kenapa saya suka komen box yang Pop-Up Window.. (",)

Yap.. secara peribadinya saya memang suka blogwalking ke blog yang guna kotak komen jenis Pop-up Window... Maksudnya bila kita klik comment tu, terus terkeluar kotak komen yang kecik tu... Bukan apa, bagi saya, pop-up window ni lebih mesra alam gitu... hihii

Saya jenis seorang yang suka blogwalking + suka baca + suka komen... Kalau mereka yang saya dah familiar tu perasan.. bila saya singgah blog mereka, saya sanggup komen blog mereka bermula dari entry yang last saya baca... ITUPUN KALAU MEREKA GUNA POP-UP WINDOW.. (",)

Tapi kalau yang jenis setiap kali saya tekan perkataan komen & saya terpaksa tunggu lagi sekali entry tu untuk loading baru boleh komen...  itu nampaknya maybe satu entry je lah saya mampu komen.. kalau internet laju.. barulah boleh lebih dari satu.. huhuu.. bukan apa u all.. secara peribadinya, stail camni menyusahkan saya yang pengguna broadband ni.. bila time habis limit.. kadang2 ia buat saya rasa terus je nak keluar dari blog tu... tak larat nak tunggu... (^_^)

Memang komen camtu cantik.. siap boleh REPLY kan.. tapi sayangnya, sedikit susah untuk saya.. bagi orang lain.. tak tahulah saya kan... (",) Emmmm macam saya, saya lebih suka kotak komen yang mesra alam... bukan setakat nak cantikkan blog tapi memudahkan readers kita untuk datang baca entry & tinggalkan komen... (",)

Setting -> Comments -> Comment Form Placement -> Pop-up Window

P/s : Ini pendapat saya.. orang lain mungkin berbeza.. & Walau kotak komen stail camne pun, kotak tu tetap diguna untuk mengomen.. (",)


kenapa saya suka komen box yang Pop-Up Window.. (",)

{ 48 comments.. read them below or add one }

nur anis nur anis June 11, 2012
saya pun suka komen jenis pop up juga..:)
syawalsimpsons syawalsimpsons June 11, 2012
1 geng la kito...sue pon samo...
Eintan Nurfuzie Eintan Nurfuzie June 11, 2012
cik en pun suka yag pop up jugak..sng
Masya Masya June 11, 2012
samelah saya pun....
susah yak nak komen blg saya?? xkan.... tq.. selalu dtg sane... klik2 tabgung amir...
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin June 11, 2012
same la kiter!tak suka yg ade peg iword tuh yg kene taip tu ntah....sekali dua try tak bleh gak mmg tutup terus laaa...hahaha..
Unknown Unknown June 11, 2012
masing2 punya pendapat masing2.. suka atau tidak terpulang pd masing2.. setiap apa yg dilakukan kena ikhlas.. biar sush mcm mana pun kalau dah suka kita ttp akan lakukan juga.. sya x kisah pun mcm mana nk komen as long as saya suka baca blog2 yg ada... kdg2 mmg jenuh lg2 yg kena ltk word verificationlah.. itulah inilah.. tp bersabar jela yer.. dah empunya blog inginkan yg begitu.. hehehehe
Mimie Mimie June 11, 2012
sy juge ngeeeeeeeeeeee :D
Myra Jay Myra Jay June 11, 2012
Myra suka gak yang Pop Up Komen, senang dan cepat..

Yg jenis kena loading kalau nak komen mmg menguji kesabaran kalau yg guna BB :) Mmg cantik siap leh reply kat bawah tapi yela masing2 kan :)
NoEn NoEn June 11, 2012
sy pun...lg rasa fedup if ad word verification...huhu
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P June 11, 2012
betul jugak, dan saya dah TUKAR :)
Unknown Unknown June 11, 2012
saya setuju 200%...mmg best pergi bllog yg camtu...kan saya pun suka komen...
Dayang Deno Dayang Deno June 11, 2012
ya la... deno pun suka mcm akak! senang sikit nak komen, then boleh komen yg lama kan akak.. mcm blog akak ni senang deno komen.. :)

p/s : akak, blog deno bila nak komen, jadi mcm akak tak?
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief June 11, 2012
sama2 wani pun suka yg pop up window...senang jer rs hati nk bw + komen....mesra gitu...cewahhhh...lg satu yg pkai words ver tu pun wani xbapa kenan la hahha
Falsya Falsya June 11, 2012
sama la kite..sbb kalau kat opis kene coverline skit..so sementara nak comment tuh leh minimizekan page blog..ehehehee.
SumeSakan SumeSakan June 11, 2012
Yup ado benarnya....kekadang nak tunggu load blk page tu lmbt kan?saya pun x pasan comment saya cam ne...rasanya pop up kan ina?
Mommy_ima Mommy_ima June 11, 2012
fuh..~ nasib baik mmg dah siap2 setting pop up tu! :p
thanks ina sbb sudi jenguk2 blog sy yg cikai2 tu..hik3..
syiela syiela June 11, 2012
main komen je.. yg kat rumah sendiri pun tak pasti apa jenisnya... hahhahha mmg taramat buta IT ni :)
Cikrosecute Cikrosecute June 11, 2012
Sokong gan Intan...Cik rose pun suka pop-up Window lagi mesra...hihihi
Unknown Unknown June 11, 2012
ina,..jemput serti juga tau...
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ June 11, 2012
dulu nieza guna pop-up window jugak..lepas dah godek-godek blog dah lupa camner nak setting balik..thanks ye!

