Kejadian malang yang menimpa Alisha di Tesco

Hari Sabtu baru ni, saya ada pergi TESCO sebab nak beli Safi Rania Gold.. kalau u all masih ingat, saya ada bagitahu, my dear yang tolong bayar sebab saya tengah pujuk alisha yang sedang menangis.. So, jom baca story punca alisha menangis.. Pada mulanya, saya ni tolaklah troli.. Actually, Alisha yang tolak tapi saya pegang troli tu supaya alisha tak tolak merata2 lah kan... Sekali tu saya berhenti dekat tempat yang ada sale 50%.. tempat tu berhampiran dengan pintu Tesco..

Ohya, pintu Tesco yang saya maksudkan tu.. BUKAN PINTU KACA tu.. Alaa pintu yang bila kita nak masuk dalam tesco tu.. macam palang tu.. bila kita lalu je terus dia terbuka.. nak panggil apa ek.. pintu auto ke palang auto..hihiii.. Tak kisahlah, tapi u all paham maksud saya kan... (",)

Saya baru je nak pegang barang dekat situ tapi anak saya boleh pergi berjalan ke arah pintu/palang auto tu sebabnya dia ternampak ada budak dekat luar tesco tu.. Saya panggil alisha tapi belum sempat saya ambik Alisha.. tiba2 pintu/palang auto tu terbukak & terus kena dahi Alisha... MasyaAllah terkejut saya time tuh..!! Terus Alisha menangis... Saya tak pasti pintu/palang auto tu terbukak sebab Alisha yang duduk berhampiran situ or disebabkan ada orang lalu depan pintu/palang auto tu.. sebabnya memang ada orang lalu dekat luar berhampiran pintu/palang auto tu.. Emmmm nak tanya u all.. pintu/palang auto tu, boleh terbuka tak jika kita berada berdekatannya tapi dalam tesco??!

Pada mulanya saya ingat dahi Alisha takda apa2.. tapi dengan takdir Tuhan, tak sampai seminit pun, dahi Alisha terus benjol & lebam... Saya yang tengok dia menangis, rasa nak menangis jugak... Yela, saya ni pun pantang tengok SALE.. nak je menyinggah.. Ni yang nak marah dekat diri sendiri nih! huhh!! Saya pun apa lagi, kebetulan dekat tangan ada tisu yang saya ambik dekat kedai nasi arab tu.. terus saya tuam dekat benjul alisha tu.. Sampai dekat kereta saya tuam lagi guna kain pulak... pendek kata dari Tesco, sampai rumahlah saya tuam benjol Alisha tu... Nasib baik tak teruk sangat.. keesokannya benjol tu dah ok...

Kejadian malang yang menimpa Alisha di Tesco

{ 35 comments.. read them below or add one }

- AZIE - - AZIE - February 29, 2012
alahai..sianya alisha, mesti sakit tue..nasib baik dh ok. xleh bwk ibu g jenjalan dh bila ada sale hehehehehe
sal ya sal ya February 29, 2012
alisha ni... kalau akak bwk anak2 mesti letak dlm trolli. kalau bergerak jauh sikit je salah seorang akan ikut. usually husben la yg tgkkn. dia rajin melayan anak2 dia. ngeee...
sue zainun sue zainun February 29, 2012
part ni paling sue takut kalau bawak Amira jalan2..suka sangat main pintu terbuka tertutup tu..rasanya depends pd pintu kot..kekadang agak jauh dr pintu pun dah leh terbuka..kadang2 kena betul2 dekat baru nak terbuka..kadang2 tu xmo terbuka pun ada..huhu..syian alisha..
ZSqueenbee ZSqueenbee February 29, 2012
ya Allah sye plak yg sedih...kalo sye d tmpt awk xtau la cnne keadaan sye mse tu...msti kalut giler...xpe wak..insyaAllah ok tu ye..
AnonymousAnonymous February 29, 2012
sakit campur terkejut. kesian alisha
QasehnyaRania QasehnyaRania February 29, 2012
sian alisha..

sale punya pasal ...:)
Fiza Rahman Fiza Rahman February 29, 2012
Alalalala...siannya anak dara nih, benjol dahi yer.
SumeSakan SumeSakan February 29, 2012
alahai kesiannya alisha...bila jadi mcm ni kat anak2 kompom mak pun nangis sekali...tambah2 lak bila ada kesan cam ni kan?
Amy Hilmirda Daud Amy Hilmirda Daud February 29, 2012
Rasanya benda tu terbuka bila ade org dari luar nak masuk atau pun ada yg berhampiran. ingat ade org nak masuk lah tu..

