Saya pernah terfikir yang saya takkan kahwin...

Opssttt bukan sebab saya tak nak kahwin yer.. tapi life saya sebelum kahwin tu yang buat saya rasa macam saya takkan kahwin.. Untuk pengetahuan u all.. saya ni sebelum kahwin, jenis seorang yang suka berkurung dalam rumah.. sampai pernah ada orang tak tahu yang dalam rumah my parent tu, terselit anak dara.. ahhahaha

Lagipun, saya terpikir macam tu bukan hanya sebab saya berkurung dalam rumah je.. tapi, cara mak saya menjaga + mendidik saya tu pun buat saya pikir macam tu... Saya bukan tergolong dalam seorang yang mudah untuk ke hulu ke hilir keluar bersama kawan2...tapi saya susah dapat izin nak keluar.. walaupun sekali sekala saya mintak izin keluar rumah, belum tentu mak saya bagi.. kalau bagi pun, sejam sekali telefon.. sampai ada orang yang merasa kehidupan saya terkongkong..

Tapi bagi saya tak.. sebab saya telah dididik macam tu dari kecik, so, saya tak rasa apa2lah kan.. enjoy je life saya...(",) Lagi satu, bukan senang saya dapat berkawan dengn lelaki tau..hahahha.. Walaupun lelaki tu hanyalah sekadar kawan, bukan pakwe pun.. tapi mak saya akan selidik.. duduk manalah.. anak sapa lah.. heheheh.. Kalau ada lelaki dekat luar rumah, lagilah saya disuruh masuk rumah.. kikikiii...

So, ada nampak macam gaya2 ada tak sesiapa yang berani ngorat saya??.. hahhahha... hanya orang yang betul2 serius je yang berani.. macam my dear.. cewahhhh... Tapi kan tu la u all.. perancangan DIA untuk setiap hambanya adalah yang terbaik!!!.. Walaupun saya seorang yang bukan suka keluar rumah.. every week nak pergi melepak?.. tidak sama sekali.. tapi jodoh saya tetap ada..(^_^)

Kalau u all nak tahu.. saya hanya berjumpa my dear 30 MINIT SAHAJA.. LEPAS TU TERUS DATANG MERISIK... 01/05 kami jumpa.. akhir bulan 5 merisik.. hihii.. Macam tak percaya pun ada.. kaum kerabat saya pun terkejut.. Nak tahu lebih lanjut pasal saya & my dear..??... Lain kali saya cerita yer... (^_^)

P/s :Walau macamana sekali pun cara mak kita didik kita.. tapi percayalah.. semua tu adalah untuk kebaikan kita di masa depan..!! Mungkin, di usia muda, kita rasa macam nak memberontak tapi di akhir usia, kita akan BERTERIMA KASIH SANGAT2 dekat mak sebab telah mendidik kita menjadi insan yang berguna.. (",)



Saya pernah terfikir yang saya takkan kahwin...

{ 39 comments.. read them below or add one }

emarieys emarieys May 18, 2012
wah...bangganya...tak sabar nk dgr kisah selanjutnya lagi..
Dylla Abas Dylla Abas May 18, 2012
walaupun kadang-kadang kita terfikir kenapa mak ayah kita didik kita dengan cara yg kita tak berapa nak setuju, tapi pasti mereka lebih tahu apa yg terbaik untuk diri kita sebab kita sebagai anak-anak adalah amanah ALLAH utk mak ayah kita kan

