Bedak bertempek penuh satu muka.. hihii


Nampak tak muka alisha yang penuh dengan bedak tu... hahahaaa... bahagian mulut tu dah hilang sikit bedak sebab alisha makan roti... (",) Ohya, ini bukan kerja saya tau.. tapi my mum @ opah alisha... hihii

My mum memang suka letak bedak bertempek camni dekat muka cucu dia ni... sampai saya pun dah terikut2.. muahahaa... Kalau u all nak tahu, setiap kali balik rumah my parent, Saya tak perlu susah2 nak mandikan or siapkan Alisha... sebab semuanya opah alisha yang buat... maklumlah, dekat sana, alisha dah lupakan saya... kikikiii

Sebelum pukul 7 pagi, alisha dah siap mandi tau... air dekat rumah parent saya tu sejuk yang amat tapi alisha steady je... maklumlah opah dia yang mandikan dia....(",) Pagi2, opah dia hanya panggil sekali je nama Alisha @ nak kejutkan dari tidur, terus dia terjaga dengan cergasnya... tapi kalau saya or abah dia yang panggil, siap dengan merengek lagi.. hihii.. betoi2 cucu opah lah budak ni... (",)


{ 66 comments.. read them below or add one }

Wanieys Wanieys June 19, 2012
tu diaaa penuh muka dengan bedak...hihihi mesti wangi semerbak dh ni...hihihi
Kesuma Angsana Kesuma Angsana June 19, 2012
he he he comelnyerrrrrrrrr
ieedaz @ mama_isha ieedaz @ mama_isha June 19, 2012
tomei la tu..heheh
tp mmg betulkan, nenek diaorg mmg suke tepekkan bedak camni.. ank kite pun same habis putih satu muka kalau balik kg..hehe
pinky pinky June 19, 2012
hahahha...mesti bedak dah jadi jem...ms mkn dgn roti....cute...
Deq's Qienz Deq's Qienz June 19, 2012
aloloo..penuh bedak dia..cumeiii hehee
fiza fiza June 19, 2012
Awalnya alisha mandi.
zachflazz zachflazz June 19, 2012
comel dan seronok ni alisha...
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P June 19, 2012
heheeee.. comel je Alisha.
kalau yana pun suka tepekkan bedak bebanyak kat anak sedara tu, bair dia wangi lebih ! yelah kan semua orang nak cium, kalau bedak banyak tu lambat sikit nak habis kan.. hehe
QA's ~ mamapapa QA's ~ mamapapa June 19, 2012
eheheh!!!commellll jer...anak2 saya tak suka dibubuh bedak penuh muka..mau dorg ngamuk :(
syawalsimpsons syawalsimpsons June 19, 2012
terbeliak mata aunty soya tau...kikikiki..udah mcm zombie...kikikikiki...cumill alisha ni tau...
Pn. Sheila@CC Pn. Sheila@CC June 19, 2012
ooo... opah buat er... ingatkan alisha yang pakai.... hehehe
CtAyue CtAyue June 19, 2012
anak kalau blk kg mmg mak ayah dia buat tak tahu je kan sebab seronok main dgn nenek..mmg bertempek bedak kat muka..hehe..tp tetap comel..
Sue Lynnda Sue Lynnda June 19, 2012
awalnya alisha mandi..tak takut sejuk errk? hehe

adam anak bujang saya punyalah liattttt nak mandi..haha
fieda fieda June 19, 2012
ni mesti syg giler dia kat opah dia ni...org2 tua mmg suka letak bedak byk2 kat budak..nk kasi wangi kot.mil kak fieda gitu gak..
Kakzakie Kakzakie June 19, 2012
Bedak sejuk ke? Bagus kan. Anak kakak pun kakak pakaikan kalau panas-panas
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ June 19, 2012
hehe..samela ngan opah kami suka tepek mbedak penuh 1 muka...

