Saya penggemar KEROPOK LEKOR TERENGGANU

Hasil carian google

Saya memang sangat2 suka KEROPOK LEKOR TERENGGANU... Dah nama pun orang Terengganu kan.. hehehhe... Story sikit kat u all.. (",) Untuk pengetahuan u all yang belum tahu.. Saya adalah orang Terengganu.. dilahir & dibesarkan di sana sampai habis SPM... Lepas tu pindah duk Perak.. sekarang dah kawen duk Kedah pulak (",) Ketika saya mula2 duk Perak... sungguh2 saya tak boleh terima kenyataan tau...

Yela, apa yang saya nak makan semua takda.. kalau ada pun, tak kena dengan selera saya... Saya ingat lagi dulu, menangis2 saya semata2 nak makan BIHUN SUP PERUT... TAPI NAK MACAM YANG TERENGGANU PUNYA... siap mengadu bagai dekat maksu saya di Terengganu.. hehheh.. Macam tu jugak dengan KEROPOK GORENG... Sungguh tak puas bila makan sebab tak sama macam dekat Terengganu.. Macam2 makanan yang saya nak takde... Alahaii...

 Lebih2 lagi sekarang ni, tengah mengandung.. lagilah saya teringat2 dekat keropok... SAYA NAK KEROPOK TERENGGANU JUGAK YANG LAIN TAKNAK.. dekat sini.. keropok dia liat.. Terengganu BANYAK IKAN... setiap kali balik Terengganu, saya pasti akan beli keropok rebus Terengganu berpuluh2 hengget.. yang pastinya, saya yang makan lebih banyak dari my dear... hehehhe... Keropok tu saya simpan tempat beku, bila nak makan baru keluarkan... (",)

Saya ni memang setiap kali balik Terengganu.. mesti keropok yang saya cari dulu... Kalau sedara dari Terengganu ada datang Perak, mesti bawak keropok... hehheh... Macam sekarang ni, saya memang nak yang amat sangat makan keropok sampai rasa nak terbang balik Terengganu... hehhe... Tanpa disangka2 dengan takdir Tuhan, Family saya balik Terengganu.. so, mereka dah belikan saya KEROPOK TERENGGANU... Yeayyyy alhamdulillah.... Saya dah sangat2 tak sabar nak makan... adehhhh....

Lagi satu, saya lebih suka PENCICAH KEROPOK yang Terengganu punya... umppphhhhh mabelesnya... pekat2 gitu.. ketika saya datang Perak, rasa pelik.. kenapa kuah dia ala2 macam cili sos je.. tapi dicairkan... tak kisah la tu.. apa2 pun, dalam peti ais rumah saya, memang ada stok sos keropok Terengganu.. ehhehheh..... Alahaiiiiiiiiiiiiii... keropok yang sedap tak hengat tu.. nantikan kepulangan saya esok... akan saya makan kamu sepuas2nya... saya tengah MENGIDAM kan kamu ni... (",)

P/s : Tiba2 rasa nak belajar buat keropok la pulak...

{ 57 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons June 13, 2012
kalo sue tak kisah....apo sajo jenis kopok..semua sue belasah...kakakkakak
eintan nurfuzie eintan nurfuzie June 13, 2012
kebnykn keropok lekor skrg byk tepung dri isi ikan kan?
Naz Naz June 13, 2012
makanan kampung sendiri mmg tempat lain xleh lawan..hehe
nur anis nur anis June 13, 2012
keropok terengganu memang sodap..:)
Fazlinil Irma Fazlinil Irma June 13, 2012
sy pun suka kepok tganu. dulu x reti makan yg rebus. lpas 3 tahun kat sana dah boleh mkn.

sy penah buat kepok masa duk london dulu. mmg masa tu rindu giler nak makan kepok. tp kitorg guna ikan sardin. lain sket rasa. tp belasah je la. dah tu je yg ada. :)
Yana Libra Yana Libra June 13, 2012
saya pun suka kopok leko tganu..hehe~ :)
Deq's Qienz Deq's Qienz June 13, 2012
hahahaa..dapat jugak yer dia..maaf yer n3 sy kasi awk mgidam..hikhik :)
umialya/k.tini umialya/k.tini June 13, 2012
kopok ganu mmg sedap. lg2 yg losong punya
azizah :) azizah :) June 13, 2012
hari tu jijah p tengganu pon bawak balik 10 bundle kopok lekor..hehe sosnya sedapp!
aimi aimi June 13, 2012
saya juga pengemar kopok lekor trengganu =)

terbaikkkk =D
Wanieys Wanieys June 13, 2012
kopok terengganu sedap kak ina...hehe baru ni mak sedara wani pergi terengganu belikan kopok lekor juga...yer la kn kopok ganu ni isi ikan bayk..mmg sedap lah :))
Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine June 13, 2012
dulu saya pernah kj kt terengganu 2 bulan.. setiap kali blek melaka cnfirm tapau bnyk giler kopok lekor.. hahaha
GreenJade GreenJade June 13, 2012
kopok lekor mmg best..sy pon suke

