Maksud PUN @ POON...

Ini cerita malam semalam.. ketika saya tengah cuci pinggan mangkuk dekat dapur.. Tiba2 saya terdengar alisha sebut "Pun pun".. (Baca dengan sebutan baku)... Saya pun tolehlah ke belakang.. Nak tengok apa yang alisha buat.. Time tu alisha tengah pegang mangkuk & menuju ke arah drawer yang saya simpan sudu, garfu & lain2...

Alisha bukak drawer tu & ambik PUN.. U all agak2 pun tu apa ek?.. hihii... Sekali saya tengok alisha keluarkan SUDU @ SPOON.. Laa PUN tu spoon rupanya... hahhahha... Tapikan, saya rasa pelik, yela, sape pulak yang ajar dia sudu tu spoon?.. saya selalu cakap dengan dia, sudu.. tapi budak ni dah terlebih advanced lah pulak... kikikiii

Tapi saya tak nafikanlah, saya pernah ketika sembang2 dengan alisha, saya ada bagitahu dia, "Ini nama dia sudu.. orang melayu panggil sudu, orang puteh panggil spoon"... Tapi itu hanya berlaku sekali or 2 kali.. niat saya sekadar nak bagitahu @ sembang2 kosong je dengan alisha.. time tu pun, bukannya saya mengajar dia pun.. saja borak2 kosong... tak sangka pulak dia semat dalam otak kata2 saya tu... (",) 

Sebenarnya dah lama saya dengar alisha ni sebut "Pun Pun"... tapi selama ni, saya tak ambik tahu.. sehinggalah semalam.. tu pun sebab kebetulan saya di dapur... (",) Apa2 pun, yang saya tahu, words yang alisha dah pandai sebut makin banyak.. hehehh... Alhamdulillah...

P/s : Saya rasa CONFIRM lah gerakan dalam perut saya ni adalah gerakan bakal adik alisha... sebabnya sekarang ni gerakan tu makin kerap & makin jelas.. (",) Tapi tak sangka la pulak, second time ni 17 minggu ++ saya dah rasa... Kalau alisha dulu, 20 minggu baru rasa.. (",)


Maksud PUN @ POON...

{ 38 comments.. read them below or add one }

Masya Masya June 11, 2012
pandailah alisha ni.. comeyy jer bunyi nyer...
Dylla Abas Dylla Abas June 11, 2012
budak2 kan memang cepat belajar..jadi ibu Alisha ni kena la sebut benda yg baik2 je :)

bijak la Alisha ni...makin seronok pula baca kisah dia
mimie.. mimie.. June 11, 2012
alolol0..pndainyee alisha ni..
cepat betul dia tangkap ape yg ibu dia cakap..bagus anak ibu ^_^
ecadwinkyasha ecadwinkyasha June 11, 2012
eh,,,17minggu da rasa?.aktif betul adik alisha tu yer..alisha nak bljr luar negeri tu,,tu yg bljr ckp english.hahahaha
AnonymousAnonymous June 11, 2012
assalamualaikum ina..
wah alisha dah semakin pintar.. yelah anak2 ni dia ingat apa yg kita cakap biarpon hanya sekali dua kita sebutkan.. seperti anak citra zafira 2 tahun sebulan dah byk perkataan yg dia boleh sebut selalu tgk abg dan kakak dia bercakap je
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI June 11, 2012
amboi2..advance alisha ni.. hihi
azi azi June 11, 2012
Akak singgah sini dan folo!!!

