Alisha dah mampu cari jalan penyelesaian lah ibu.... (",)

Bila budak yang dah mampu berfikir macam2.. ada akai yang panjang.. Macam ni lah jadinya.. Ada je akai dia nak cari jalan penyelesaian kepada masalah yang dia tanggung... muahahaaa...


Tengoklah tu.. pandai pulak dia pergi ambik kerusi semata2 nak dapatkan barang atas almari tu... adoiii.. Saya nampaklah alisha duk angkut kerusi.. Dalam hati saya memang dah agak, ni mesti ada hajat yang dia nak lunaskan ni..hihiii *Dah banyak kali alisha buat kerja gini*


Saya ni bukan main susun barang tu atas almari.. konon2nya alisha tak dapat ambik la.. sekali.. tu diaaaa... akai dia lagi panjang... "Opah kan dah belikan alisha kerusi.. so, seharusnya alisha manfaatkanlah kerusi tu ibu..."... (",)


"Harta karun" dekat rumah saya tu.. dah tak tahu nak simpan mana.. yela, anak saya ni dah la suka memanjat.. tak dapat panjat dia tarik kerusi... adoiiiiii..


Untuk pengetahuan u all.. kerusi dekat meja makan saya tu, saya dah simpan dalam bilik tau... tapi anak saya ni boleh pergi tarik kerusi kayu yang berat tu semata2 nak panjat meja... ayoyoyooooo... Kadang tu, kalau tak tarik kerusi kayu, dia boleh pergi angkat kerusi plastik yang tinggi paras dada dia tu... Yang baguihnya, larat pulak dia angkat... pegang kedua2 belah tangan... hahhahahh... Sanggup lakukan apa sahaja asal hajat tercapai..kikikikiiii

P/s :Semalam dah pergi beli barang untuk buat PIZZA... So, nanti saya cerita samada menjadi or tak pizza saya tu..hihii

 

{ 23 comments.. read them below or add one }

QasehnyaRania QasehnyaRania February 10, 2012
clever girl..hehehe..layankan aje ina. nanti kenangan tau...;)

bila dia dah besar mesti rindu saat2 mcm ni pula kan..hehehe
izan mama mia izan mama mia February 10, 2012
Assalamualaikum...anak-anak seusia itu memang tak sah kalau tak memanjat..semua barang nak dijadikan mainan...sama cam anak saya gak...
Masya Masya February 10, 2012
alisha² ade aje akal kamu..

nnt dah siap masak pizza janganlah lupa hantar ke teratak saya tau.. uli doh roti tu sendri.. mmg puashati kalau makan.. silap² jiran² dtg nak buat tempahan pizza...
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ February 10, 2012
hahaha..memanjat je keje die...klaka tgk/..so far xjatuh ke die ina?
Falsya Falsya February 10, 2012
hehehe..ade je akal si alisha nie..tp bgs jugak..utk tumbesaran minda..hehehe..
syawalsimpsons syawalsimpsons February 10, 2012
alisha mmg panjang akal tau...
eita eita February 10, 2012
kalau budak2 dah setat memanjat...habis lah barang2..semua di punggahnya...
Tihara Tihara February 10, 2012
takpe yg penting alisha sihat dan cergas ea..waw tk sabar nk tgk pizza ina..hari tut gk yg fieda buat..marvellous :)
Bui Junaidi Bui Junaidi February 10, 2012
DIA LAHIR TAHUN MONYET KER,SUKA BENAR PANJAT MEMANJAT NI..HEHEHE

CANTIK KERUSI PINK PRINCESS TU,KALAU ANAK POMPUAN BUI TENGOK MESTI DIA NAK JUGAK..*__*
LYAfrina LYAfrina February 10, 2012
kerusi setingi tu pon dia blh pnjat?? mmg la..kanak2 usia mcm ni.. dia mula start memanjat.. asya lak,,suka pnjat tinggi2..pastu terjun..adoii..kecut perut
Mama Ema Mama Ema February 10, 2012
jangan panjat pokok kelapa tau...hehehe
Tina Othman Tina Othman February 10, 2012
adeh dia tak gayat ke panjat tu
sue zainun sue zainun February 10, 2012
panjat memanjat memang hobi alisha..hehe
zareliqa afiqa zareliqa afiqa February 10, 2012
Asalkan hajat sampai kan alisha~ hihi, kerusi berat pun berat lar..kan2 :D
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ February 10, 2012
tumpang lalu....

hahahahaha...hep!! jgn ckp gitu kt ai yg lum kawen tau! babap kang.... (pdhal da tua da ptot kawen da)

si falsya kan die tersilap aritu ckp name anak mamatisya alisha..hahahah kompius sudahhhh
dela dela February 10, 2012
budak2 mmg pnjg akal... ada saja yg nk d buat kan...:)
anisalya anisalya February 11, 2012
waktu membesar ni macam2 yg kita blh tengok. ada yang menguji kesabaran. ada yang tak. kadang2 geram, kadang2 tergelak tgk dia orang kan?
Puan Kutu Puan Kutu February 11, 2012
mmg panjang akai alisya nie.pndai dia!
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda February 11, 2012
wah3..alisha nie, hehe...
die nk explore2 aa tue.. XP

klik3~...
fieda fieda February 11, 2012
wah..alisha mmg btul2 tgh belajar meneroka ye ina...uiii..anak dara ni...

done
Cik Rose Cute Cik Rose Cute February 13, 2012
Alisha nie...cam anak cik rose yang sulong kakak...Waktu baya Alisha memang suka panjat....hehehe...terpaksa simpan kerusi...
wan nurul hezrina wan nurul hezrina February 13, 2012
setiap kali ina post gmbr alisya panjat nurul gerunnnn..

tapi bila tgk2 alik rasa geli lak hati tgk.mmg teror.nie menurun siapa??hehe