Nasib baik benjol tu dah hilang...
Careila Careila February 29, 2012
selamat tak teruk..takpe lain kali beringat tau..:) sale..sale jugak..:)kirik salam kat alisya ye...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha February 29, 2012
alalla.ciannya alisha..nasib dah ok kan?
zareliqa afiqa zareliqa afiqa February 29, 2012
Alahai..kesian alisha. Rasanya palang tu terbuka kalau orang dari luar nak masuk. Tapi tak tau pulak kalau org dlm dok dekat pun dia boleh terbuka. nasib baik da oke~
Unknown Unknown February 29, 2012
Alahai.. sian nyer alisha.
mesti kuat terhantuk sbb tu benjol..
Ce'gu JAERA Ce'gu JAERA February 29, 2012
alalalala.. kesiannya alisya.. aktif sangat nak gerak sana sini.. ehehe.. syukur la benjol tu dah ok kan..
AnonymousAnonymous February 29, 2012
ala kesian alisha..kalau terus tuam die ok sket..surut cpt..
adik adik February 29, 2012
oo pintu tu bukan gelungsur ker? dia jenis bukak mcm kita tolak tu ker? emmm bahayalah kalu macam tu....
AnakPakZohar AnakPakZohar February 29, 2012
alahai kesiannye alisha.. nak kena babap ni mak alisha ni.. ehehhehe.. next time ati2 tau sis.. huhuu
shahdiana shahdiana February 29, 2012
kalo benjol try guna minyak TYT okay tau..anak yana guna minyak tu je....
Unknown Unknown February 29, 2012
owh...cian alisha...nasib baik cepat sembuh... :)
ida =) ida =) February 29, 2012
Kesian alisha.... Kalo adam lebam, berhari2 baru hilang kesannya
Tie HT Tie HT February 29, 2012
sian alisha...harap, dia tak de apa2 ye ina..
misshannajr misshannajr February 29, 2012
cian alisha comey tu..jgn ada kesan kat dahi tu dah la hehe
UniMeOw UniMeOw February 29, 2012
fuhhh..nasib baik xteruk kak...
NajiHa NajiHa February 29, 2012
kesian alisha.. hehe..pintu tu terbuka bila ade org dr luar je kan.. kalo dr dalm tk terbuka..
eita eita February 29, 2012
sian alisha...
nasib tak melarat..
Puan Kutu Puan Kutu February 29, 2012
alahai kesian alisya..nasib baik tak teruk sgt..tu la ibu alisya tak ingat sgt bila nmpk sales..hehe..
Cikrosecute Cikrosecute February 29, 2012
palang tue memang bahaya...palang tuekn ada sensor...kesian alisha kena palang...
Unknown Unknown February 29, 2012
ololo...kesian nya alisha,kalau nana sebaya alisha pun mesti melalak kat situ,terkejut satu kena palang,sakit pun ye...huhu...
fieda fieda March 01, 2012
alamak...sian alisha...nasib baik tak ape2..risau gak kan berdarah ke..ntah la kak fieda rasa kalau kita duk kt palang tu la yg blh menyebabkan dia terbukak..
Masya Masya March 01, 2012
alhamdulillah takde pape.. sy xtau pulak pintu tu boleh terbukak klu dr dlm.. tp setahu sy kalau kt berdiri nak masuk dr luar mmg automatik dia terbuka....

alisha lain kali duduk dalam troli tau.. dah bsr nnanti baru blh tolak troli tlg ibu.. kan dahi dah benjol.. x psl jer...
Totie@Tomy Totie@Tomy March 01, 2012
kadang2 kita terleka tambah lagi kalau nampak ada sales..hehe
Izan Ishak Izan Ishak March 01, 2012
nasib baiklah alisha takde apa2. risau kalau jadi benda camnilah. kita tak expect pun kan...
Myra Jay Myra Jay April 04, 2012
Rasanya kalau kita dok belah dalam palang tu tak terbuka kot unless kalau di luar..
Bahaya gak ye palang tu..

Pekerja Tesco tak datang membantu ke?
Ruse Sulaiman Ruse Sulaiman April 05, 2012
oh palang yg tu.. biasanya terbuka bila ada org nak masuk dan keluar ikut arah laluanlah kan.. dia tak terbuka dua arah. ada anak kecil mcm tu lah.. sbb tu saya tak lepas iman. masuk dlm trolley kalau dia x mau terus ajak balik ;)