Ibu cakap FROG tapi alisha cakap FOG

How to draw a frog - step 4

Alisha sekarang ni dia memang dah nampak ciri2 suka belajar tau.. kalau ada buku & pensel, mesti dia suruh saya pegang tangan dia & ajar dia tulis... Tutup cerita tu, sebab saya dah pernah cerita sebelum ni kan.. (",) Sekarang ni saya nak cerita pasal saya ajar alisha sebut FROG.. tapi si anak saya ni, bukan sebut FROG tapi dia sebut FOG... ahhahha.. boleh pulak dia pergi tinggal huruf R terkontang kanting... muahahahhaha

       dory fish

Lagi satu pulak FISH... saya sebut FISH... Tapi yang alisha ni pulak yang telinga saya dapat tangkap, dia hanya sebut FIH.. hahhah... S pulak dia pergi tinggal... hahahhah.. Saya memang suka tengok alisha sebut perkataan yang bermula dengan huruf F sebabnya, nanti bibir atas dia tu jadi muncung... geram tang muncung dia tu... muahahahhaha... *kalau kita sebut huruf F pun muncung jugak kan.. kikikiii

{ 41 comments.. read them below or add one }

Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin May 23, 2012
budak2 kcik mmg sll mcmni.bdak baru blajar katekan :)
shahdiana shahdiana May 23, 2012
bila tengah umur macam ni memang geram dengar diorang menyebut benda -benda kan...
mimie.. mimie.. May 23, 2012
ehehe comel je taw..rasa nak geget je muncung dia tu kan ^_~
syawalsimpsons syawalsimpsons May 23, 2012
kikiki..kelakar la alisha..kalo si syawal ibunyer sebut fish...diernyer...ican...alahai...bila si ibu sebut meow...cat...diernyer G sebut...tucing...mmmmm
Mummy GreenyHouse Mummy GreenyHouse May 23, 2012
haha..comel je kalau Alisha yg muncung! kalau kita yg muncung..err...~ :p
adyna adyna May 23, 2012
SAMA LER MACAM AMNI... mickey mouse pun jd mous
adyna adyna May 23, 2012
SAMA LER MACAM AMNI... mickey mouse pun jd mous
ecadwinkyasha ecadwinkyasha May 23, 2012
alalala.rajin sungguh belajar alisha ne
nur anis nur anis May 23, 2012
baru saya perasan, bila sebut F mulut atas jadi muncung..huhu
SumeSakan SumeSakan May 23, 2012
tapi muncung budak comel...hehehehe..ala tomey je alisha nih...sara pulak sebut fish...bunyi ishhh ja....terus ilang F nye...
Tihara Tihara May 23, 2012
okeh dah tu..dah dekat2 dah bunyiknya :)
anitadiana anitadiana May 23, 2012
alaihai comel aje..mungung si alisha ne..
zachflazz zachflazz May 23, 2012
fih dan fog pasti kakak beradik ya?
Alisha, sihatkah selalu? Semoga makin pintar ya, dan cepat bisa ngomong frog dan fish si kakak beradik.
ummi anum ummi anum May 23, 2012
hahaha..mesti cute muncung dia..ala..kita pun boleh muncung juga..(sambil tulis komen ni mulut pun muncung2..hahaha)
ain vanilla ain vanilla May 23, 2012
bila muncung je bibir senang untuk si ibu tuuuuu amik peluang tium mulut budak kecik tu . hehehe .

konpem comel bila dia sebut . ^^ hehehe
.:fyzz:. .:fyzz:. May 23, 2012
hehe alisha2..tp ok la tecik2 dh pandai nk sebut dh ..clever girl nih..
aimi aimi May 23, 2012
sgt chomel ank akk nie lah...geram pula....
anisalya anisalya May 23, 2012
budak2 ina memang macam tu. kak long dgn kak ngah pun sama je. tp sekarng ni tak lagi la. awal2 dulu ms baya2 alisha macam tu la jugak dia.
Puan Kutu Puan Kutu May 23, 2012
sy cuba sebut tak muncung pun.haha..

baru nak pandai bercakap,mana nak boleh terus fasih alisha kan..chaiyok alisha..:)
fieda fieda May 23, 2012
olololo...tomey yer belajar sebut perkataan...maira ni sebut katak jadi atak..k plk ilang..ni suh dia sebut frog jadi fog jugak la..same..hahahaha...
Cik Nur Cik Nur May 23, 2012
heheheh...a'ah..muncung gak mulut kita..

kalau mulut budak muncung mmg comel..mulut nur ni, xcomel dah..hihihi
Nazayiena Nazayiena May 23, 2012
Mesti comel je muncung Alisha tu....
nita nita May 23, 2012
hahaha... satu geng ngan Aisyah tapi sekarang Aisyah dah 5 tahun still tak boleh sebut R. ruler jadi luler hihihi...
Gen2Merah Gen2Merah May 23, 2012
hehehe.. maklumlah, kanak2 belum mahir utk menyebut dengan baik... at least mama alisha dah membimbing alisha dari awal kan.. tahniah mami... semoga alisha akan membesar menjadi anak yang bijak dan cerdik..
ieda ieda May 23, 2012
anak2 sebaya alisha memang mengalami confusing using words .. its normal dik ;) zahrien pun sama .. insyaallahh akan hilang nanti ;))
Dylla Abas Dylla Abas May 23, 2012
tunggu la bila Alisha dah tak pelat..mesti ibu dia pening kepala nak melayan :)
aizamia3 aizamia3 May 23, 2012
mula2 pelat, lama-lama ok dah tu..
ayut ayut May 23, 2012
agak-agak kalau ayut ajar alisha sebut susu...kuar muncung lg pjg tak alisha ek nak menyebut?? :p
LYAfrina LYAfrina May 23, 2012
sebuatan fih tu ada bunyi slange teranung... hehe
::NureeN:: ::NureeN:: May 23, 2012
comelnya.. biasa la kan, seawal usia alisha mmg sebut x tepat kan :)
Zie Zie May 23, 2012
Oklah tu dah pandai ikut,,, tak kisahlah bunyi apa.. janji mau ikut dan boleh berkata2.. lama2 tahulah dia....
shida'R shida'R May 24, 2012
hahahaa..comel2 xdapat bygkn sis hehee >.<
eita eita May 24, 2012
seronok kalau dapat ajar anak2...
Ummu Muhammad Ummu Muhammad May 24, 2012
hehe diorang memang tak sebut huruf belakang kan..mcm atok jadi ato.nenek jadi nene..awin jadi awi..haahha..budk2 besa ni memang geli hati je..ade je akal diekan..mane muncung alisha? mesti nak gigit2 je je rase
nanakimie nanakimie May 24, 2012
hee,mesti comel je alisha sebut:) biasa la budak2 kan sis:)
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan May 24, 2012
hehe. budak2 baru belajar kak, tapi macam tu yang seronok =)

p/s : 1st time jalan2 kat sini =)
9n0L4 9n0L4 May 25, 2012
cube ajar huruf jawi/iqra' fa pulak. hehe. ;)