakin pintar berbicara ya... alhamdulillah, ikut bersyukur

shahdiana berkata...

bijak alisha....bagus...cepat menangkap apa yang diajar walaupun secara tak langsung....

lizz berkata...

ingatkan aper tadi pun, pandai alisha ni...

PinkUmmi berkata...

Bagusnya Alisha nih....

Masz Sidek berkata...

wah bijak betul alisha... :)

Myra Jay berkata...

Budak tengah membesar memang dia cepat belajar..

Bertuah Ina sebab dapat melihat sendiri perkembangan anak setiap masa.. ;)

syiela berkata...

cepat dia belajarkan.. moga alisha membesar menjadi anak yang pandai :)

deno berkata...

alisha cepat belajar dan makin bijak!!

p/s: tak sabar nak tengok adik alisha :)

SumeSakan berkata...

Alahai tangkap aje apa org sbut bbudak nih..x pe perkembngan bgus la tu kan?sara lak sebut papat..agak2 ina apa tuh?huhuhu

Mummy GreenyHouse berkata...

cepatnye die pickup!
maybe dengar kat video2 yg ibu downloadkan kat Alisha juga kot. GOod learning! bijak.. :)

Che Rosliza Che mat berkata...

Nanti banyak yg dia tahu...asyik nak bercakap jer...penat melayan hihihi...adik alisha nie aktif kot...entah2 boy hihihi...

ayut berkata...

poon...poon..hihihi.alisha comel la.nnt dah besar leh g oversea ni.blaja rerajin ye alisha :)

Bui Junaidi berkata...

AMBOIII,SPEAKING LONDON NAMPAK..HIHIHI

shida'R berkata...

advance dgn bhsa english bagus juga tu sis :)

CtAyue berkata...

wah alisha speaking.. bagus alisha..

fieda berkata...

pandai speaking dah ye alisha ni....

lain anak lain ragamnya kan ina..yg kedua ni mgkin boy tu lain tu..

Puan Kutu berkata...

wah kelas awak alisha,spoon lg.haha..

bestnya rasa ada makhluk lain dlm perut tu..:)

Zefa NorAsmara berkata...

Bijaknya alisha.. :D

ps: janin ditiupkan roh pada usia 4 bulan dlm kandungan, sbb tu dalam 17 minggu dah ada yg rasa pergerakan..

anitadiana berkata...

bijaknya anak mama ne...suka baca ina cite pasal alisha...

9n0L4 berkata...

simpan elok elok pu pun tu. nnt di buat mainan. hehehe.

Azi berkata...

alisha speaking omputih ye...

anisalya berkata...

alhamdulillah... dah makin bijak ye? lain anak lain la rasanya ina.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...