mesti cucu kesayangan opah ni.. :)
Hilmirda Daud Hilmirda Daud June 19, 2012
Comelnya...anak Amy semua tak nak. Diorg kata mcm girl hihihi.
Si Matatajam Si Matatajam June 19, 2012
Org tua dulu mmg suka tepek bedak byk2 kat muka kan... Tok M pun cam tu gak. Kalau bleh tepek bedak, nampak mata ngan gigi ja, tang lain semua putih melepak. Ha ha..
ieda ieda June 19, 2012
ekkeke alisha tetap comel kan ibu ?? ;)
Izan Ishak Izan Ishak June 19, 2012
wahhh... penuh bedak! cucu kesayangan opah ni...
Aisy Nasiha Aisy Nasiha June 19, 2012
Budak2 mmg mengada2 dgn mak ayh, selalunya dgn org lain ok je... Anak sy pun sama.
pena rozie pena rozie June 19, 2012
wow... putih melepak...
mdmZ mdmZ June 19, 2012
manja kat opah nie...kiut nyer...
QueeN TerataI QueeN TerataI June 19, 2012
kalau wan Ammar yg siapkan ammar pun pasti bedaknya bertempek begini dan kalau ammar pakai sendiri bedak pun pasti begini gak tempeknya... :) budak kecik kalau tempek mcm ni pun lawa lg cuba kita yg dah dewasa ni tempek bedak mcm ni.. macm mana rupenya ya?
mama irfan mama irfan June 19, 2012
memang comel kalu letak bedak banyak2 kat budak, tapi bila dah besar nanti jadi comott...kihkihkih
anisalya anisalya June 19, 2012
akak x blh tgk bedak bertempek ni. geram je rasa.
Mrs Lurve Mrs Lurve June 19, 2012
ehh mak sy pun suka jgk letak bedak tempek mcm ni pd cucu2 dia,terutama bedak sejuk..err sy pun suka jgk temepk bedak sejuk mcm nie, tp dh kahwin jrg buat..kecuali bila hubby xde kat umah
iEdA iEdA June 19, 2012
mmg cucu opah alisha neh kn...hehe...bkn bdak2 jer suka bedak sejuk, ida yg beso neh pon sk sbb besh bl pkai tmbh2 wk2 mlm...sejuk jer ^_^
mrs mell mrs mell June 19, 2012
mak kite pun suke tepek bedak bebanyak kat cucu dia..hehe.. comey alisha.. rambut curly..
azizah :) azizah :) June 19, 2012
alisha suka main gan opah dia..hehe
ayut ayut June 19, 2012
skali bertepek bedka kat muka alisha.hihihi.cucu opah ye alisha :) bgus2.kejut skali dh bgun.alisha mmg gud gurl.
ayut ayut June 19, 2012
skali bertepek bedka kat muka alisha.hihihi.cucu opah ye alisha :) bgus2.kejut skali dh bgun.alisha mmg gud gurl.
Cik Nur Cik Nur June 19, 2012
cucu opah lah ni...
comel muka tepek bedak tu, org tua2 mmg suka mcm ni kan.. :)

tak baby.. kadang2 penuh bedak dekat muka diorg.. :)
anitadiana anitadiana June 19, 2012
igat alisha yg buat opah yg buat...opah bubuh banyak..bagi wangi...nanti kena cium aje..comel aje si alisha mcm ne...
Norzie hany Norzie hany June 19, 2012
Comey walaupun bedak bertempek.Alisha ni cucu kesayangan opah la kiranya.
Phat Phat June 19, 2012
hehe bese la tu opah dia nk kasi dia wangi
Haryati::Faizal Haryati::Faizal June 19, 2012
sama la ngan mak sy, suke buh bedak kat cucu2 dia betempek2...mak kate pas mandi kene pakai bedak wangi2.
izan mama mia izan mama mia June 19, 2012
bertuahlah alisya masih ada opah..
mia balik kg,..mak sedara dia sll mandikan n siapkan....
Ummi Iman Ummi Iman June 19, 2012
Cucu opah ;) alisha pun suka lah ada org manja2kan dia. Seronok lah ibu ;) kalau iman nk ummi dan ayah juga. Takde can ummi nk curi tulang. Arwah nenek saya pun suka pakaikan bedak mcm ni. Barulah nampak dah mandi katanya ;)
Pwincess sarah Pwincess sarah June 19, 2012
auw... co..co..comey... hehe.. penuh muka..
Cik Jannah Cik Jannah June 19, 2012
mungkin org tua mmg mcm tu lah kak. sbb atok jannah pon kalau pakai kan bedak cucu dia mesti bertepek2 bedak kat badan n muka diorang. hehe. alisha memang cucu kesayangan opah nie. hee :)
Yumida Yumida June 19, 2012
alahai..manja nye si alisha ngn opah dia..
muka sgt cute berbedak gitu
Aju Mohit Aju Mohit June 19, 2012
Hihihi comel, bedak dah tepek, lipstick mana Alisha? ;)
jemarisuri jemarisuri June 19, 2012
js pun pernah gak merasa keadaan camni time anak2 kcik dulu mak js slalu sapu bedak putih camtu kt depa..mmg semerbak je wangi..mak js kata baru la comei...hehe
ain vanilla ain vanilla June 19, 2012
terbaik la muka dia kak . hehehe . bibir tu penting .. geram lak tengok bibir dia yang berkilat2 bak sinaran matahari . huhu . ^_^
UniMeOw UniMeOw June 19, 2012
kak intan,
memakai bedak sebegini adalah tabiat saya di waktu kecil..

