Alisha si budak yang hanya perlu memerhati.. tak perlu diajar kikikiiii

Sebenarnya bukan alisha je... budak2 lain pun sama... mereka semua tak perlu kita nak beria ajar pun, tengok je apa kita buat, terus dah boleh tiru... hihii.. Ni kes minggu lepas, rumah saya takda air tau.. so, saya angkutlah pinggan mangkuk yang belum bercuci tu untuk basuh dengan air paip dekat bilik mandi tu...


Tanpa disangka2, malam tu, alisha boleh pergi ambik mainan dia & nak masuk bilik mandi sebab nak basuh mainan dia yang konon2nya dia anggap 'pinggan mangkuk' tu... hahhahhahha... Last2 saya ambik baldi yang diisi sedikit air bagi kat alisha..


Tu diaaa nampak tak anak saya mencuci 'pinggan mangkuk' dia tu... terkejut saya tengok aksi dia.. yela, tak pernah pulak saya ajar dia membasuh... baru sekali tengok saya basuh guna paip dekat tandas, terus dah pasang niat nak buat jugak... hehheh


Malam tu rumah saya basahlah jugak dengan air 'pinggan mangkuk' alisha ni haaa.... mana tak nya....


Lepas dia dah basuh semua tu, dia panjang akal pergi terap pulak semua 'pinggan mangkuk' dia tu atas lantai... muahahhahha... saya yang tengok ni rasa nak gigit2 je tangan tu.... pandai betoi berpikir kakak kecik nih!!... Pandai pulak lepas basuh kene terap, bila kering baru simpan.... hihihii

{ 31 comments.. read them below or add one }

nur anis nur anis May 29, 2012
hehe...alisha alisha...
Kakzakie Kakzakie May 29, 2012
Jelaslah anak itu ibarat kain putih. Silap kita mewarnakannya menyesal pun tidak berguna.

Seronok dia jadi macam mama mencuci pinggan-mangkuk...
Mama Adam Mama Adam May 29, 2012
pandainya!!!! memang calon menantu misthali
Yumida Yumida May 29, 2012
si alisha yg rajin mcm ibunya...
syawalsimpsons syawalsimpsons May 29, 2012
bijak alisha ni...cepat pick up tau....terbaik...agaknyer mmg kalo budak pompuan mmg cepat pick up kot kalo semua hal...berbanding laki2..kikikikikikikiki
eintan nurfuzie eintan nurfuzie May 29, 2012
alahai...
pandainye...itulah...kanak2 ni senang serap ilmu walaupun dgn memerhati kan?
Pencarian cik en dan blog-bloglist geng cik en
CtAyue CtAyue May 29, 2012
pandainya alisha.. cepat dia belajar.
ZSqueenbee ZSqueenbee May 29, 2012
pandainyeee die ye..comell je..nnti leh slalu tlg mama die..geramm je tgk..meh aunty kish ckit...gomol ckit pp tu..
LYAfrina LYAfrina May 29, 2012
wah..gud.gud..
bdk2 mmg akan blajar drp pemerhatiannyer.. sbb tu kt msti tunjuk pkara y baik2 sja dpn ank2 kt kan.
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa May 29, 2012
pasni alisha dah boleh tolong akak basuh pinggan laa ekk hehehe
anitadiana anitadiana May 29, 2012
cerdik betul lah alisha ne..mesti tengok mamanya buat ne...
zachflazz zachflazz May 29, 2012
hehe..lucunya alisha..
bagus banget panel-panel cerita bergambarnya, hihi. rapi dan berurutan. sihat selalu alisha? aamiin.
SumeSakan SumeSakan May 29, 2012
alahai cutenya budak tecik nih...tengok pipi dia dari sudut nih...rasa cam geram nak gigit2 je...huhuhuhu...
Aju Mohit Aju Mohit May 29, 2012
Rajinnya Alisha, mmg rajin ni, bleh tolong jg Adik nnti ;)
anisalya anisalya May 29, 2012
betul tu. cpt je ikut apa yg org2 besar buat. kalaiu Kak Long dia akan ckp:"Ibu boleh." dan ibu akan cakap: "Siapa ibu?" hahaha...
AnonymousAnonymous May 29, 2012
pandai alisha nie..bijak ibu bg didikan pd alisha..cpt jer pick up
Wanieys Wanieys May 29, 2012
hahha rajin si alisya mcm ibu dia juga la heheee
Lynn Lynn May 29, 2012
sweet sangat..pandai jaga kebersihan rumahtangga ye.hehe
Mrs Lurve Mrs Lurve May 29, 2012
alisha..alisha..bijak btl!
ayut ayut May 29, 2012
hihihi...bijak dh alisha..nnt bsar ckit leh dh tlg mummy ea :)
Dylla Abas Dylla Abas May 29, 2012
bijak sangat si kecik ni ye :)
wan nurul hezrina wan nurul hezrina May 29, 2012
mmg alisha si budak bijak.nape masa contest jadi bijak jadi terkenal tak masukkan alishya jer?mesti menang..contest dutchlady2=)
9n0L4 9n0L4 May 29, 2012
haha. sgt comel. budak² ni mmg cepat ngikut org besor. terutama yg dekat dengan die lah. ;)
fieda fieda May 29, 2012
pandai..mmg pandai...:)
dia tgk ibu dia la buat keje2 gini..tu yg dia ikut tu..
mama irfan mama irfan May 29, 2012
bijak la anak mama ni (opppsss.... anak mama????) kihkihkih... tapi serius... budak2 even kita x ajar pon dia leh tiru kita... memang diorang pengubat duka lara n penghibur kita...
Myra Jay Myra Jay May 29, 2012
Hheeee, budak2 memang cepat belajar tanpa perlu diajar..
Sebab tu IbuBapa kena tunjukkan contoh amalan baik kat anak2
deno deno May 29, 2012
budak2 memang cepat belajar apa yang dia lihat kan.. :)
Azi Azi May 29, 2012
budak budak memang cepat menangkap
ain vanilla ain vanilla May 30, 2012
akk dah join ke GA ni . kalau belom jom join ^^

http://www.ienaeliena.com/2012/05/1st-giveaway-by-iena-eliena.html
Izan Ishak Izan Ishak May 30, 2012
bagus kakak kecik ni. pasni dah boleh tolong ibu basuh pinggah kat dapur plak ye...