baru2 gi kuantan..cuba kopok losong..lg best rupa2nya..fresh rasa ikan..
Zie Zie June 13, 2012
emm betul tu.. walaupun sini pun ada tapi tak sama macam kat ganu kita
Mrs Lurve Mrs Lurve June 13, 2012
ok sy pun nak mengaku, sy memg suka dgn kpok lekor tganu. yg lagi sy suka kopok losong tue, beli di losong..kalo pegi tganu, losong adalah destinasi wajib utk pergi. baru2 nie membe g tganu pun kirim utk beli..tp sbb dh lama, xbape nak fresh ag huhuhuhu dulu masa preggy pun ngidam nak mkn losong nie, nsb bek ada membe dr tganu tlg belikan huhuhuhu
Nana Nana June 13, 2012
saya pun suke sangat...memang berbeza rasenye ngan kat KL ni...
baru2 ni MIL pegi terengganu...so, MIL bawak balik keropok dari sana semestinya...hehe...
rase tak cukup jer...(tamak!)hihi
Kakzakie Kakzakie June 13, 2012
Kakak pun kalau beli siap yg ada pencecah dia sedap.. balik dari kampung kelak penuhkan kereta simpan buat stok Intan...
Shafiq Shafiq June 13, 2012
Saya dah belajar kat Terengganu nak dekat 4 tahun lebih. Memang betul, keropok lekor kat Terengganu memang original. :-) Bila balik umah kat perak, tengok je keropok lekor yang ada kat pasar malam tu. Tau dah banyak tepung dan ikan sikit je.. :-P
Masya Masya June 13, 2012
wahhh nak belajar buat keropok.. jangan lupe saya nak.... pos tau kikikikiki.....
Sally Yatiey Sally Yatiey June 13, 2012
Betul2. Keropok lekor Terengganu memang sedap. Hee. Lama dah tak makan Keropok lekor Terengganu. Dulu je selalu makan sebab ayah dulu kerja kat laut Terengganu sana ^_^
CtAyue CtAyue June 13, 2012
keropok lekor ganu mm best pun kan..sos dia lagi ler.. ayu baru lepas makan keropok keping isi ikan tambam cicah sos sekali.. jgn jealous.hehe...
QueeN TerataI QueeN TerataI June 13, 2012
nak buat keropok yer.. bg saya sikit yer.. hehehe saya pun suka gak keropok lekor.. anak yg kecik tu pun kalau ada keropok lekor cepat je dia mkn.
mrs mell mrs mell June 13, 2012
kepok leko ganu memang terbaikkk....
eB eB June 13, 2012
alahi. eB phm sgt tuh.
sbb eB yg dh besa mkn mknn cina kat ipoh, sampai SA nih x jumper2 style yg eB suker. ms preggy dok merengek2 nk balik mkn... cian kan?

anyhu tc yer :)
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ June 13, 2012
huhu..ingatkan nieza sorang jer yang cari bihun sup perut kat negeri lain... dulu mase blaja and duduk kat kl... giler cari bihun sup perut...tak jumpe! tension rasenye...alih2 balik kg cepat-cepat..semate2 nak makan bihun sup perut...hahaha...

keropok terengganu memang the best! takde yang tandingnye...

psst! biase beli kat mane?? skang ni kat losong dah tak best..kalau nak yang frozen..leh bawak balik and goreng pegi kat tok jiring..kat simpang nak keluar ke batu 6..situ sedap!!!
Thania Ismail Thania Ismail June 13, 2012
wauu.... !!! nak jugak kopok lekor ganu.. myfav lau pergi ganu.. dah lama tak mam.. terliur lak tetiba. :)
ummi_norseha ummi_norseha June 13, 2012
pebret ibu ummi n ank2 jg 2...sedap sgt
tiap kli pg pasar mlm,tulh mknan kemestian yg pertama untuk di beli...:)
Haryati::Faizal Haryati::Faizal June 13, 2012
suke gak sbb dulu ada housemate dr kuala berang, tganu. asal balik dr kg je mesti dia bwk balik kepok leko ngan cicah dia tu, mang sedappp....
Tentang Kita Tentang Kita June 13, 2012
dulu lini ade housmate org nganu jgk..cukup rajin kalau dia balik nganu mmg selalu bawa ole2 terutamanyer kepok lekor
Tihara Tihara June 13, 2012
memang betoi kepok ganu sedap..baru2 ni singgah batu rakit li kepok gete..wahh sedapnya..makan sepinggan sowang..hik3 :D
Cik Nur Cik Nur June 13, 2012
keropok terengganu dari losong mmg sedaplah..!

