Rupa-rupanya ramai yang tak tahu maksud Bunting Pelamin..

Kalau u all masih ingat, hari Rabu baru ni, saya ada buat entry MAKSUD BUNTING PELAMIN kan.. Saya tak sangka rupa2nya ramai pulak orang tak tahu + mencari apa maksud bunting pelamin tu.. Bayanglah.. baru 2 hari entry tu dipublish tapi keyword untuk Bunting pelamin ni, dah 51.. belum campur yang hari ni lagi.. Saya perasan, sejak dari saya publish entry bunting pelamin.. hari2 keyword ni akan sampai ke blog saya... hehhe

Agak2nya pasal sekarang ni tengah hangat berita pasal Fasha Sandha kot.. selama ni orang tak pernah ambik kisah maksud bunting pelamin.. tapi bila berlaku kat Fasha Sandha.. semua orang nak tahu maksud bunting pelamin.. hihii.. saya saja je terangkan maksud bunting pelamin tu.. biar semua orang jelas.. Bukan apa u all, sebab saya pernah terdengar & terbaca orang2 berkata, apabila seseorang, baru kahwin beberapa minggu, dah mengandung.. bagi mereka2 yang suka berfikiran NEGATIF ni.. selalu beranggapan "ENTAH2 DAH 'BERSAMA' SEBELUM KAHWIN".. 

Sungguh tak elok kita berfikiran macam tu dekat orang tanpa bukti.. Jika kita fikir macam tu, dapat pahala takpa.. ni dapat dosa... terang tang tang bahu kiri tu makin berat.... Tapi Alhamdulillah saya tak mengalami situasi ni.. cuma saya taknak orang lain mengalaminya.. sebab secara peribadi, saya tak suka dengan orang yang suka mengata.. sungguh tak elok mulut kita macam tu...

P/s : Jika kita tak suka orang mengata yang buruk dekat kita, kita janganlah mengata orang.. sekali kita mengata orang.. 10 kali orang akan mengata kita..


{ 26 comments.. read them below or add one }

fieda fieda May 18, 2012
hahaha..pandai ina wat entry kena masa dan tempat..rasanya mmg betul ni kes fasha sandha la ni sbb tu ramai dok google cari maksud bunting pelamin..kak fieda dulu pun tak brp jelas gak pasal bunting pelamin..
Aju Mohit Aju Mohit May 18, 2012
hehehhe diorg ni sajek je nak bikin panas kan, hmm moga dgn info ini dpt bg pengetahuan buat mereka
izan mama mia izan mama mia May 18, 2012
betul...jgn mengata kat org tau..nanti org mengata kat kita..marah pulok...

selalu bersangka baik..jgn terburu-buru mentafsirkan jika belum sahih kebenarannya...cian fasha tentu dah ramai yg dok kata dia bkn2...padahal...rezeki dia cepat nak buat camana kan....
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI May 18, 2012
btol tu..stuju..ni ckp ikut suka ja.
anisalya anisalya May 18, 2012
hahaha... fikir negatif je ye?
Nurmujahidah Ismail Nurmujahidah Ismail May 18, 2012
seram gak kalau orang mengata kan,:(
roziahojijie roziahojijie May 18, 2012
Bunting pelamin ke , tak ke , tu semua kerja Allah kan kak ? Allah dah tetapkan semuanya :')
iizza iizza May 18, 2012
nasihat yg baik tu..hehe sbb sy la antara yg curiga ngan FS ni tetiba bunting pelamin..

jer cuba tengok badan dia pn dh macam org dh kawin jer sejak akhir2 ni..
ish..ish..jgn ada org mengata sy lak la pasni yer..ampun..:)
teratak hati teratak hati May 18, 2012
kena je pada masanya keyword bunting pelamin tu..
Mrs Lurve Mrs Lurve May 18, 2012
itulah, ada yg xfhm terutama bila kes fasha tue, smpai ada yg tulis entry sindir2 ag..
Tihara Tihara May 18, 2012
setuju sangat dengan ina...mmg jns mulut manusia yg ada penyakit dlm hati mcm tu..dapat anak cepat salah,dpt lambat salah, ada anak ramai salah...anak tak de pun salah..akk pernah berdepan dgn kerenah org mulut mcm ni sbb kakak akk ada anak 7..sekali 3 thn tu berturut2 dia bersalin...org ingatkan akak yg bersalin..mcm2 org kata kat dia...kat akak pun org kata...tp redho je lah...tu laa bahana mulot manusia..jadikan pengajaran pada diri kita... :)
Kakzakie Kakzakie May 18, 2012
Kakak tahu dah sebab 2 hari selepas kakak menikah tu kakak bersih dari period - ramai yg kata ada chance bunting pelamin tapi tak menjadi... belum rezekilah kan...
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ May 18, 2012
Salam Ina...selalunya benda2 camni,jarang r nk ambik tau sgt tp bila ramai yg bertanya..pasti ramai gak yg nak tahu :D
ieda ieda May 18, 2012
SETUJU ..

ekekke semalam baca dlm blog abang nara .. org duk mengata pasal fasha tuu .. siap argue tarikh2 dia nikah dan ngandung .. ekke
macam2 hal lah manusia nie .. xlehh keee diam dan baca aje .. sekadar tahu .. musykil dlm ati udahlah , x leh pikir ke kalau kita kecoh2 tuu ngundang dosa .. huhuh

pelikss2 .. lah manusia skrg nie
nur anis nur anis May 18, 2012
kesian dekat fasha ni..belum kahwin orang kata..dah kahwin pun orang kata lagi..dah mengandung pun orang sibuk nak kata lagi...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha May 18, 2012
bagus timing akak post entry tu.hehehe
MamaEma MamaEma May 18, 2012
a'ah..jgn terlalu pandang negatif pada orang..
azizah :) azizah :) May 18, 2012
bestnya bunting pelamin..xde rezeki jijah nak bunting pelamin pong...huhuhu
SumeSakan SumeSakan May 18, 2012
harap lepas nih ramai le yg dah berinformasi....budaya mengata nih macam dah jadi biasa dengan masyarakat skarang...cuba jugak berjaga2 takut apa yg kita bualkan tuh menjadi bahan fitnah...sebab tuh klu bleh saya memang elakkan post tengtang artis or orang lain...takut informasi yg d berikan tuh salah...x pasal2 jadi pembawa fitnah...sama2 lah kita saling ingat mengingati kan?
Masya Masya May 18, 2012
betul tu.. rupanya ramai tak tahu.. fasha pun kesian jadi bahan fitnah gara² bunting pelamin ni...
Bui Junaidi Bui Junaidi May 18, 2012
BIASALAH ORG MESTI NAK FIKIRKAN YG NEGATIF DULU..HAISSSHHHH
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat May 18, 2012
memang betul jangan memberi pandangan negatif dekat seseorang...Nie mesti kes Fasha Sandha hihihi
Myra Jay Myra Jay May 18, 2012
Setuju..
Entry SEO 'nunting pelamin' nie ;)
eita eita May 18, 2012
ni mesti kes fasa tu yang ramai sangat mencari nye...
Mrs. Abi Mrs. Abi July 19, 2012
rasa mcm nk nngis baca entry ni... huhuhuhuhu.... akhirnya jumpa jugak... mekasih entry ni