Apa yang perlu dinilai untuk beli botol susu anak yer??

Kesian sungguh saya rasa dekat diri sendiri ni haa... yela, hari tu, saya & my dear nak belilah botol susu untuk alisha.. yela, dah selama ni alisha minum susu badan secara direct.. ni kira pengalaman saya yang pertamalah nak beli botol susu untuk alisha... hehheh.. Opsttt sebelum ni, masa saya dalam pantang, my  dear ada beli botol susu untuk alisha.. tapi main rembat je la... kikikiii


Saya beli botol susu alisha ni sebab saya tengok dia tulis BPA-FREE + cantik... itu je ok.. takda kualiti lain pun yang saya tengok.. sebab saya betoi2 tak tahu nak tengok apa.. macamana botol susu yang ok ke tak ok ke untuk anak... semua tu saya tak tahu.. alahaiiii


Mulanya saya nak beli jenama Anakku... tapi tiba2 terpandang jenama Disney ni haa... terus rembat yang disney.. hahhahah.. sebabnya saya suka kartun pooh... alahaiii sebab minat kartun tu saya beli... hihiii... Apa yang perlu dinilai or ditilik or ditengok selain BPA-FREE ek u all??


Kasi tayang sekeping gambar alisha minum susu guna botol susu pooh... hehheh... bukan main tinggi lagi botol susu tu dia tonggeng..kikikiii.. Opssttt bukan apa, alisha dia tak reti nak minum susu sambil baring ni... yang dia tau, nak minum kene duduk.. kikikiii

{ 30 comments.. read them below or add one }

- AZIE - - AZIE - May 31, 2012
yg sy tahu BPA free je huhuhuhu
nazayiena nazayiena May 31, 2012
Klu kak Nurul pun pilih botol susu yg free BPA je....
wantie wantie May 31, 2012
saya pun tak pandai nak advice. saya beli botol susu utk my baby pun sebab ada BPA free tu jer.

kalau nak beli jenama Avent tu saya tak mampu la. lagi pun sekaran seya BF tak penting sangat la botol susu buat masa sekarang ni.

mungkin lepas 2 tahun baru nak beli kot.
Unknown Unknown May 31, 2012
ahahahhah chomel lah alisha nie....xreti minum susu dlm botol =)
syiela syiela May 31, 2012
akak pun main bedal je.. janji ada BPA free :)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief May 31, 2012
Owh alisha tak pandai minum susu botol sambil baring ke hehehe...psl botol susu ni wani pun taktau la kejap kata bpa free ok pastu dgr kata xboleh guna plak ntah la...skang ni wani bg avent atau tommee tippee kt qalief haha (terpanjang plak komen ni)
Falsya Falsya May 31, 2012
nnt kalau dh ade baby falsya bgtau boleh x?..heheh..
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan May 31, 2012
amboi. cedapnya alisha minum susu =)
are_lin@yu are_lin@yu May 31, 2012
comelnya alisha..acik ayu kiss cikit..mmuuaaahhh..hehe
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit May 31, 2012
Kakak rasa itulah yg penting aje kot. Lain-lain kena tanya alisha gambar apa dia suka bukan ikut mama suka tau hihi...
Unknown Unknown May 31, 2012
KAK BUI PUN LEBIH KURANG MCM INTAN..PILIH YG BPA FREE PASTU BOTOL TU MESTI CANTIK..*_*
Unknown Unknown May 31, 2012
saya pun beli ikut cam ina gak....huhuhu...tapi kan ina....sejak mia beralih susu botol...senang pulak dia tidur tau....heheeh
juanita juanita May 31, 2012
saya beli pun sbb bpa free tu jekk kekeke...
Yumida Yumida May 31, 2012
klo tgk botol2 susu utk bebudak geram jer nengok....sgt comel!
rs nak beli mug yg de design comel2 gitu..
sal ya sal ya May 31, 2012
akak pilih yang senang nak basuh selain drpd BPA-free. sebab Kak Long dgn Kak Ngah minum susu lepas tu dia bawak lari entah ke mana. bila nak susu lagi baru dia cari. so, kena la yang senang dibasuh. sbb ada botol susu ni berlekuk2. tu yang susu pun kadang2 melekat je kat situ. ssh nak tanggal.
Masya Masya May 31, 2012
kalau saya pulak cara memilih botol susu untuk amir dari kecil sampailah sekarang memang berbeza selain daripada BPA Free saya akan pastikan size botol dan puting sesuai dengan usia amir... macam masa kecik dulu amir pakai botol size kecil dan x panjang sangat puting pun size S jer.. sekarang hahahaha.. jangan cakaplah botol mestilah yang tinggi dan size puting L@XL ikut jenama. (^____^)v
Cikrosecute Cikrosecute May 31, 2012
Yang penting ada free Bpa...tue yang penting intan...untuk keselamatan anak...comel alisha minum susu sambil duduk...
fieda fieda May 31, 2012
kalau kak fieda sama la dgn ina..cari yg bpa free dan ada katun comel..hahaha
Mommy_ima Mommy_ima May 31, 2012
tgk bpa free je kot. ntah la, puting botol pun biasanya sy beli lain, sbb my kids is very fussy dgn puting botol..
SumeSakan SumeSakan May 31, 2012
skarang memang d sarankan BPA free ja kan?

ala alisha ni cerdik lah...pandai ikut ibu ajar ye...minum sambil dduk...hehehehe
emarieys emarieys May 31, 2012
akak pun pilih yang BPA Free je
Ruse Sulaiman Ruse Sulaiman May 31, 2012
Selain bpa free kena ada anti colic. Angin tak boleh masuk dalam botol masa dia hisap susu. Jadi perut anak kita tk kembung. Setakat jaga iman perut dia belum pernah kembung.

Cari yang tahan lama sikit. Macam saya guna avent. Mmg mahal sikit tapi berbaloi sebab senang cuci dan tahan lama. Just share apa yg saya tahu.
9n0L4 9n0L4 May 31, 2012
hehe yg ni lagi comel. minum susu botol sambil duduk ehhhhh. huhu. saket tengkuk la nnt. ;)
aziazib aziazib May 31, 2012
sy pn sama BPA free + cantik/comel. Tapi sy ada satu lg kriteria nak beli botol susu. Lubang botol susu nak yang besar sebab senang nak masukkan susu, klu kecik senang tumpah...
fazzlim fazzlim June 01, 2012
tinggi botoi susu tu die agkt haha
Dayang Deno Dayang Deno June 01, 2012
comel... deno pun suke kartun2 ni .. hehe.. kaklong deno beli botol susu brand Avent kat anak2 die.. besar.. tapi elok jugak kak...
izz iizza izz iizza June 03, 2012
hehe..pandai dia ya..minum kena duduk..:)
insan_marhaen insan_marhaen October 13, 2012
sekarang ni tuperware pun dah ada keluarkan botol susu baby..kan..hehe..
Unknown Unknown February 07, 2015
Hee samalah kita. Memang 'terbeliak mata' kalau jumpa barang Po0h!~