Letih pun ada.. penat pun ada... adoiii..

Hari ni buat saya rasa letih betoi la..  letih melayan karenah alisha.. macam2 pesen arini punya cerita.. Mula2 sekali, pagi tadi saya bagi dia makan bubur.. elok je gaya makan sambil duduk dekat meja jepun tu ha.. Tapi tiba2.. berdentum bunyi mangkuk bubur tu jatuh.. nasiblah mangkuk plastik kan.. Saya tak marah alisha tapi saya tengok dia tanpa berkelip.. Si alisha ni buat2 tak nampak je saya tengok dia... lepas tu, tanpa rasa bersalah, dia datang dekat saya sambil menarik tangan saya & tunjuk yang bubur dia tu dah tumpah.. Adoiiii... mengelap + mengemop lah jawabnya kan.. dah la manis...


Cerita yang kedua pulak.. Saya tengah cuci besin dekat dalam bilik mandi.. sekali alisha datang dekat saya dengan tangan kiri pegang pen & tangan kanan melambai2 say babai dekat saya.. sambil melentukkan kepala dia tu.. dengan tersengih2 semacam je gayanya.. Dalam hati saya masa tu terdetik "Mesti ada benda yang dia dah 'kerjakan'.. saya pun masuk dalam bilik.. sekali tu dia... dia pergi conteng cadar dekat atas katil.. adoiii.. Dahla cadar tu warna putih bersih.. kan dah ternoda cadar tu... adoiii.. Nak marah memang taklah.. dengan dia buat muka comel2 sambil sengih2 gatai tu... kita pulak yang tergelak dibuatnya..hihii


Disebabkan saya rasa rumah saya ni dah berlengas @ melekit dengan bubur yang tumpah tu.. last2 saya ambik keputusan.. satu rumah saya menyapu + mengemop.. Saya ni pulak, bila menyapu, habislah meja ke karpet ke.. semua saya nak angkat baru puas hati nak mengemas.. Saya cakap dekat Alisha suruh ketepi sebab saya nak menyapu.. nanti terpijak sampah.. bila dah terlebih panjang akai.. inilah jadinya... tak nak bagi kaki dia kotor.. alih2 dia pergi pakai selipar.. so, kalau kotor.. seliparlah yang kotor kan... Adehhh... pening kepala dibuatnya... 


Bila dah tegur lagi sekali.. Dengan bagusnya.. dia pergi landing pulak atas meja.... ayoyoyoooo... tak larat ibu nak layan karenah alisha hari ni...

P/s : Mood nak mengadap blog, terbantut kejap sebab saya nak rehat... letih.. so, lewat sikit saya pergi melawat u all.. (",)


{ 30 comments.. read them below or add one }

anisalya anisalya February 20, 2012
cute je budak sorang ni. nnt dah ada adik mst ibu rotan lutut dia kan? hehehe...
Mama Ema Mama Ema February 20, 2012
hehehe..cerdik alisha..sian mama...
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ February 20, 2012
salam Ina..mmg mcm2 perangai Alisya ni.Bkn apa tu ina,dia nk ambik perhatian ina la tu.
Kena bykkan sabar..hihi
nur anis nur anis February 20, 2012
kasih ibu melayan ragam anak kecilnya..:)
Bui Junaidi Bui Junaidi February 20, 2012
HIHIHI..KESIAN IBU ALISHA..
TAKPER,REST JER PUAS2..*__*
intan morsalin intan morsalin February 20, 2012
walaupun penat tetap x marah kat alisha..bagus la ...kalau akak mesti dah pot pet pot pet mulut...huhuhuh
fieda fieda February 20, 2012
adohai....kelakar plk kak fieda baca sbb kak fieda pun pernah mengalaminya...huhuhu...mmg letih la kan...nanti kalau dah ada adik lagi la menguji kesabaran...

done
YaYaNsMuM YaYaNsMuM February 20, 2012
same la ngan my son tuh...fuh!ganaszz kemain...budak lelaki la katakan...hikhik.sabo jelah...
Papa Mifz Papa Mifz February 20, 2012
sabar je la mummy yer...hehe
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI February 20, 2012
hihi,xpe kak..p rht dulu naa..
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ February 20, 2012
hahaha...macam2 alisha ni...saje la tu..kasik ibu keje..die jeles tgk ibu die ngadap lappy.
Cik Rose Cute Cik Rose Cute February 20, 2012
hehehe..lawak la aisha...
Tihara Tihara February 20, 2012
semakin kreatif dah alisya ni kan..heheh :)
farmys farmys February 20, 2012
Biasa la.. anak nak perhatian sebenarnya..
shahdiana shahdiana February 20, 2012
alahai alisya..penatla mamanya....
fiza fiza February 20, 2012
HEhehehe...Alisha menguji kesabaran ibu yer, letih ibu di buatnya, tu baru sorang tu intan, sabo jer lah ☺☺
teratak hati teratak hati February 20, 2012
pandainye dia pakai selipar tk nk kaki kotor..
teratak hati teratak hati February 20, 2012
pandainye dia pakai selipar tk nk kaki kotor..
ecadwinkyasha ecadwinkyasha February 20, 2012
hahahaha..comel lah alisha camtu XD
Izan Ishak Izan Ishak February 20, 2012
macam2 ragam alisha dalam satu hari ye... kak izan yg baca pun rasa keletihannya ni ina..

semalam pun k.izan keletihan... mengemas bagai nak rak bilik2 kat atas. skrg baru mata ni lega sbb semua dah siap kemas.
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda February 20, 2012
haha.. comel je Alisha... ^_^
biase aa tue, cadar sy pun abis dh Hannah conteng, gune highlighter lak tue... bj die pun ade yg conteng2 gak.. XD

xpe dear.. bw je bile free... >_<
Falsya Falsya February 20, 2012
ade je akal alisha everyday..suke aunty falsya baca..kesian ibu..;D
zareliqa afiqa zareliqa afiqa February 21, 2012
Macam2 alisha~ nasib baik ibu dia penyabar.Tapi pandai betul dia,tak nak pijak sampah pakai selipar.hehee :D Comel lar!^^
Masya Masya February 21, 2012
hihihihi... pandailah aisha.. tergelak² baca entry ni.. bgsnya ina x marah dia.. klu sy mau jadi tarzan kejap hahahaha....
wan nurul hezrina wan nurul hezrina February 21, 2012
=)mesti nak panjat n duk tmpt tinggi=)
Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY February 21, 2012
sama la mcm anak eija,
ari tu dia selongkar beg eija & jumpe cop nama eija, pastu abis dia cop nye dkt cadar , abis penuh nama eija pada cadar tu..huhu, dh basuh pun x hilang tau...
Puan Kutu Puan Kutu February 22, 2012
ina nie mmg penyabar betul..klu sy tu hangin gak la satu badan..mmg dh kena berleter dh aiman wpun sy tau dia masih kecik n tak tahu apa2..:)