Betapa Alisha sukanya makan CALCI YUM.. (",)

Jika u all masih sudi support saya, jemputlah komen lagi sekali sekali entry Tips anak bijak guna otak kanan SEBELUM PUKUL 11 PAGI NANTI.. (^_^)
___________________________________________________________________________________

Hari ni saya nak coretkan dekat sini tentang Alisha yang sangat suka makan makanan susu kultur @ calci yum.. (",)... Actually, sebelum ni saya tak pernah tahu Alisha suka makan makanan macam ni.. yela, dia masam2 sikit kan.. tapi satu hari tu, my dad belikan untuk Alisha.. serius saya terkejut sebab Alisha boleh makan satu bekas tu sorang... Ingat dia tak kan makan..hahhah... Nampak sangat saya masih belum mengenali anak saya sepenuhnya... (^_^)

So, baru ni, ketika keluar ke Tesco.. sekali saya terpandang CALCI YUM ni ada 8 bekas harga dia RM6 lebih.. ada offer.. saya beli lah.. Ada 4 perisa.. Anggur, mangga, strawberry & vanila... Lagipun calci yum ni mempunya kalsium 2x ganda kan... alang2 anak saya suka makan.. orait lah belikan untuk dia.. (",).. Jom layan aksi anak saya makan CALCI YUM...


Setiap kali makan susu kultur macam ni.. mesti mulut comot... that2 y kalau u all perasan.. baju tidur lagi tu Alisha pakai.. makan sebelum mandi.. so, kalau baju kotor pun, baju tidur... hahhahhah...


Sebenarnya.. time alisha bangun tidur, kebiasaannya saya akan berada di dapur... tu yang anak saya bangun tidur akan suruh buka peti ais.. sebab nak usha makanan..hihiii... Saya ni pulak memang rajin buat apa2 desert sumbat dalam peti ais... tu yang anak saya tahu.. dalam peti ais, ada rezeki dia..muahhahhah


 Nampak tak.. betapa lazatnya anak saya makan..hihii


 Penuh satu sudu sekali sumbat dalam mulut..hehehh


Tu diaaaa.... licin hokay...!! Terbukti tak yang alisha memang suka makan makanan susu kultur ni?..hihii


Tak menahan siap buat gaya menghirup.. dia ingat sisa2 tu akan jatuh dalam mulut dia agaknya bila buat cara tu...hahahhahha... Untuk pengetahuan u all.. anak saya ni.. lepas makan satu.. dia mintak lagi satu... sampai saya terpaksa sorok.. tak nak bagi dia nampak..hahhahhah

{ 29 comments.. read them below or add one }

ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 19, 2012
boleh habis pula tue..eh,eca xleh la makan calciyum tue..xlalu dek tekak ne...klu minum vitagen ke yakult ke oke lag :)
fieda fieda March 19, 2012
uii..alisha makan calsiyum mcm mkn aiskari...suka dia mkn ye..maira tak suka sbb dia kata masam..kalau dia mkn pun sikit jer..
ida =) ida =) March 19, 2012
Adam pun suka. Tapi saya hadkan 2 je tiap malam. Heee
AnonymousAnonymous March 19, 2012
anak2 mmg suka...time anak2 kecik slalu jugak js beli tp kini dh pandai memilih...hehe...
Nida Nida March 19, 2012
tu dia.. comotnya. Kak Nida pernah dengar kawan akak kata, kalau makan jenis yogurt ni kena makan waktu pagi.. wallahualam, taklah pulak akak cari fakta dan sebab musababnya
Unknown Unknown March 19, 2012
tgi r alisha pas nie =P
Unknown Unknown March 19, 2012
ANAK2 BUI TAK SUKA SANGAT MAKAN NI..NNT KALAU ALISHA SLL MAKAN,BAGUS UTK TULANG DIA..
+ e.z + + e.z + March 19, 2012
bgs tuh. musti kalak aerish pasnih... aerish mls mkn. hik3
Falsya Falsya March 19, 2012
comotnye alisha makan..suke die makan calci yum..ala2 yogurt ker tuh?..;D
Myra Jay Myra Jay March 19, 2012
Nyum nyummy, sedap tak terkata sehingga penuh kat mulut ha ;)
AnonymousAnonymous March 19, 2012
hamboi..siap tonggang...hahaha...lawak la alisha ni..tp kalau die da suke tu bagus la ina..ssh budak2 nk suke makan kdg tu
syawalsimpsons syawalsimpsons March 19, 2012
dah mcm mkn mee sedap dahh siap hirup gitu
kurus kurus March 19, 2012
ina ... bukan alisha je suke .. rasanya semua budak2 suke ngan calciyum nie .. apa yg best , hanya mereka yg tahu ..

siap licin dijilatnya .. memang puas hati bila tgk anak2 makan dgn jayanya .. skrg rege dia dah naik kan .. biasalah bila dah popualr harga mudah naik huhuh
Puan Kutu Puan Kutu March 19, 2012
kihkih..oh suka calciyum rupanya.mmg sedap,anty pun suka..rasanya mmg sedap..klu tak salah yg masam tu yg perasa original jer..

kemain alisya makan,sama macam abg aiman kena sorok klu tak mmg jam2 tu gak habis.haha..
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty March 19, 2012
lepasnie mesti alishya tinggi=)eh bila nurul tgk2 rupanya ramai gak bloggers nama anak dia alishya cuma mungkin beza dr ejaanjerk=)
emarieys emarieys March 19, 2012
memang bagus tp dia ada masam-masam sikitkan..
Cho Zila Cho Zila March 19, 2012
anak2 akak suka benda2 masam gini.. apajer.. tuler tapi mahal gak benda2 gitukan...
SumeSakan SumeSakan March 19, 2012
haaaahaha...sama cam qaisara...suka benor calcium nih....satu bleh abis dia sorang...pastu klu mama dia nyer pun dia nak jugak...baru mama dia nak tambah calcium anak dah nak..sabor je lah...hehehehe..

suka tengok alisha nih...seyes terus teringat kat sara...rambut sama ke ek..ke ada iras2...hehehehe
eija_sweetmama eija_sweetmama March 19, 2012
wah mmg betul2 suka alisha makan calci yum ni ye, anak eija zaquan x berapa suka sgt..mkn sikit2 nak ler pastu dia suruh kita abiskan..
sal ya sal ya March 19, 2012
sama la macam anak-anak akak. tapi biasanya dia orang mintak yang mahal. kerja kak long la tu. mtk yg yg coklat tu. itu lagi mahal. kak ngah okay je yg biasa2. dia orang mmg suka yogurt. ikut saya. husben tak blh mkn benda alah tu.
Masya Masya March 20, 2012
bagusnya suke makan.. amir sibuk soh beli nak makan tp makn sikit jer.. sudahnya ibulah kene makan habiskan huhuhuhuhu... geramm jer...
Cikrosecute Cikrosecute March 20, 2012
selera betul alisha makan susu kultur tue...Cik rose tak pernah beli...Nanti nak try jugaklah...kot2 si kakak makan hihihi