Pandainya Alisha.....mesti dia akan jadi kakak yang baik...:)
nur anis nur anis June 11, 2012
bright girl la alisha ni..geram tengok..:)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief June 11, 2012
sweetnyer bunyi spoon alisha hahha...advance betul larh...anak yg bijak :)
pena rozie pena rozie June 11, 2012
same la gan en aiman kat rmh...
Deq's Qienz Deq's Qienz June 11, 2012
aloloo sweet dia..pun² pon pun² la..hehee..budak bru nk blajaq la katakan..
syawalsimpsons syawalsimpsons June 11, 2012
alisha ni bijak la...cepat pick up...
mama lynn mama lynn June 11, 2012
cepat alisha belajar... =) hehe x sabar nk tgk adik alisha pulak
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan June 11, 2012
bijak2. alisha terang hati ni :)
Unknown Unknown June 11, 2012
anak2 kecil ni ingatan dia mmg kuat.. kdg tu kita sebut sekali je dia dh boleh ingat.. :) tahniah yer.. nak dpt baby lg...
Unknown Unknown June 11, 2012
ina...on ga hari ni..

tgglah..ina, nnt dah byk perkataan dia tahu..tak henti-henti dia ajak sembang cam mia nie....letih gak...segala benda dia akan tanya dan bercerita...
zachflazz zachflazz June 11, 2012
bertambahlah perbendaharaan kata alisha.. semakin pintar berbicara ya... alhamdulillah, ikut bersyukur
shahdiana shahdiana June 11, 2012
bijak alisha....bagus...cepat menangkap apa yang diajar walaupun secara tak langsung....
lizz lizz June 11, 2012
ingatkan aper tadi pun, pandai alisha ni...
Mimie Mimie June 11, 2012
Bagusnya Alisha nih....
Reena Sidek Reena Sidek June 11, 2012
wah bijak betul alisha... :)
Myra Jay Myra Jay June 11, 2012
Budak tengah membesar memang dia cepat belajar..

Bertuah Ina sebab dapat melihat sendiri perkembangan anak setiap masa.. ;)
syiela syiela June 11, 2012
cepat dia belajarkan.. moga alisha membesar menjadi anak yang pandai :)
Dayang Deno Dayang Deno June 11, 2012
alisha cepat belajar dan makin bijak!!

p/s: tak sabar nak tengok adik alisha :)
SumeSakan SumeSakan June 11, 2012
Alahai tangkap aje apa org sbut bbudak nih..x pe perkembngan bgus la tu kan?sara lak sebut papat..agak2 ina apa tuh?huhuhu
Mommy_ima Mommy_ima June 11, 2012
cepatnye die pickup!
maybe dengar kat video2 yg ibu downloadkan kat Alisha juga kot. GOod learning! bijak.. :)
Cikrosecute Cikrosecute June 11, 2012
Nanti banyak yg dia tahu...asyik nak bercakap jer...penat melayan hihihi...adik alisha nie aktif kot...entah2 boy hihihi...
ayut ayut June 11, 2012
poon...poon..hihihi.alisha comel la.nnt dah besar leh g oversea ni.blaja rerajin ye alisha :)
Unknown Unknown June 11, 2012
AMBOIII,SPEAKING LONDON NAMPAK..HIHIHI
Shida Radzuan Shida Radzuan June 11, 2012
advance dgn bhsa english bagus juga tu sis :)
CtAyue CtAyue June 11, 2012
wah alisha speaking.. bagus alisha..
fieda fieda June 11, 2012
pandai speaking dah ye alisha ni....

lain anak lain ragamnya kan ina..yg kedua ni mgkin boy tu lain tu..
Puan Kutu Puan Kutu June 11, 2012
wah kelas awak alisha,spoon lg.haha..

bestnya rasa ada makhluk lain dlm perut tu..:)
Ibu Yusuf Maryam Ibu Yusuf Maryam June 11, 2012
Bijaknya alisha.. :D

ps: janin ditiupkan roh pada usia 4 bulan dlm kandungan, sbb tu dalam 17 minggu dah ada yg rasa pergerakan..
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com June 11, 2012
bijaknya anak mama ne...suka baca ina cite pasal alisha...
9n0L4 9n0L4 June 11, 2012
simpan elok elok pu pun tu. nnt di buat mainan. hehehe.
aziazib aziazib June 12, 2012
alisha speaking omputih ye...
sal ya sal ya June 12, 2012
alhamdulillah... dah makin bijak ye? lain anak lain la rasanya ina.