mmg susah nak dapat kat perak ni..
*azni* *azni* June 13, 2012
mmg terbaekk la kopok lekor tganu..byk ikan..yg kt sini semua byk tepung jer..
ayut ayut June 13, 2012
suke jgk..!dlu blja kat phang merasa setiap hari khamis..skrg xdpt yg trganu pnye kopok kl pon jd la :)
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ June 13, 2012
nieza kat area bukit kecik...dekat la tu... tok jiring tu umah mak... :)
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ June 13, 2012
lor..dekat la tu..bukit beso sebelah bukit kecik ajer...dekat sabasun tu...huhu...
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat June 13, 2012
keropok ganu terbaikkk hihihi
Azi Azi June 13, 2012
anak jati terengganu sungguh ni...
PinkUmmi PinkUmmi June 13, 2012
PU pun suka kopok lekor....sedap2
syiela syiela June 13, 2012
dapat makan ni tak toleh kiri kanan dah
Zefa NorAsmara Zefa NorAsmara June 13, 2012
Mmg jauh rasa keropok lekor terengganu dgn keropok lekor luar terengganu. Setiap kali kami balik ganu mesti ada aje yg kirim.. tp baru2 ni masa balik berkelah di Belukar Bukit, singgah makan kepok lekor di Kuala Berang. Huhuhu.. Macam kepok KL aje rasanya. Sedih!!
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin June 13, 2012
akak,klu keropok lekor terengganu gne ikan pe ye?
9n0L4 9n0L4 June 13, 2012
semestinye lahhh kepok tranung terbaikkkkkkk. ;)
Gen2Merah Gen2Merah June 13, 2012
lekor dari terengganu.. i pun nak like juga.. ehehe
fazzlim fazzlim June 13, 2012
kepok mok beli ke mu saje je..
banyok ngat ye bli ke mu
deno deno June 13, 2012
Ohhhhhh akak org ganu rupenye!!! sama la kite kak... hehe.. deno pun sgt suka mkn keropok! lebih2 lagi keropok lekor.. hanya di terengganu yg sedap! tapi kena pandai pilih tempat, biasa deno beli dekat kuala ibai, depan masjid terapung tu..

kaklong deno yg duduk johor, kalau balik trg mesti borong byk2 nak bawak balik sana.. kaklong slalu cakap keropok lekor kat johor keras mcm kayu! hahaha.. mmg tak boleh lawan keropok trg kan kak?

akak.. kalau balik ganu jgn lupe gtau deno mana tahu boleh jumpa kan kak... then bawak sekali alisha yang sgt awesome kecomelannya tu... hihi..
eita eita June 13, 2012
biasa lah kalau duk jauh dari ganu..
ita yang duk kat sini pun jarang benor makan kepok lekor...
shida'R shida'R June 13, 2012
wahhh..sis nk juga ngeeee ^_^
suka gak mkn kopok lekor nih..
anisalya anisalya June 14, 2012
org ganu dia mmg prefer kopok ganu. tp husben akak belasah jugak kopok lain pun. kuah dia memang pekat2 gitu.
anitadiana anitadiana June 14, 2012
kak ita pun suka sesangat keropok,sata terengganu..walaupun tak ada kena mengena dengan terengganu(tak lahir,tak kawin lah..tak duk di sana)..bila kawan opis balik sana mesti suruh beli keropok batang,dan sata terenggani sedapnya...sos pun...terbaikkkkkkkkkkk lah ina....
Myra Jay Myra Jay June 14, 2012
Myra suka kopok lekor tak kisah Ganu ka Klantan yg penting kropok lekor..

Dekat Pdg Tembusu ada org buat kopok lekor Klantan gak..
Myra klau teringin mesti singgah situ beli :)
iizza iizza June 14, 2012
memang elok la belajar buat tu..hihi
Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY June 16, 2012
k.eija pun suka kepok lekor terengganu, kalau g terengganu mmg wajib beli kepok lekor terengganu bawa balik,

kalau kawan2 opis ada yg balik terengganu, kami siap kirim kepok lekor..sedap buat minum petang kan..
QasehnyaRania QasehnyaRania September 26, 2012
betol tu.su pon akui..kopok ganu mmg sedap..selalu su order dgn adik kat tempat keje msa kt jb,dia org ganu..puluh2 ringgit saya order tok stok n bg jiran sikit..

sos dia mmg sedap kn..kopok ganu sah2 ghasa ikan.tpat lain ghasa tepung je.. kopok kelantan pon xleh lawan...hehe
Aiza Aiz Aiza Aiz February 27, 2013
salam..
saya pembekal keropok lekor dan keropok keping dr terengganu..
klu ade yg berminat nak order blh bgtau.. sy buat melalui pos..
email sy aizaaiz56@gmail.com
sudi2 la lawat page sy n like sekali
FB Page Keropok ORI Terengganu
add saya kat fb Saya Zya..
tq