Dah tahap wajib beli barang mainan masakan nampak gayanya nih..!



Yap, dah sah2 la barang mainan masakan tu untuk anak saya si Alisha ni.. Bukan apa, sekarang ni sejak2 dia dah ada bear tu.. bukan main lagi... siap suap makan la, minumlah.. yang menjadi masalah tu.. makanan betoi.. minuman betoi.. tak ke kotor bear dia tu nanti.. adoiii....

Semalamkan, boleh anak saya ni ambik gelas + sudu lepas tu datang dekat saya & suapkan saya.. konon2 suap air guna sudu la tu.. yang si ibu ni layankan jelah... hihiii.. Yang syok tu, lepas dia bagi saya minum dia tanya saya "Nak lagi? nak lagi?" sambil geleng kepala... adoiiii... Orang angguk kepala.. boleh kat anak saya geleng kepala.. muahahahhahahh... Bila saya cakap nak, dia pun pergi ambik sesuatu atas meja, konon2 ambik air la sebab tadi saya dah habis minum...hahhahahhahha

Hari ni punya cerita pulak, saya bagi dia minum air.. dalam tengah dia minum tu, tiba2 dia pergi ambik sudu & pergi suap dekat bear... ayoyoyooo.. habis la bear kotor kalau camgini... adehhhhh.. Saya rasa lepas ni saya nak beli mainan masakan lah dekat dia.. senang.. takdalah habis pinggan mangkuk saya dia buat main..hihii

Seronok jugak sebenarnya tengok gelagat alisha ni.. macam2 peel.. suka buat saya gelak tau..hahahha.. Lebih2 lagi sekarang ni alisha dah banyak word boleh cakap.. emm or maybe ayat jugak kot.. Kalau nak minum, Alisha akan cakap "Nak air" sambil tunjuk dekat air.. Nampak budak kecik, dia akan cakap "Baby" walaupun baby tu sebenarnya adalah diri dia sendiri ketika kecik...hahahahaaa.. Nampak orang yang besar sikit dari dia.. dia cakap "Kakak kakak"..hihii... Yang paling tak leh tahan tu, dia panggil saya "Mak mak mak"... bila saya cakap "Panggil ibu lah Alisha".. so, dia panggil "Ibu" sekejap.. lepas tu mak semula... hahahahahaaa... 

Actually, banyak lagi Alisha boleh cakap tapi tak larat nak senaraikan semua..hihii.. Emmm setakat ni saya tak pastilah samada Alisha ni cakap loghat mana.. samada utara ke or pantai timur.. tapi saya bercakap dengan alisha bahasa standart je.. kadang2 tu campur.. sesuka hati saya je... hihii.. Ohya, alisha setakat ni setiap perkataan yang dia sebut tu, dengan jelaslah.. kita boleh paham.. takda pelat2.. lagipun saya tak ajar cakap pelat2 ni...

P/s : Tiba2 mood tak sabar nak beli mainan masakan untuk Alisha.. (^_^)


{ 23 comments.. read them below or add one }

♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ February 15, 2012
salam Ina..gelak k.atie baca kisah telatah Alisha ni.Anak sdg membsr mmg mcm2 ragamnya ina.Ikutkn ajelah apa yg dia nak buat...:D
Dylla Abas Dylla Abas February 15, 2012
hehe...ada talent jadi ibu mithali si Alisha ni kan..bear pun boleh disuapkan mkn minum...harus kena dapatkn permainan utk dia dengan kadar segera :p
fieda fieda February 15, 2012
hehehe..mmg wajib la ni kena beli..biar dia wat main dgn bear tu...pastu ibunya main la sekali tau....hihihi...budak mmg susah sikit nak panggil ibu..nanti lama2 ok la tu..
Unknown Unknown February 15, 2012
ahhhaha... mst dh kotor hbs bear alisha =)
Fiza Rahman Fiza Rahman February 15, 2012
Kena cpt2 beli tu intan, habis nnt teddy bear jadi mangsa...hehehehe...
Rozie Rozie February 15, 2012
Beli jangan tak beli.. nanti leh tengok macam2 gaya dan aksi best...
syawalsimpsons syawalsimpsons February 15, 2012
suke tengok alisha membesar ngan baik...syawal dah lama sue tak beli mainan tok dier..entah la...syawal tu bagaikan tak mo bergaul sangat..nak main sensorang jaa...
Masya Masya February 15, 2012
alisha oklah beli set masakkan.. dulu amir masa pengaruh master chef kuat sibuk mintak soh belikan set masak².. nasib baik pujuk² xyah beli dia ok.. tp bile pg pasaraya dia minak lagi.. jenuh jgk kene pujuk...
Ce'gu JAERA Ce'gu JAERA February 15, 2012
bagus laa alisha dah mula belajar berkata2.. harap dia cepat menjadi seorang kanak2 yang bijak..

