Alisha dah start rajin menulis...

Recycle gambar lama je.. malas nak ambik gambar baru... hihii

U all ingat tak, dulu saya ada buat entry cerita yang saya ada beli buku pembelajaran untuk Alisha... Kalau lupa, baca entry ni.. (",)...  Masa mula2 beli tu, saya rajinlah jugak nak mengajar dia menulis tapi lepas tu penyakit M dah datang menyerang...muahahhahahhah

Sampai saya ambik buku tu & simpan dalam bilik atas rak cun2.. kikikii.. Sekali, 2 3 minggu lepas, Alisha pergi geledah rak buku tu & terjumpalah buku tersebut...hahahhahhah.. tanpa disangka2 anak saya ambik buku tu & ambik pen terus datang dekat saya & tarik tangan saya suruh pegang tangan dia sambil bukak buku latihan tersebut... Adusssss.... Barulah saya tahu, rupa2nya anak saya ni nak berlajar lah.... Adoiiiii malunya saya kat anak sendiri.... (^_^)

So, sekarang ni, anak saya dah pantang jumpa pen, lepas tu cari kertas or buku... saya pun apa lagi.. pegang tangan dia sambil ajar menulis la..hihiihiiii... Selalu kan, setiap kali nak menulis, Alisha hanya pandai sebut huruf "A" sahaja... huruf lain tak tahu sebut lagi..kikikii... Tak sia2 saya kenalkan Alisha dengan buku sejak umur 3 bulan... dia dah ada minat nak belajar.. better saya ajar kan.. walaupun tak sempat 5 minit terus dia taknak menulis dah.... kahkahkah....


{ 35 comments.. read them below or add one }

Mama Adam Mama Adam March 22, 2012
bagusnya alisha... x pe... saya pun ajar adam tak sampai 5 menet pun masa dulu... tapi, ajar hari2, nampak kesannya...
ieda ieda March 22, 2012
bagusnyaa alisha ..
x perlah dikk
slow2 .. janji dia nak menulis kan ;)
akak baru teringat nak belikan zahrien buku amcam nie ..
dah ada tapi banyak dah koyak sbb dulu dia x pandai layie tulis huhuh
Dylla Abas Dylla Abas March 22, 2012
melentur buluh biar la dr rebungnya :p
SumeSakan SumeSakan March 22, 2012
wahh bagusnya perkembangan alisha nih....dah pandai tuh ikut..kalu sara pegang pen pun x btol ag...

Ina..nak tanya alisha ada terjebak wat dinding jd whiteboard tak?hehehehe
fieda fieda March 22, 2012
pandai alisha ni..takper slow2 ina..dia kecik lagi..
Cik Rose Cute Cik Rose Cute March 22, 2012
hihihi pandai alisha menulis...
zareliqa afiqa zareliqa afiqa March 22, 2012
Dah besar nanti mesti rajin pegi sekolah nie..hehe :)
anisalya anisalya March 22, 2012
cerdik alisha ni. keep up the good work. nanti blh ajar ibu pulak. hahaha...
Karukord Jagau's Karukord Jagau's March 22, 2012
pelan2 berikan latihan :)
Kazman / Sue Kazman / Sue March 22, 2012
semangat anak2x memang patut di pupuk dari kecil... syabasss... alisha pasti boleh maju...
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ March 22, 2012
hayaaamakkkk..dah fandai laaaa...bleh la eja nama ibu pasni..semoga die rajin blaja sampai dewasa!
ajumohit ajumohit March 22, 2012
bagus ajar awal2 kan ina, pendedahan awal utk alisha, good start!
LYAfrina LYAfrina March 22, 2012
alhamdulillah..
bla bsr nnti msti jd bdk pndai ni...

** ina..cantik header baru
SeputihSalju SeputihSalju March 22, 2012
jauh beza gn nurul, sy bg btl2 buku dekat nurul umo dia 9 bln.. sebelum2 tu sy just bg kertas takpun mjalah2 jer...
eita eita March 22, 2012
budak2 takleh ajar lama..dia cepat bosan....
5 minit pun dah ok tu....
esok leh sambung lagi menulis..
Tihara Tihara March 22, 2012
bijak alisha ni..moga doa2 aunty semua termakbul :)

akk rasa akk baru pasan header baru :)
sue zainun sue zainun March 22, 2012
hoho tak lama lagi bukan setakat A..sampai Z Alisha baca
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ March 22, 2012
Salam Ina..good gurl Alisya!.Elok diterapkn budaya membaca dr kecil tuk anak2.Semoga Alisya cpt membaca nanti ya...
jemarisuri jemarisuri March 22, 2012
takpe IB ajar perlahan2..lama2 nti alisha pasti seronok nk belajar..hihi
tiefazatie tiefazatie March 22, 2012
wah..sgt2 bagus tue sis..keep it on!chaiyok alisha!hee
Mama Adam Mama Adam March 22, 2012
salam u, dah send address dalam emel. tqvm :)
hehehe... susah rezeki
dela dela March 22, 2012
pandai... akak pun klau time mengajar anak saudara mula2 semangat pastu...... hhhwwwaaa.... pyakit M dtg ... :(
Shaznina Sofia Shaznina Sofia March 22, 2012
waa bgos2.. comel la.. mcm mak nya.. :)

akak.. sofia da dpt taw hadiah nacklace tu..
teratak hati teratak hati March 22, 2012
pandainye dia cari buku dia sendiri..alisha jadi budak pandai nanti..
msredcheesecake msredcheesecake March 22, 2012
Rajin la alisha walaupun lima minit je pun dah kira hebat sbb budak kecik mmg tak pandai fokus lelama...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 23, 2012
rajinnya alisha..nnti besar,anty bagi buku yer.
Mr.Clive Mr.Clive March 23, 2012
wahhh...hoho setailo giler!kehkeh

bagus bagus...pupuk lagi... :)
Masya Masya March 23, 2012
alhamdulillahh budak² memang kene rajin pupuk dr kecil...
Bui Junaidi Bui Junaidi March 23, 2012
SEMOGA DIA AKAN JADI ANAK YANG PANDAI..AMIN
Mama Ema Mama Ema March 23, 2012
kejap pun tak apa..kejap pun ia dah dapat ilmunya
Puan Kutu Puan Kutu March 23, 2012
kejap pun takpe sbb budak besar alisya nie mmg kebnyakan belum minat belajar.aiman time besar alisya takdenya nak pegang buku.main jer..:)
Izan Ishak Izan Ishak March 26, 2012
so cute alisha! makin besar ni jadi makin bijaklah dia... seronok kan layan keletah dia... kalau ada depan mata k.izan ni rasa nak peluk2 aje sbb geram!
AnonymousAnonymous April 27, 2012
Good bye, sweet soul mate :)
AnonymousAnonymous May 09, 2012
Obedient bye, sweet friend :)