Alhamdulillah.. Alisha dah makin sihat (",)

Saya nak ucapkan TERIMA KASIH dekat u all yang sudi mendoakan anak saya semoga cepat sembuh.. Alhamdulillah.. tengahari ni anak saya dah kebah sikit demam dia.. dah mula berpeluh walaupun badan masih lagi ada sisa2 kepanasan tu.. (",)

 Dalam petak merah tu ada macam titik kan.. tu lah bekas kene cucuk..

Actually, semalam saya bawak Alisha pergi cucuk untuk 18 bulan.. normally Alisha tak pernah pun demam.. ni baru first time demam, siap jalan terhenjut2 lagi.. Aduss... saya yang tengok ni kesian.. yela, jalan siap pegang peha sebelah kiri dia.. alahaiii...

 


Semalam & pagi ni, badan anak saya panas sangat.. asyik merengek je.. saya yang menyusu dia ni pun dapat rasa kehangatan badan dia tu.. Pagi ni, saya potong bawang & sayur sambil meriba Alisha.. Biasanya, dialah yang paling rajin "tolong" saya.. tapi hari ni.. dia tengok je apa saya buat.. langsung tak sentuh.. Nampak sangat yang badan Alisha memang lemah..

Alisha minum ubat demam yang abah Alisha suapkan semalam sebelum Alisha tidur

So, saya ambik inisiatif, taknak biarkan Alisha melayan sangat "kelemahan" badan dia tu... Saya banyak habiskan masa bermain + bersembang dengan Alisha.. Dengan harapan dia akan kembali aktif.. Pada mulanya taktik saya tu tak menjadi tapi lama2 Alhamdulillah.. Alisha dah nak melayan saya bersembang.. akhirnya terukirlah senyuman manis di bibir Alisha... (",)

P/s : Nurse yang checkup Alisha semalam bagitahu yang pregnancy test saya tu, kalau ikutkan positif sebabnya jika tak pregnant, line kedua memang takkan ada langsung... So, boleh ke saya istiharkan diri sendiri yang saya memang pregnant?? muahahahaaa (^_^)

{ 26 comments.. read them below or add one }

mama_umar_maryam mama_umar_maryam March 07, 2012
;) 1stly,tahniah utk IB sefamily..jg diri baik2 k..rasenye btollah tu preknen ..

2ndly,lega sketkan klu dah kebah demam anak nih..
Tie HT Tie HT March 07, 2012
sian alisya..harap2 dia sihat lah yea :)

harap2 akk pun terjangkit la ngan ina..heheh..tahniah lagi!! :)

**hadiah tu akk da po dah td..maybe jumaat ni or next week kut sampai..Insya Allah :)
fieda fieda March 07, 2012
anak kalau tak sihat mmg susah hati betul kan ina..nak2 plk sebelum dia dia ceria sesangat dan mcm keletahnya...ape pun cepat sembuh ye alisha sayang...

ala..mmg confirm tu ina prgnant..kalau tak mana dtg line tu kan...hehehe...confirm se confirm confirmnya lah...insyaallah....

done jacobs..
Unknown Unknown March 07, 2012
ALA,KESIAN DIA..SEMOGA CEPAT2 SEMBUH ALISHA..*__*
nur anis nur anis March 07, 2012
alala...cian nya alisha kena makan ubat...terus sihat ye alisha...nak tengok gambar alisha main-main lagi..:)
Fiza Rahman Fiza Rahman March 07, 2012
Alhamdulillah...dah beransur sihat. Sakit sgt lah tu kena cucuk. Anak dara saya tu pon belum cucuk lagi utk 18 bulan.
- AZIE - - AZIE - March 07, 2012
alisha cpt2 sembuh k..sapa nk tlg ibu masak nti hehehe
Izan Ishak Izan Ishak March 07, 2012
alolo...alisha demam ye sayang. biasanya kalau anak2 aktif cam dia, kita yg tgk pun sedih je time dia demam kan.

moga alisha cepat baik ye!

sama je ngan anak2 k.izan, kalau demam kan rumah tak bersepah pun. lagilah ummi ni rasa sedih. lagi satu takde pun sesi gaduh2 sesama dorg ni...
AnonymousAnonymous March 07, 2012
alhamdulillah..dah sihat..seeloknya selubung die dgn toto kan..die cpt kebah..

psst...tahniah anda pregnant! hahahaha
Puan Kutu Puan Kutu March 07, 2012
yup betul tu..klu takde msti tak nmpk langsung line tu..tahniah ina!hepy betul bila baca berita nie hari tu..

Alhamdulillah alisya dh ok..budak2 demam biasalah kurang aktif,time ni la kita merindui kenakalan anak..:)
dalisha dalisha March 07, 2012
maybe baru diawal kehamilan kot so line yg kedua tu tak berapa clear.. tapi rasanya.. ada org cakap ada jugak waktu yg sesuai untuk kita buat pregnancy test ni.. org kata waktu pagi yg sesuai sebab kadar peratusannya paling tinggi
sal ya sal ya March 07, 2012
alhamdulillah. dah makin pulih ye kakak alisha ni. boleh je ina. akak dulu pun macam tu jugak. dua line. satu tu memang mild sgt. tapi instinct kata memang ada, memang ada la. hehehe...
Masya Masya March 07, 2012
alhamdulillahhhh dah okk....
Unknown Unknown March 07, 2012
alhamdulillah dah makin sihat yer...dia kan good girl...:)
::NureeN:: ::NureeN:: March 07, 2012
moga alisya cepat sembuh ya.. skrg plak panas kejap ujan kejap.. cuaca x menentu.. kena cucuk mmg demam la kan :)
Falsya Falsya March 07, 2012
Alhamdulillah alisha dh sihat skit..alisha kan gud gurl..;)
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa March 07, 2012
kesian alisha demam..moga anak akak cepat sembuh yer.klu betul akak pregnant akak kena laa jaga kesihatan tu lebih sikit yer..tambah2 awal2 kandungan ni.


p/s: sorry yer kak lama tak singgah jenguk akak, busy laa kat ofis, bila balik umah dah penat tak larat nak BW..ni bru ada lapang skit ;-)
Unknown Unknown March 07, 2012
Tu le akak rasa memang intan mengandung.....terujanya.... Akak pun nak mengandung juga le hehehehe....

Alisha my sweet girl cepat le sihat.....
Ce'gu JAERA Ce'gu JAERA March 07, 2012
alhamdulillah, alisha dah mula beransur2 pulih dengan senyuman untuk ibunya...

Lepas ni alisya boleh kembali aktif seperti biasa kan.. alhamdulillah..
aziazib aziazib March 07, 2012
ini inject yang akhir kan. pas ni xde dah kena inject ye alisha, semoga cepat sembah...
eita eita March 07, 2012
alisha takleh demam lama2 nanti sian mama....
tahniah ye..alisha nak dapat adik....
:D
QasehnyaRania QasehnyaRania March 07, 2012
Alhamdulillah
Tahniah...nk juga..
:) sbb alisha nk dpt adik
n
;( sebb blom rezeki ciksu
kurus kurus March 08, 2012
oh asya demam ..
akak x tahu huhuh
alhamdulillahh dikk dia dah ok ..
lega rasa dada nie kan .. ;)
nak dpt adikkk rupenyaaaaaa ;) tahniahhh INTAN !!! ;)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 08, 2012
alhamdullillah....sihat sepenuhnya nnti,mcm2 dia tlg ibu kt dapur..terutama tlg menyepahkan rumah.heeheehee :D