p/s: ada sorang rakan guru saya d sekolah.. anak dia yang kecil tu dia biasakan bercakap dalam Bahasa Inggeris kecik2 mcm tu.. skrg makk aii lancarnya budak tu fasih inggeris.. kalah2 cikgu2 d sekolah.. ahahaha
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty February 15, 2012
=)gelagat budak sorangnie memangkan?hehe..merah loghat kelate taw laghat melakapun tau..bila dengan keadaan pandai lak dia sesuaikan mcm alik kelate dia kecek kelate..kalau melaka cakap org melakalh=)
ajumohit ajumohit February 15, 2012
layankan aje intan, budak pompuan mmg gitu kesukaannya, masak memasak no. 1, kalau bab2 make up apatah lagi hehehehhe
indahhiasan indahhiasan February 15, 2012
sifat kekakan alisha terserlah
Pen Merah Staff Pen Merah Staff February 15, 2012
anak2 myra lak panggil mak myra mak jugak, duk ajar pggil tok, ttp pggil mak jugak huhu
sue zainun sue zainun February 15, 2012
aduii macam2 sungguh alisha..hihihi..yelah ina dah kena bli mainan camtu..takdelah dia nak pakai yg betul..bahaya plak nanti..takut terpecah ke plak..nanti dah bli tunjuk tau alisha main..:p
eita eita February 15, 2012
mesti borong habis ni mainan masakan kat kedai ni...
beli terus mainan doktor2..yang ada nurse tu..mana lah tau kot2 bear alisha demam/...hahahaha
QasehnyaRania QasehnyaRania February 15, 2012
wah..wah alisha..nak main masak2 pulok yer...
sabor yer nanti ibu belikan...
pastu ajak ibu main skli tau ;)
Tie HT Tie HT February 15, 2012
eloklah beli ina, eh seronok lak akk tgk mainan masakan ni..rasa nak join sekali heheh :)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha February 15, 2012
hah..kalau alisha ada depan eca ne.dah tentu2x eca ajar cakap BI..biar nanti study dekat oversea yer.hehehehe XD
Izan Ishak Izan Ishak February 15, 2012
comel je alisha ni. kak izan yg baca pun senyum2 aje. dah wajib kena belilah mainan masak2 utk anak dara sorang tu.
Unknown Unknown February 15, 2012
hehehe..abesla..lpas ni alisya sibuk memasak dgn mainan baru die la plak..
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda February 16, 2012
leh aa bli mainan masak2 utk Alisha..pastue main same2 ngan Hannah, hihi~... ^_^

wah..bgus la Alisha dh makin pndai ckp..la..die pgl Ina mak ke? kire ok la tue.. Hannah lak pgl sy "elon" (name gelaran dlm famly).. die akn pgl sy ibu kalo nk something je, hoho.. XD
aksarafendi aksarafendi February 16, 2012
bsar nnti leh jadi chef..sng ibu xyah sbuk2 nk msak..
sal ya sal ya February 16, 2012
anak2 tak pernah pggl lg slain drpd ibu. kdg2 dia org pggl utk suka2 je. kdg2 akak la sibuk bila dia org main mak2 dan panggil mama akak sj je sahut dr jauh. ngeee...