Cara anak dara saya minum susu

Dugaan menyusu badan ni bukan setakat kena gigit kene gentel je tau... Cara anak kita menyusu pun macam2 pesen.. Lagi besar lagi banyak skill... adoii... Macam Alisha ni haa.. Kalau saya bagi dia minum susu sambil baring, dia bukan minum diam2 je tau... Macam2 gaya.. kadang tu sampai rasa nak tergelak..hihii

Salah satu cara.. Alisha minum susu sambil tertonggeng.. Burok benor gayanya.. Saya tengah baring bagi dia minum susu.. Dia ni pulak.. mulut sambil hisap susu tapi punggung tertonggeng... Harus diingat.. tertonggeng dia tu, bukannya lutut tu sentuh lantai tau... yang sentuh lantai hanya tapi kaki... Adoiii... Kadang tu dia siap tunjal2 kepala lagi... maunya kita tak sakit..

Cara kedua pulak, time saya menyusu sambil baring jugak.. Dia boleh minum susu sambil baring atas badan saya... bayanglah.. satu badan dia tu atas badan saya hokay.. ayoyooo... Nanti kalau ada rezeki saya pregnant.. tak boleh dah la dia buat skill ni..muahahaaa

Cara ketiga pulak, Time menyusu baring tu... badan dia akan melintang badan saya... maksud saya.. kaki dia sebelah kanan saya.. badan atas dada saya.. sepatutnya dia boleh je minum susu belah kanan tapi disebabkan nak tunjuk skill punya pasal, dia pergi minum sebelah kiri.. so, dia dah menindih dada saya lah kan... Alahaiii...

Cara keempat pulak, dia boleh pergi selak baju saya & minum sambil dia duduk... Adussss... apa kes anak saya nih.... Macam2 pesen... Bila menyusu anak yang dah besar ni lah antara dugaannya... Sabar sabar... lagi 7 bulan je lagi... Lepas tu Alisha bebas dari menyusu badan..hihii

Kalau bagi menyusu sambil duduk, takda hal sangat cuma tu lah... kaki dia tu tak melebih2 panjangnya... hahahaaa.. Tapi bagusnya Alisha ni, depan orang, dia minum sopan je.. belakang je macam2 gaya...hihiii.. U all yang menyusu anak ketika anak u all sebaya Alisha ni.. ada tak skill2 macam ni? (^_^)

 
Cara anak dara saya minum susu

{ 37 comments.. read them below or add one }

Aine Ainun Aine Ainun February 23, 2012
Heehee, mcm2 stail,

saya xda anak, xda la pgalaman lg...
eita eita February 23, 2012
hahahaha...ganas sungguh alisha ni...
sian mama...heheheh...

xleh jawab soklan ni...kihkihkih
Cute Mum Cute Mum February 23, 2012
lebih kurang sama dengan cara dania menyusu.. ikut suka hati die jer.. janji die dapat tetek.. sekarang dah mula stop sebab uyun alahan teruk.. muntah jer, tak der tenaga nak menyusukan dania.. sedih jugak..
Izan Ishak Izan Ishak February 23, 2012
senyum2 je izan baca entry ni tau ina. gaya2 yang alisha buat semua tu mmg si kembar k.izan buat masa BF dulu. dahlah tu bayangkan pulak kalau sekali dua org yg buat aksi macam2... mau tak kelakar. bila balik umah mak k.izan... senyum je nenek dorg tgk gelagat masing2...
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI February 23, 2012
hih,dia saja tu..

pndai dia cover sopan..
ecadwinkyasha ecadwinkyasha February 23, 2012
cara alisha menyusu sama macam babychenta....kadang2 time menyusu sempat jeling orang.
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa February 23, 2012
alisha ni kelakar laa..untung laa akak dok umah sepenuh masa dapat melayan ragam alisha sepenuhnya kan..;-)
mama irfan mama irfan February 23, 2012
sebijik skillnya macam irfan... kadang badan dia cam nak berpusing dah punya nak tunjuk skill dia tuh.... grrrrr
Tihara Tihara February 23, 2012
haha..saya teringat anak buah yg bungsu buat gaya gini la masa nyusu, saya panggil anak katak..kih3..lucu kan keletah anak2 ni :)
Mama Adam Mama Adam February 23, 2012
kelakar la.... heee.... saya x merasa la pasal anak minum susu botol.