ya..ketentuan ALLAH itulah perkara terbaik yg berlaku dalam hidup kita :)
Reena Sidek Reena Sidek May 18, 2012
huhuhu... sy pun pernah terfikir macam tu kak... dan sekarang pun sy masih terfikir macam tu... tp sy tetap percaya kepada jodoh...
Unknown Unknown May 18, 2012
mestilah sebab mak kita sayang kita..saya pun sama ada 4 org abang yang akan usha bila adik bongsu dia ni nak keluar....walau tak sosial..jodoh telah ditentukan...tak sabar nak baca cerita ina seterusnya...cepatlah taip..hihihi
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa May 18, 2012
wahh jumpa cuma 30 minit jer..biar betul kak???
syawalsimpsons syawalsimpsons May 18, 2012
tu semua takdir kan..ada yang suke didikan gitu..ada yang tak...ina kire terbaik la dapat didikkan gitu
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin May 18, 2012
so sweet je akak ni.ehem2 solehah pn sll gak xdpt kua umah,yela solehah sorg je anak perempuan dlm famili.klu nk kua tu,msti mak ayah akan tnye nk kua dgn spe.smpaikan solehah xpnh dating lgsg dgn laki.errr nak ckp dgn laki pn ssh,smpai nk sembang pn senyap2.mesti kekok je ble dh besar nt.
Mommy_ima Mommy_ima May 18, 2012
Wahh..anak yg baik ina ni!
kalau dah jodoh kan..nk tau jugak mcm mana 30 minit tu terus terpikat di hati..♥
roziahojijie roziahojijie May 18, 2012
best nye .. nk jd mcm akak lah . tapi akak tak kerje ke sblm kawen ??
Unknown Unknown May 18, 2012
so sweet..... nak jd cm akk juga lah =)



akk, adiah yabg akk pos 2 akk pakai pos biase or pos laju??? =)
nur anis nur anis May 18, 2012
wah..macam interesting je ni..tak sabar nak tunggu kisahnya..
Tie HT Tie HT May 18, 2012
lebih kurang sama cara asuhan parents kita..mmg tak rasa apa2 pun malah berterima kasih sangat2 atas cara mereka..sebab penuh kasih sayang tu yg kita jd tak kisah sgt kalo duk kat rumah je kan..alhamdulillah :)
Masya Masya May 18, 2012
jodoh ajal maut segalanya ditentukan.. kire beruntunglah ina dapat jumpe sebelum dirisik... hihihihi
eiela eiela May 18, 2012
jodoh masing-masing tak siapa yang tahu.
izz iizza izz iizza May 18, 2012
wahh menarik kenal hanya 30minit jer dan boleh terus bersama jadi suami isteri..ni musti en suami tu terus jatuh cinta pandang pertama ya..terus hantar merisik..

memang sy pn sokong..apapn yang mak kita lakukan sebenarnya banyak untuk kebaikan kita juga..cuma kadang darah tengah muda mula la nk kata diorg konkong la apa kan..

sy harap la anak sy nnti pn cam intan berlian gak..sentiasa boleh terima cara mak dn abah mereka.. sy ni jenis x suka gak kalau anak perempuan sy duk keje merayap jer..kalau lelaki tu x kisah la..

panjang la komen sy ni..:)
misshannajr misshannajr May 18, 2012
tgh pikir bnda yg sama sbb dah tua :(
Unknown Unknown May 18, 2012
TAK SABAR NAK TAHU KISAH SELANJUTNYA..AHAKSSSS
sue zainun sue zainun May 18, 2012
tiada ibu yang taknak lihat kebahagiaan anaknya kan..:)
Nugrul Sakura Nugrul Sakura May 18, 2012
so sweet...hnya 30 minit jer...hehehe
Kalau dah JODOH kan kak... di permudah jer....

xsbar nak bace akak cite psl akak n husbend akak lak....hehehhe
Cikrosecute Cikrosecute May 18, 2012
Intan kawin macam di atur oleh keluarga erk...
AnonymousAnonymous May 18, 2012
setuju..js pun camtu..takde pakwe...hehe..tp JS percaya jodoh dan maut ditentukan oleh DIA..dan akhirnya JS bertemu jodoh dgn encek HEMSEM...hihi..
aizamia3 aizamia3 May 18, 2012
ada orang kenal bertahun-tahun tapi terpisah jua.. syukur.. Allah mudahkan pertemuan dan jodoh awak dan en. suami..
dalisha dalisha May 18, 2012
yup... betul tu.. didikan asas dari mak dan ayah mencorakkan keperibadian kita bila dah besar nanti...

