Terima Kasih adik ipar & hasil meroti yang pertama.. (^_^)

05/02/2012 (tarikh hanya untuk rekod saya)

Mula2 sekali saya nak ucap TERIMA KASIH dekat ADIK IPAR saya yang baik hati bagi oven dekat kakak ipar dia ni...hihii Actually ni salah satu hadiah kahwin dia tapi dia dah ada sebijik so, dengan baik hatinya dia bagi dekat saya... hehee.. Memandangkan akhir bulan ni adalah birthdate saya, so, saya anggap ni hadiah harijadi in advanced lah... boleh gitu??..muahahahahaaa

Memang seronok yang amatlah saya bila dapat oven tu... my dear tak nak ambik sebenarnya... alasan my dear nanti bil elektrik tinggi.. TAPI saya mempunyai support yang kuat dari my MIL & adik2 ipar.. so, my dear pun beralah la... Sayang sama kamu semua lah!!..hihii.. Saya dah berangan nak masak macam2 ni..hihii

Roti yang menunggu masa untuk dimasukkan ke dalam oven.. 

Hari Ahad kami angkut oven tu balik rumah, hari isnin terus saya merasmikannya dengan buat roti... hahahaaa hover tau...hihii..


Seriously saya teruja dengan hasil meroti saya yang pertama ni walaupun tak menjadi seperti orang lain buat tapi untuk saya yang baru first time try ni... kira boleh la..hihii.. Sampai habis family saya & family my dear saya 3G mereka semata2 nak tunjuk hasil meroti saya ni...hahaha... *Maklumlah, dah nak 29 tahun baru nak belajar masak..hihii*


Untuk pengetahuan u all, bahagian atas roti ni @ kepala.. dia keras sikit tau.. tapi bukanlah keras sampai baling dekat dinding, dinding pecah... keras2 manja je... still boleh makan..hihii... Terlebih garing... hahahaa.. Takpa2... boleh dimaafkan sebab pertama kali kan... biasalah...muahahaaa

Hanya yang warna koko tu je keras... yang putih tu lembut je... (',)

Betapa terujanya saya dengan roti saya ni, sampai 2 hari saya duk makan roti je... hahahahaaaa... Sebenarnya kalau saya tak makan, sapa lagi nak makan... my dear & alisha setakat 2 3 ketoi boleh la.... yang berketoi2 lagi tu... dah sah2 la saya yang kena perabihkan...hihii..

Rasa dia bagi saya sedaplah jugak macam roti2 biasalah cuma yang jadi tak berapa nak cun tu sebab kepala roti tu tergaring pulak...adehhhh... Roti ni senang je buat tau... Kalau u all pun nak try, TENGOK RESEPI DEKAT SINI TAU.. Lepas ni saya nak buat PIZZA YANG SIMPLE ni pulak..hihii

{ 25 comments.. read them below or add one }

LYAfrina LYAfrina February 08, 2012
wahh..rezeki tu..biasalah..kalo hadiah kahwin, klo dpt mde2 y sama..msti akn bahagi dgn family kan...

sedap nmpak roti tu.. pndai buat.. xde resepi k?
Masya Masya February 08, 2012
tahniah... seronokkan bile dapat hadiah owen ni, mmg teruja nak buat mcm².. sy pun dapat hadiah owen dr hubby tahun lps... gara² mood belajar buat pizza jugak hahahaha....
fieda fieda February 08, 2012
ina...wow..akhirnya...dapat gak oven sebijik ye...mesti seronok kan..pasni mcm2 la ina wat keje dgn oven ni...mesti makin bersemangat ni wat kue...jom2..kita sama2 kongi resepi...terer la ina..awal2 dah buat roti ni..jadi plk tu...

oh ye..ina nak wat pizza yer...kak fieda baru jer publish entry pizza tu haaa...buat masa cuti baru ni la...tp tak buat roti pizza sdiri lagi...

done
ajumohit ajumohit February 08, 2012
baru citer kat fieda rafli tadi bilalah dapat nk beli oven ni, tgk2 intan dpt hadiah oven ye, tahniah...berkobar2 semangat akak nk membelinya ni, cantik tgk hasil meroti ni intan
Rozie Rozie February 08, 2012
dAH ADA OVEN NI MACAM2 BOLEH BUAT... KAN..
sue zainun sue zainun February 08, 2012
lepas ni mesti lagi bersemangat nak masak2 kan..leh cuba bermacam resepi yg ada..
Unknown Unknown February 08, 2012
Wah dah pandai buat roti.....nampak menyelerakan....
jamilahamzah jamilahamzah February 08, 2012
syoknyer orang tu dapat oven...hehhe...sayang k.ja jauh.kl x boleh k.ja rasa roti yg ina buat tu...
syawalsimpsons syawalsimpsons February 08, 2012
alamak..menarik la...nampak sedap..nak sikit..nak try jugak la...
pena rozie pena rozie February 08, 2012
dah cedok resepi. hi...hi..hi...
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI February 08, 2012
nyummy..leh wat pizza yg snng lak kan..bak sikit sis..
L L February 08, 2012
pndai erk akak buat.. huuu. nk rasa satu boleh??
sal ya sal ya February 08, 2012
semangat ek sbb dpt oven baru. hahaha...
AnonymousAnonymous February 08, 2012
tahniah, dah ada oven lepas ni rajin lah baking mcm2 kan

elok je jadi roti tu, nampak sedap & gebu je
eita eita February 08, 2012
pandainya buat roti....
semangat oven baru tu yang sedap makan kan..
AnonymousAnonymous February 08, 2012
teruja gak yg menengok nye ni..rase mcm nk suh pos sket kt sni ha..hahaha
Puan Kutu Puan Kutu February 08, 2012
memang murah rezeki betul ina nie..org nak memberi kita merasalah kan..hehe

pandai buat roti.sy tak pernah cuba.belijer kt kedai.gardenia mmg lembut.haha.piza selalu gak la buat..:)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda February 08, 2012
wah..hebat la Ina..
ade bakat baking nie..
sy takat nie xpenah lg wat roti, huhu~..
owh resipi pizza yui tue eh.. tringin nk wat gak, hehe.. XP
Cikrosecute Cikrosecute February 08, 2012
Bestnya dapat Oven hihihi
emarieys emarieys February 09, 2012
nanti lagi banyak masakan akan keluar kat sini...hehehe
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty February 09, 2012
wahhh tahniah..ada rezkituh dapat oven dr adek ipar..kan dah jadik roti..hehe
layarburuk layarburuk February 09, 2012
lepas ni cakap banyak takda la, buka kedai roti pulak..ada berani??? hahaha
Myra Jay Myra Jay February 10, 2012
Wahhh dah dapat oven sempena besday.. bestnyer..

Tgk roti tu cam sedap jer :)
Izan Ishak Izan Ishak February 10, 2012
tu diaa.... ina dah meroti plak ye. dah macam rupa roti kat kedai je...sama!

ini yg buat kak izan jeles nih. oven ada je kat umah ni... tapi tgh tak rajin, dok diam2 ajelah oven tu kat dapur...