Chaiyok!!!!
Masya Masya February 23, 2012
tergelak² saya baca entry ni.. macam² akal alisya yer...
Cik Rose Cute Cik Rose Cute February 23, 2012
Budak baya alisha memang cam gitu....kita yg tahan sakitkan....
teratak hati teratak hati February 23, 2012
kelakarnye..agaknye hakim dh besar nnti camtu ke..hehe..kdg2 geram jgk bile dia menyusu tu tak duk diam..sabar je la..:)
yad'z yad'z February 23, 2012
aaaaa kite belum kawen.. huhuhuh ><
fiza fiza February 23, 2012
Memang kelakar kan tgk style anak tgh BF, mcm2 aksi di buatnya.
Joanna Yunus Joanna Yunus February 23, 2012
Itu semua akak dah rasa, Qayyum dan Sumaiyyah dulu pun sama macam tu.... kalau malam tak payah akak bangun pun dia sendiri bangun selak baju menyusu lah dia....paling lama Qayyum sampai 5 tahun...Sumaiyyah sampai 4 tahun....

Ibu Intan percaya tak kalau akak cakap selama mereka berdua menyusu cuma sekali sahaja mereka mengigit...
izan mama mia izan mama mia February 23, 2012
uiisshh..hebat gaya alisha ni ehheee...Izan dah nak hampir sebulan berhenti susukan Puteri Mia...Alhamdulillah..sepanjang menyusukan..anak sopan jer...hihihihhi :)
Wanieys Hashim Wanieys Hashim February 23, 2012
Lebih kurang alisha jg la cara anak wani menyusu heheee
mamavogue mamavogue February 23, 2012
anak saye lelaki, mcm tu jugaklah cara menyusu. skang dia dah sethn 7bln, still nyusu badan. favorite dia baring sepenuh nyer atas badan huhu.. dah seploh kilo, sakit pgang dibuatnyer..

kalau rajin jengoklah
ayudzul.blogspot.com
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ February 23, 2012
haha..mcm2 gaya..nk jd superwoman kot..hikhik
zareliqa afiqa zareliqa afiqa February 23, 2012
Hihihi~ macam2 gaya alisha buat :)
fieda fieda February 23, 2012
adoii..kelakar la alisha ni..dan macam anak kucing plk tau..mcm2 gaya dia ye..

done
wan nurul hezrina wan nurul hezrina February 23, 2012
bykkan ragam.merah dia suka gk cubit2 tangan kt lengan.mmg sakit oo
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ February 23, 2012
salam Ina..camtu la gaya anak pompuan k.atie dulu.Kdg2 mmg sakittttttt kita dibuatnya.Yg paling tak tahan klu dia mula mengigit,sampai menangis k.atie menahannya.Puas la HB tarik badanya..jauhkn dr k.atie...
Skrg ni cuma tinggai kenangan yg manis tuk di ingati..hihi
anisalya anisalya February 23, 2012
anak2 semua menyusu atas badan. time kecik smp umur setahun je la. lepas tu minum dgn sopan. tak adanya akak ni nak bg dia minum cara yg pelik2. ms kecik2 je blh. hahaha... diktator kan?
anitadiana anitadiana February 23, 2012
bestnya intan bagi alisha susu badan lagi...
Zie Zie February 23, 2012
hehe samalh cam Dania dolu....
jemarisuri jemarisuri February 23, 2012
anak2 js time kecik2 dulu mmg suka tertonggeng2 gitu...hehe...

mmg tak suka duduk diam2...hihi
nanakimie nanakimie February 23, 2012
anak buah nana pun mcm tu,mcm2 aksi dia buat,hee....kadang sampai tejerit2 akak nana sebab dia p gigit:)
Azi Azi February 23, 2012
anak sy baru sembilan bulan tp dh start buat gaya no. 2 macam alisha.. memula igt ada mslh tak puas ke apa tp bila baca entry ni lega sikit sebab anak org lain pun sama juga..hi3..
Ummi Iman Ummi Iman February 24, 2012
aksi dan gaya budak manja macam tulah..
Mama Ema Mama Ema February 24, 2012
ingatkan anak kak ema yg lelaki jer gaya ganas..rupanya alisha lagi ganas gayanya..hehehe
QasehnyaRania QasehnyaRania February 24, 2012
aii xda xperience la...huhu..
gerenti lawok kan bila alisha buat stail macm2..hehehe
Puan Kutu Puan Kutu February 25, 2012
haha macam2 style.cayalah alisya..:)
Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY February 25, 2012
Hhahaha, gaya alisha meyusu ni lebih kurang sama mcm gaya anak eija yg kedua Ziqry, kecik2 lg dh tunjuk mcm2 skill menyusu, masa anak pertama zaquan xdela la smpai mcm2 gaya ada..