Entry saya panjang maybe sebab saya seorang yang banyak cakap kot... (^_^)

Kalau u all jumpa saya or sembang dengan saya.. U all akan tahulah saya ni macamana... Kalau bersembang.. noktah memang tak jumpa.. hahhahah.. Orang lain tak sempat nak mencelah.. kikikii.. Thats y kalau u all tengok entry saya, susah nak jumpa yang pendek2... sebabnya saya memang tak reti nak buat pendek2... hihii

Lagi satu, kalau saya nak explain sesuatu dekat orang, saya akan explain dari A sampai Z.. saya tak reti nak shortcut.. hehehhe... Kaum kerabat saya selalu kata dengar saya bercerita macam penat sebab satu nafas.. tapi bagi saya ni pulak, ok je.. tak penat pun... hihii.. Lagi satu, saya jenis yang cakap dengan laju..... sampai selalu kene perli "Nak pergi mana laju2 ni"... muahhahahh

Saya rasa disebabkan perangai saya ni jugaklah yang buat saya mampu untuk karang entry sampai 3 4 entry sehari... (",)... Yela, dah jenis suka cakap banyak tapi dekat rumah ni selain my dear, alisha lah tempat saya bersembang tapi tu la, alisha ni cakap bahasa German... mana nak menjadinya... hehheheh.. tu yang kene "bersembang" dekat blog jugak tu.. muahhahah

Bila dah sembang dekat blog pulak, entry pun tak reti nak tulis pendek2.. semuanya panjang2.. walaupun saya tahu yang orang bukannya baca sangat pun.. sekadar skip skip je... muahahahha... Kadang2 kan, walaupun saya baru kenal orang tu seminit, ibarat dah kenal sejam.. ekkekkek

P/s : Saya suka cakap banyak tapi saya tak suka bergosip @ bercerita hal orang.. (",)


Entry saya panjang maybe sebab saya seorang yang banyak cakap kot... (^_^)

{ 50 comments.. read them below or add one }

Ce'gu JAERA Ce'gu JAERA June 20, 2012
yelah, kadang2 saya jeles gak macam mana akak intan ni punya idea yang deras untuk menghasilkan entri sampai 3-4 kali sehari.. hebattt.. sy pun x mampu utk jana idea spt itu...

mama alisha ini memang hebat.... hehe.. doa2kan saya cepat sembuh ya kak.. jap lagi nak p kilinik
PCL PCL June 20, 2012
salam..org jenis mcm awk ni senang dpt kawan..kan, letak je dlm majlis man pun..
Unknown Unknown June 20, 2012
hehe...dan suka gelak juga sebab selalu ada 'muhhhahhaa' dalm entry..kan ina.
umiawadah umiawadah June 20, 2012
Tu baru seorang anak boleh buat 3-4 entry sehari...dah bertambah anak..kot2 boleh buat lagi banyak entry...saya tak sempat menjana idea..idea datang per entry satu hari je..
Cikrosecute Cikrosecute June 20, 2012
Oooo...intan suka bercakap ya...cik rose ada time hihihi
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit June 20, 2012
Peramah dan mesra Intan nie ye...
ajumohit ajumohit June 20, 2012
hehehhe sronoklah byk ckp, mcm akak ngn hubby ala2 pendiam gitu tp anak2 pulak byk cakap, tp akak seronok ada geng borak hehehhe
Rozie Rozie June 20, 2012
baguslah peramah,tak kira kat mana. sebab tu kawan ramai, kak pulak pendiam hu hu entry pun pendek jer.. hehehe...
Unknown Unknown June 20, 2012
(hari ni tak nak komen nak gelak je) hehehehehehe....suka pesanan awak tu
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin June 20, 2012
saya juga sama tapi masa je tak mencukupi :)
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI June 20, 2012
ahakz..mmg trepncr kat wajah akk akk mmg suka cakap.. ngeh2..
haryati haryati June 20, 2012
bagus, bagus...suke sgt..tak penah skip baca pun, msti bc entry intan smpai abis.
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief June 20, 2012
tu la yg wani kagum dgn kak ina sehari jer bley krg 3-4 entry sehari....klu suatu hr nanti dpt jumpa kak ina mesti best bley sembang panjang hihihihi....
Mommy_ima Mommy_ima June 20, 2012
Ina mudah mesra dgn semua org ni..
w'pun dgn blogger belum pernah jumpa pun, dah terasa kemesraan ina tu bila baca penulisan ina.. :)