sy pun sama, bukan senang nak keluar rumah, pernah sekali minta izin nak pergi rumah kawan kejap.. terus mak suruh bawa tikar dan bantal sekali.. dan sy faham maksudnya itu.. lepas tu dah tak berani nak minta keluar
AnonymousAnonymous May 18, 2012
alhamdulilah, kurang dosa hehe

tak kenal lama belum tentu rumahtangga tak bahagia kan
Falsya Falsya May 18, 2012
mmg kalau dh jodohkan..xkuar umah sgt2 pun leh kawen..;D
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit May 18, 2012
Macam org dulu-dulu bercinta ye Intah hihi... namun itulah hikmah cara mak intan mendidik/menjaga anak dara dia...
Myra Jay Myra Jay May 18, 2012
Sama la kita pemalu...heheee :)

Okla tu jenis baik dok rumah tak keluar..

Myra pun kena ikat kaki gak dulu, nak keluar ke mana2 jenuh kena soal jawab ;)
iEdA iEdA May 18, 2012
wah...sweet jer...nk dgr story lg ^_^
sal ya sal ya May 18, 2012
biasa keluar dgn kwn2 lelaki sbb belajar dulu kan ddk jauh. bergantung jgk pd kwn2 lelaki. kala smp takde kenderaan mtk dia org ambikkan. hehehe...
fieda fieda May 18, 2012
cite ina ni ramai yg tak sabar nk tggu ni..

kak fieda pun sama gbak dulu masa selekeh dok pikir ada ker org nak kawin dgn aku..ye la kita kan duk kg,memerap jer dlm umah..dah berhijrah ke kl alhamdulillah jumpe dgn suami kak fieda sekarang ni..pastu terpikir ada jgk org nk kat aku...hahahaha
SumeSakan SumeSakan May 18, 2012
wahhhh cerita awak nak macam cerita saya je...sangat x bleh kuar umah tau...ayah, abang sume buat sekatan...sian membe baik saya si MRS LURVE bila nak ajak saya teman g memana kena hadap minta izin kat ayah saya dulu...hehehehe...

tp btol bila da besau panjang rasa cara ayah kita didik tuh mmg x salah...diorang control kita sebab diorang sayang kita...masing2 ada cara didikan masing2 kan?hehehehe
nazayiena nazayiena May 18, 2012
Klu dah jodoh,kahwin jugakan...
Hidayah Hidayah May 18, 2012
Saya suka entry ni. Saya suka blog cantik ni. Saya suka kalau dpt Baca kisah cinta owner blog ni maka utk tahu cerita yg bersambung tu saya follow blog ini...
eita eita May 18, 2012
kenangan silam ni...
seronok jugak....
jangan lupa tulis tu
sal ya sal ya May 19, 2012
kisah yang ditunggu2. hehehe...
aziazib aziazib May 19, 2012
sy jenis kalau nak keluar beli barang mesti dengan family.. mmg xpergi keluar ngan kawan2.. apapn apa yg diaturkan ibubapa adalah yang terbaik utk anak-anak mereka kan...
eija_sweetmama eija_sweetmama May 19, 2012
itulah kan didikan org tua dulu2 mmg lebih berkesan, tp anak2 zaman skrg msti mmberontak bila kita buat camni sbbnya kecik2 pun dh terlebih advance drpd zaman kita dulu..

kiranya ina ni berkahwin dulu baru bercinta la ye..
Ruse Sulaiman Ruse Sulaiman May 19, 2012
Betul. Apa yg mak kita larang tu untuk kebaikan anak dia. Tak sabar nak tunggu kisah selanjutnya ;)
9n0L4 9n0L4 May 20, 2012
kirenye mcm gadis pingitan la ni? huhu. itulah name nye jodoh kan.