Alisha yang berhemah.. (^_^)


Nak cerita dekat u all kes malam semalam... Ketika saya tengah2 landing dalam bilik, sekali alisha datang dekat saya bawak gula2.. Alisha suruh saya buka.. Saya pun tolonglah buka untuk dia.. kiranya saya gigitlah plastik gula2 tu kan.. biasanya kalau kita gigit plastik gula2, mesti plastik tu melekat dekat gigi kita @ mulut kita kan...

So, si alisha yang dah nampak sampah plastik gula2 ni dekat bibir saya, terus dia ambik plastik tu & pergi ke dapur untuk buang sampah tu.. sekali, alisha datang kembali dekat saya & pot pet pot pet sambil tunjuk dekat tong sampah.. saya pulak heran lah.. apa kes ni yang dia tak buang lagi sampah tu.. lepas tu baru saya teringat yang plastik sampah tu, saya dah ikat.. so, alisha tak bolehlah nak letak sampah tu dalam plastik sampah kan..

Saya bagitahu alisha, letak je sampah tu atas plastik sampah.. tapi dia duk pot pet pot pet lagi... Agaknya dia berleter dekat saya kot.. yela, sampah mesti buang dalam plastik sampah.. hahhaha.. So, saya yang tengah landing ni, suruh my dear layan alisha tu pergi buka plastik sampah.. ahhahhah

Alahaiiii alisha.. inilah kes, bila saya dah ajar dia, buang sampah dalam plastik sampah, so, mesti buang dalam plastik sampah.. walaupun sampah tu hanyalah secoet je.. hehheheh.. bagus betoi budak kecik ni.. sampai saya pun terkejut dengan aksi dia semalam.. yela, sampah bukan besar.. setakat plastik gula2 yang kita gigt tu je.. duit 5 sen lagi besar tapi bagi alisha, sampah tetap jugak sampah... Malu saya wehhh.. alisha ni selalu mengajar saya menjadi lebih bagus... (^_^)


{ 26 comments.. read them below or add one }

iizza iizza May 17, 2012
tu tandanya alisya budak yg bijak..^_^
Mummy GreenyHouse Mummy GreenyHouse May 17, 2012
bijaknya Alisha..
Pot pet die bukan main byk lagi eh..mesti ckp german, tu yg ibu x paham..hihi :p
ieda ieda May 17, 2012
anak2 nie kalau diajar dengan baik dan boleh dijadikan pengajaran pada mereka , mereka ingat .. kita lak rasa malu nanti ekke ;)
syawalsimpsons syawalsimpsons May 17, 2012
alisha ni makin bijak tau...baguih la
nur anis nur anis May 17, 2012
hihi...pandai membebel rupanya alisha ni..:)
anitadiana anitadiana May 17, 2012
kelakar lah si alisha ne...mesti alisha membebel pasal mamanya kan..he..he
Masz Sidek Masz Sidek May 17, 2012
hehehe.... anak yg bijak...

p/s ; kak, terima kasih... key chain dah sampai... :)
syiela syiela May 17, 2012
hhehehhe.. bijak bijak dak alisha ni
mimie.. mimie.. May 17, 2012
bagus betul lah alisha ni ^_^
boleh dijadikan tauladan ye ibu alisha ^_~
fieda fieda May 17, 2012
pot pet pot pet tu mewarisi ibu dia tu...hihi...dari kecik kita ajar biar dia ingat sampai besar..
fieda fieda May 17, 2012
ina..tahniah menang..wah bestnyer..tak aktif ga sekali join dh menang..
http://khaizastory.blogspot.com/2012/05/pemenang-ga-jadi-cantik-kekal-cantik.html

tahniah...hadiah best tu..
Ummi Iman Ummi Iman May 17, 2012
anak apa yang kita ajar dan buat tu lah yang dia ikut :)
aizamia3 aizamia3 May 17, 2012
amalan yang diterap dari awal mampu buat mengajar dia tentang erti kebersihan dan sampah perlu dibuang di dalam tong sampah.. baguslah ibu Alisha.. ;)
Bui Junaidi Bui Junaidi May 17, 2012
TAAT SUNGGUH DIA..HAHAHA
SeputihSalju SeputihSalju May 17, 2012
hhehehhe.... bagus alisha nihhh :-)
Myra Jay Myra Jay May 17, 2012
Heheee, nanti mesti adik dia kena tadah telinga dengar kakaknya berceloteh :)

Pandai Alisha ni :)
Cik Suriz Cik Suriz May 17, 2012
what a good girl. semoga jadi anak solehah. amin
sueshe sueshe May 17, 2012
very da gud girl :)
Izan Ishak Izan Ishak May 17, 2012
terkena pulak ibunya ye... alisha ni mmg betul2 berhemahlah...
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat May 17, 2012
Bagus alisha mengikuti apa yang di ajar oleh mamanya..
azizah :) azizah :) May 17, 2012
tu la kak.. dia ikut akak ajar.. benda secoet pon kira sampah jugak tau! no skip2..
anisalya anisalya May 17, 2012
sekali terkena dengan anak sendiri. hahaha...
Dylla Abas Dylla Abas May 17, 2012
bijak sungguh Alisha ni ye :)