p/s: sy tag ina (xtau ina dah join belum..main tag je..hahah :p)
http://greenyhouse.blogspot.com/2012/06/tudung-murah-collections-giveaway.html
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa June 20, 2012
alisha ckp bahasa german ekkk hahaha..
sal ya sal ya June 20, 2012
sama la mcm husben aka. kalau terangkan something mesti in detail. pening nak dgr spm habis. biasanya entri akak baca sampai habis je. ^_^
kurus kurus June 20, 2012
aah .. adakalanya idea sesama kita x sama dik ..
akk pun kadang2 ketandusan idea dan x reti nak tulis panjang2 nie .. ekek selalu mengarut2 aje ;)
nur anis nur anis June 20, 2012
walaupun entry akak panjang, tapi saya tak pernah skip baca..hehe...bila akak kata yang akak ni cakap laju, terus saya pun ikut baca entri ni laju-laju..haha
Eintan Nurfuzie Eintan Nurfuzie June 20, 2012
mm.. klu nktau ckp banyak cik en kena jumpa intan la camni..ehhehe..tp cik en pun ckp banyak..heheh
Amy Hilmirda Daud Amy Hilmirda Daud June 20, 2012
walaupun panjang menjela... tak pe, Amy tetap baca sampai habis.
Skang Amy dah tak gheti nak tulis pjg2, dulu2 bolehlah. wah...Klu ahli keluarga dah bertambah nanti, lg byklah n3 ina dlm sehari yer?
che mija che mija June 20, 2012
wah!!! kita sama je suka tulis panjang2, ^^
zachflazz zachflazz June 20, 2012
orang setipikal Intan ini pasti banyaklah kawan. iya kan?
syukuri anugerah banyak capap nii..
Mell Mariann Mell Mariann June 20, 2012
terserlah dengan entry2 anda.. hahaha.. kdg2 tak sempat bace yg nie.. dah ade update baru.. mmg bnyak idea a.k.a banyak cakap.. ahak!
jamilahamzah jamilahamzah June 20, 2012
aa, memang ina ni jenis yg cakap xde noktah.. kami yg dengar pun semput..hahah
mama lynn mama lynn June 20, 2012
kecil2 cili padi...

intan dulu masa skolah sy mmg terkenal ngan sikap byk ckp. masa bkerja pun tak ley nak buang sikap tu. tp lately ni dapat gak mengawalnya. bab bergosip tu pun kadang2 terbuat jugak tp seboleh2nya mmg perlu dijauhi. bahaya kan, mengundang dosa satu hal lagi. ape pun komen panjang2 ni saje nak bg support kat awk. entri panjang org baca jugak. jangan risau k
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan June 20, 2012
panjang berjela pun tapi tetap ada info berguna :)
CtAyue CtAyue June 20, 2012
ina ni mesti ramai kawan kan sbb peramah.. sy yg br kenal ina kt sini pun dah rasa yg ina ni peramah dan cepat mesra orgnya..mekaseh erk sbb selalu sudi jenguk blog sy..betul tu kan, suka cakap banyak tp bukan bergosip..bagus tu ina.
Falsya Falsya June 20, 2012
kadang2 falsya pun tertaip pjg..tp delete balik bg pendek..hehe..
Reena Sidek Reena Sidek June 20, 2012
sy selalu kena perli sbb cakap laju "org baru kata sepatah, kau dah 10 patah" selalu kena perli macam tu tp sy tak kisah sangat... kadang2 tu ada yg tak paham apa yg sy kata... hehehe... tp sy tak peduli... sbb itulah diri sy... :D
Mimie Mimie June 20, 2012
hahaha....IB mcm PU jenis cakap laju2...kdg2 org tak faham apa PU cakap sebab cakap laju mcm keretapi takde hentian...
syawalsimpsons syawalsimpsons June 20, 2012
guano ni...suke cakap banyak ni...tapi tak suke gosip gitu..kakkakak...mak jemah kalo bercerita gayo macam bergosip gitu tau..kikikikikiki...kalo jumpe mak jemah berburak..alamat bukan tak jumpe noktah, tu tak jumpe landasan tu, keretapi laju sangat...
Madam iEeDaZ Madam iEeDaZ June 20, 2012
suke baca sbb banyak idea...
lagi byk entry, lagi suke kite terjah..:)
Myra Jay Myra Jay June 20, 2012
Hheheee, bila la nak jumpa dengan Ina, leh sembang2 :)
Izan Ishak Izan Ishak June 20, 2012
kalau k.izan plak ikut org... kalau org tu diam, kita pun diam ajelah. kalau org tu dari awal dah potpet2 mmg laju jelah mulut ni melayan...