jadi semua bedak2 seringkali disembunyikan daripada pandangan saya bagi mengelakkan berlakunya pembaziran bedak...hik3...
Gen2Merah Gen2Merah June 19, 2012
hahaha alisha, nanti besar remaja, bedak tu akan jadi make up yang cantik utk wajahnya...
Papa Mifz Papa Mifz June 19, 2012
papa mifz pun suko tempek2 bedak mcm tuh kat muko Mifz...hehe
eita eita June 19, 2012
ni kalau tak wangi satu umah ni tak tahu lah ni...
kalah retis alisha ni...
Yana Libra Yana Libra June 19, 2012
putihnya muka dia..hehe~
Mummy GreenyHouse Mummy GreenyHouse June 19, 2012
cucu kesayangan ni..hihi.
Comot2 dgn bedak..tetap comel!
Alisha bagi can kat ibu die rehat pulak..sambil2 bermanja dgn opah :)
Falsya Falsya June 19, 2012
haahahhaa..comel alisha..tp betul tau ina..falsya pun terikut2 mak falsya letak bedak mcm tuh kat anak buah..hehee..
SYAH'IZZAT SYAH'IZZAT June 20, 2012
hahaha comel je bdk tu :)
shida'R shida'R June 20, 2012
mst mak sis kuat n muda lg kan :)

bertuah alisha ^_^
deno deno June 20, 2012
comel betul alisha dgn bedak satu muka... hihi ^_^

budak2 mmg macam ni kan akak.. anak buah deno suka sgt pakai bedak sendiri... pastu jadi mcm hantu bedak penuh satu muka... tapi kena hati2 jugak kan akak, takut masuk mata bedak tu... :)
Nurrul Nurrul June 20, 2012
alahaii comelnya ! ingatkan bedak sejuk tadi.. hehe..

*ada2 jek gelagat si comel ini :)
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat June 20, 2012
Orang tua...suka letak banyak2kan dekat cucu hehehe...cucu opah nie..
nur anis nur anis June 20, 2012
hihi..teringat pula bila akak saya balik kampung..memang yang uruskan anak dia semua mak saya dengan saya...:)
lynn kamarul lynn kamarul June 20, 2012
suka tgk budak pakai bedak =) mesti nak kena letak banyak2 kan
Masz Sidek Masz Sidek June 20, 2012
hehehe... family sy pun suka letak bedak macam ni kat muka budak...
Myra Jay Myra Jay June 20, 2012
Cucu kesayangan la Alisha ni ye ;)
fieda fieda June 20, 2012
banyak komen kat entry ni...cayalah ina..kan kak fieda dh ckp in amakin dikenali skrg ni..nyah2 satu hari nanti boleh jadi mcm blogger inspirasi ina tu..insyaallah ina...tahniah dh sampai tahap ni..
Masya Masya June 20, 2012
samelah dgn amir pun ermmm.. kalau kat kg embah dia kejut dan mandikan elok jer.. kalau sy yg panggil mau tetiba meraung ade jer yg tak kene.. nak minum susu dulu lah... ade jer...
9n0L4 9n0L4 June 20, 2012
huhu. same mcm anak buah saya. kalau wan die, laju jeeee. ;)
syiela syiela June 21, 2012
sangat comell. anak akak kalau kat kg camni lah gayanya walau boboi boy
iizza iizza June 21, 2012
bertuah alisha ada opah yang sayang kt dia..:)