dah tukar pop-up window dah...so pe lagi... meh komen kat blog nieza plak..hehehe
ayut ayut June 11, 2012
dulu ayut tak tahu jgk..pastu ada blogger jijah tegur.baru buat..huhuhu.Ayut perasan gak akak slalu komen dr last entry akak komen.Ayut jugak ada yg melangkah.adeh -_-" cane tu kak..apa pon mekaseh kak sbb dtg tgk blog ayut.cyg akak byk2 gan alisha gan bakal baby lg 1 tu >_<
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit June 11, 2012
Mana tak senang Intan.. klik jea dah keluar kotak komen klik turs jump ke kotak dah boleh type comment kan. Kakak pun dari dulu terus guna style ini...
Unknown Unknown June 11, 2012
KALAU KAK BUI SELAGI TAKDER WORD VERIFICATION STILL OK..HEHEHE..(ALASAN MALAS NAK TUKAR KOMEN YG DH ADA SEKARANG..^_^)
CtAyue CtAyue June 11, 2012
yap..betul tu.. ayu dulu pun tk tahu yg semua tu menyusahkan.tambah2 word verification tu.nsb baik ada yg sudi tegur ayu dulu yg dia nk komen susah kt b,og ayu.jd ayu setting baru utk mudahkan org komen.
Shida Radzuan Shida Radzuan June 11, 2012
hewhe..shida pcaya..tgk kat entri shida mst ade sis..terbaiklah sis ^_^
ajumohit ajumohit June 11, 2012
ic, patutlah aritu anje suh akak tukar comment cenggini, ok akak akan kekalkan hehehe
- AZIE - - AZIE - June 11, 2012
sy punya ok ke, tlg cik puan bg komen hihihi
Reena Sidek Reena Sidek June 11, 2012
mula2 dulu guna pop-up... lepas tu tukar guna yg ada reply... lepas tu tukar balik pop- up... lebih selesa guna pop-up... :)
aizamia3 aizamia3 June 11, 2012
komen popup lebih mesra pengguna.. tapi kena pastikan jugak takde word verification.. ;)
Rosalia Rosalia June 11, 2012
pop up lebih mudah :)
Miss N™ Miss N™ June 11, 2012
pendapat kita serupa..suka juga jenis yang pop window ni..mudah dan cepat... :)

dan yg penting jimat limit tenet..hihi
fieda fieda June 11, 2012
setuju 200%..sbb sng giler kita nk komen byk2 kan ina..kalau tekan satu komen satu entry kuor..pastu nk komen lagi kena tekan lain plk..adohai..susah betul..mmg satu entry jer la yg kak fieda komen..sama lah kita ina....huhu...
Puan Kutu Puan Kutu June 11, 2012
pop up mmg mesra reader.mmg semua blogger wajib guna rasanya..:)
Ibu Yusuf Maryam Ibu Yusuf Maryam June 11, 2012
Kak zefa pun suka dgn pop up window. Dulu pakai tu, tp sekarang guna yg boleh reply tu. Konon2 nak bagi diri ni rajin balas balik komen kawan2. Sudahnya gitu jugak. Hmmm.. Rasa nak tukar balik.. :D
Unknown Unknown June 11, 2012
samalah :D hee. Lebih mudah nak komen entry.
iEdA iEdA June 11, 2012
Betol 2...xpayah nk loading2 da...lg 1,ida x bape suka yg ada word verification 2...hoho
Unknown Unknown June 11, 2012
jijah pon suka popup wondow.. tp kalau betul2 minat entry tu mmg jijah komen je kalau tak pakai popup.. hee
sueshe sueshe June 11, 2012
paling tak suke yang ade verification word tuh...
kurus kurus June 11, 2012
wah2 fieda sampai 200% ekekke
akk nak berapa erkkk
ermmm up sikit 201 % ekekke

hurmm mana2 yg x pakai pop up tuu TOLONG lahh tukar huhuhu
Unknown Unknown June 11, 2012
menarik tajuk sis ni..sy amat bersetuju...jenis paling lambat bukak yg embedded below tu...kita mmg ikhlas baca..tertarik...tp bila menunggu terlalu lama..mood kita blh hilang...tambah2 lg bila de msalah ngn line tenet slow...n kengkdg kita dh taip tapi bende tu still loading, abis loading, trus yg kita dh taip tu hilang...

mungkin...bg blog yg kita dh letak masukkn kt bloglist kita..mudah utk buka bg yg embedded below..tp klo xde...haaa jd mcm tu laaa..

dlm sehari kita byk melawat blog2, membaca n letak komen..berdepan ngn situasi gini mmg sukar..sy paham perasaan sis...
9n0L4 9n0L4 June 11, 2012
ye betullll. sgt sng nak tgl komen kalau jenis pop up ni suke jugak. :)
aziazib aziazib June 12, 2012
sy pun suka kotak komen jenis pop-up window sbb broadband lembab, xyah nak refresh ulang2 kali...
sal ya sal ya June 12, 2012
sama la sebabnya kalau yang lain tu nak loading next entry mmg makan masa. mmg kena sbr la. especially kalau blog yang kita suka jengah mmg la sabar tunggu.
emarieys emarieys June 12, 2012
a'ah betul tu..akak punya kotak komen camana yer,...hehehe