agak2 kalau kita jumpa camnalah gayanya ye ina?
Unknown Unknown June 20, 2012
yup..mesej terakhir tu sgt penting..even kita byk cakap...asal x menyentuh sensitiviti org lain dah la kann kak...
sy ske dgr org byk cakap....cam kwn sy dulu...sy juz cakap"ooo..ya la..."
Dylla Abas Dylla Abas June 20, 2012
kadang2 suka tengok orang yg banyak cakap ni bercakap..macam2 memek muka boleh nampak..hee :p
iEdA iEdA June 20, 2012
besh kalo bnyk ckp sbb kdg2 bole btukar2 pndpt...ida pon cm 2 gk tp cm ayat last akak x kn citer sal org len...hehe ^_^
Unknown Unknown June 20, 2012
bagsu sgt tu perwatakan awk ni.. x risau nk bawa ke mana pun sbb confirm awk boleh sesuaikan diri dgn cepat! betul tu byk ckp tp biarlah psl kita sendiri bkn psl org lain kan.. :)
Shida Radzuan Shida Radzuan June 20, 2012
kire sis org yg ramah tamah ok what kan.. :)
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com June 20, 2012
panjang-panjang pun kak ita baca sampai abis..coz tulisan besar-besar dan senang paham..lepas tu pic pun jelas dan cantik..mesti datang kalu tak bezy..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ June 20, 2012
bersifat peramah akak ni..
klu dok semeja ngan cma xtaula...cma ni pendiam dan berat mulut nak bercakap..hohoh... :)
fieda fieda June 20, 2012
hihihi..kak fieda sgt memahami walaupun hanya di alam maya..
Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine June 20, 2012
xkesah la panjang ke pendek... yg penting kita puas membebel ngan cara kita kn.. hahaha
Salina Mat Isa Salina Mat Isa June 20, 2012
Intan berlian ni ckp laju2 longhat utara ke??suka dgr klu yg ckp longhat utara tu..cm kwn dulu..ckp pn nk laju2
Unknown Unknown June 20, 2012
bagus la akak ni.. bawa akak ke mana2 pon senang nak ramah dgn org..
9n0L4 9n0L4 June 20, 2012
hehe. org yg byk ckp mmg sesuai la buat entry smpai 3 atau 4. ;)
Muhammad Naim Abdullah Muhammad Naim Abdullah June 20, 2012
salam akak

kena banyak bercakap.. kalau dial x nama dia perempuan@seorang ibu kan.. hehe

*gurau sahaja

jom singgah:
http://pemudattbc.blogspot.com/2012/06/ramadhan-makin-di-rindu.html
Dayang Deno Dayang Deno June 21, 2012
entry akak memang panjang2 tapi deno seronok baca.. rasa mcm berbual dengan akak pulak.. bahasa akak pun santai, sebab tu tak boring datang sini.. lebih2 lagi kalau cerita alisha dan pasal makanan.. memang best! ^_^ "SAYANG AKAK dan ALISHA"
caliph shuriken caliph shuriken June 21, 2012
bgus laa cmtu sbb sy suka dgr org ckp, sbb sy x byk tnya, hikk...
izz iizza izz iizza June 21, 2012
best kalau dpt kawan camni nih..sbb sy jenis x banyak ckap..bila ada kawan banyak bercakap x la suasananya nnti senyap sunyi kan..:)