Minum petang cekodok sardin...


Yuhuuuu jangan dipandang sebelah mata cekodok sardin saya yang tak semegah ni yer.. Walaupun warna kulit dia sawo matang, tapi rasa dia apabila dicicah dengan sos cili, dimakan ketika panas2, terus terlupa akan rupa dia yang tak berapa nak cun tu... muaahhahhahha

Ni kes arini la.. tadi tengah2 saya masak untuk lunch, sekali terpandang ikan sardin dalam tin.. terus hajat nak buat cekodok sardin tu dah mai... hhihii.. So, lepas siap masak untuk lunch, terus saya buat cekodok sardin... hihii.. Alaa senang je.. macam biasa, saya hanya suka resepi yang senang2.. hihii... Tepung gandum + baking powder + garam + bawang dipotong dadu + lobak merah (tak letak pun boleh) + 1 tin sardin sekali dengan kuah dia = gaul2 bagi sebati.. biarkan 5 or 10 minit.. lepas tu goreng... (",)

P/s : Cekodok ni rangup di luar, lembut di dalam... Ohya, cekodok ni bukan jadi mampat or berat tau.. tapi jadi ringan..

{ 33 comments.. read them below or add one }

Cik FaRiZaM Cik FaRiZaM May 16, 2012
xpernah try lagi wat guna sardin.... slalu wwat cambiasa tu .letak ikan bilis
nur anis nur anis May 16, 2012
cekodok kalau makan panas-panas, memang sedap sungguh..:)

p/s : akak..fridge magnet dah sampai..thanks kak:)
http://sayanuranis.blogspot.com/2012/05/hadiah-teka-teki.html
nur anis nur anis May 16, 2012
cekodok kalau makan panas-panas, memang sedap sungguh..:)

p/s : akak..fridge magnet dah sampai..thanks kak:)
http://sayanuranis.blogspot.com/2012/05/hadiah-teka-teki.html
wan nurul hezrina wan nurul hezrina May 16, 2012
berminyak tak ina..tak pernh terpk nk wat cekodok sardin
adyna adyna May 16, 2012
terbaik dah nie..walaupun tak pernah cuba buat,pasni leh akak buat :)
PinkUmmi PinkUmmi May 16, 2012
1st time tgk cekodok sardin.....
leh try nih....
Fakiroh Fakiroh May 16, 2012
mesti sedap cokodok sardin nie.. maklumla saya memang suka sardin..

http://fakruza.blogspot.com
jom layan blog saya..
syawalsimpsons syawalsimpsons May 16, 2012
tengok pon terliur ni...
Mrs Lurve Mrs Lurve May 16, 2012
first time tau sardin leh wat cekodok, nak cuba...nak cuba..
Jaa Jaa May 16, 2012
tak pernah plak rasa cekodok sardin..
Myra Jay Myra Jay May 16, 2012
Fuhhh sedapnya Ina :) Petang2 cenggini makan memang layan aih ;)


p/s: Nanti bg alamat ngn no tpon sat na
normj1001@hotmail.com
ziezah ziezah May 16, 2012
sedapnya... aihh akak ni suka post makanan tau..terliur ni..
Falsya Falsya May 16, 2012
mmg layan..kene plak ngan teh o panas..sedapnye lahai..tetibe rase nak balik umah cepat2..;D
ecadwinkyasha ecadwinkyasha May 16, 2012
nmpk sedap..tpi eca sendiri xde masa nak buat cekodok skrg..adeii
Izan Ishak Izan Ishak May 16, 2012
belum pernah buat lagi buat cekodok sardin ni ina... hmmm... nampaknya kalau makan ni mmg mertua lalu pun boleh tak perasan ni.
Cik Suriz Cik Suriz May 16, 2012
tgok pon taw sedapppp
Gen2Merah Gen2Merah May 16, 2012
cekodok sardin.. perghhh, memukau hari2 petang ku...
nanakimie nanakimie May 16, 2012
nak jadi mcm sis,hee...t tawen nak masak yang senang2 je:)nak cube wat pau,wat piza,heee...yg penting perut kenyang kan sis^-^

p/s: nana da dapat buterfly tu,hee..tq sis!da lekat pun kat loker,balek uma cuti panjang nanti baru letak kat fridge:)
Papa Mifz Papa Mifz May 16, 2012
wah layan cokodok petang2 mmg terbaik...
jemarisuri jemarisuri May 16, 2012
lama dh tak pekena cekodok buatan sendiri..hehe
CtAyue CtAyue May 16, 2012
Ina, sedap tu..ayu pgl jeput sardin.hehe.. tp yg bestnye ayu br je cuba akhir tahun lepas.sebab baru tahu resepi ni dari jiran sebelah rumah.sedap rupenye cucur sardin ni kan.
eita eita May 16, 2012
sedap..nanti nak cuba lah
tiefazatie tiefazatie May 16, 2012
xernah lak buat mcm nie..hee
azalia hjsalleh azalia hjsalleh May 16, 2012
1st time dgr nie.....
tetiba kempunan nk mkn sardin
nak cubalah nanti..
thanks ye
Tihara Tihara May 16, 2012
banyak resepi ina yang lain dari yang lain..mesti cuba yang ni :)
iizza iizza May 17, 2012
x pernah buat..tapi dengar sardin tu pn dh sedap..mesti sedap ni..
fieda fieda May 17, 2012
ina..kak fieda kan aritu makcik buat cekodok sadin..kira masa tu pes time la kak fieda tgk cekodok sadin...sedap jgk ye..
fieda fieda May 17, 2012
amboi sejak jadi mak buyung makin suka main masak2 ye..hehehe..ye la perut asyik lapor je kan..
Masya Masya May 17, 2012
tak pernah buat selalu makan cekodok cicah sardin hihihihi... mmg sedapp lagi mantapp.. x toleh kanan kiri..
anitadiana anitadiana May 17, 2012
tq ina..tak pernah buat ne..resepi baru ne..nak cuba buat lah....
Ummi Iman Ummi Iman May 17, 2012
Pandai sungguh cipta resepi ;) tak pernah buat. Biasa cecah kuah sardin pun dah rasa terangkat. Cekodok sardin macamana lah rasanya ;)
anisalya anisalya May 17, 2012
ada ye cekodok sardin. boleh cuba ni.
Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY May 19, 2012
x pernah lg try buat cekodok sardin,
feveret k.eija ni sardin, harus try buat suatu hari nanti..