Teka - teki kekeliruan saya mengenai breastfeeding...

Semalam saya ada buat entry tentang saya yang dalam keliru @ dilema mengenai brestfeeding... Seriusla.. ketika saya tulis entry tu.. saya berada dalam keadaan yang sangat2 dilema + rasa sedih sangat2.. Saya tak tahu apa keputusan terbaik yang perlu saya lakukan...

Tapi tu la, dengan takdir Tuhan, my dear telah baca entry saya tu & sempat pulak my dear cakap " Alaa tu pun nak sedih...".. sambil my dear intai2 muka saya time tu.. sajelah tu.. konon nak ngendap saya tengah menangis or apa.. hahhahhaha... Suka tau my dear buat camtu... saja nak buat saya rasa malu... kikikiiii..

Untuk pengetahuan u all... MY DEAR TELAH BUAT KEPUTUSAN MENGENAI DILEMA @ KEKELIRUAN SAYA ITU... Saya terima keputusan tu dengan redha.. kerana saya percaya mungkin itu yang terbaik untuk saya, Alisha & kandungan saya... Yela, mungkin Tuhan jadikan my dear sebagai orang tengah untuk membuat keputusan tersebut... maka terdetiklah my dear untuk buat keputusan untuk saya... (",)

Tapi sebelum saya bagitahu u all... apa kata kita main teka - teki..hahhahha... Sekali sekala.. saja je ni suka2..kikikiii... U ALL RASA APA KEPUTUSAN MY DEAR.. 

A) SURUH SAYA MENERUSKAN BREASTFEEDING
B) SURUH SAYA BERHENTI BREASTFEEDING & TERUSKAN DENGAN SUSU FORMULA
C) SURUH SAYA SULAMKAN ANTARA BREASTFEEDING DENGAN SUSU FORMULA

P/s : Sorry sangat2 tak dapat balas kesemua jejak u all semalam.. Internet problem pulak.. adusss...


Teka - teki kekeliruan saya mengenai breastfeeding...

{ 25 comments.. read them below or add one }

fieda fieda March 30, 2012
kak fieda pilih c...hehehe..sbb bukan senang nak kasi alisha serasi terus dgn susu formula..mesti nk kena sulam dulu kan...

singgah sini topup digi..
fieda fieda March 30, 2012
kalau pilihan suami tu terbaik ikut jer la ina demi kesihatan ina ok...risau gak dgn berat ina yg agak tak sesuai dgn tinggi tu...
AnonymousAnonymous March 30, 2012
sy rasa C...hehe..

**apa pun keputusan semoga ia adalah pilihan terbaik buat kamu bertiga...hihi
mama irfan mama irfan March 30, 2012
kalu mama ditempat ibu alisha, mama akan pilih no 3...
SumeSakan SumeSakan March 30, 2012
Klu aini rasanya no.3 kot...tp x tahulah hubby ina pilih mane...tapi papepun demi kebaikan sume...kan?
AnonymousAnonymous March 30, 2012
syieda xtau nak pilih mane akak.. sbb belom kawen.. hihihi tapi rasa2 no 3 kot.
syawalsimpsons syawalsimpsons March 30, 2012
JAWAPAN SUE c..MMG BUKAN SENANG TU NAK BERENTI TERUS..KENA PELAN2 SAMBIL2 SULAM SUSU FORMULA..INSYALLAH OK TU...
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI March 30, 2012
alamak entry ni sy no komen kak..hihi,.
ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 30, 2012
kalau eca,,eca pilih C.....sbbnya susah nk bercerai susu badan terus-terusan.better bgi selang-selikan..meantime,patut agaknya da minum susu tuk ibu menandung tu.hehehe.

sarapan pagi dgn biskut jacob :D
ida =) ida =) March 30, 2012
C kot. Xtau la... Semua depends atas bdn masinf2
tiefazatie tiefazatie March 30, 2012
ifa rasa c kot..xkan nak main hentikan je..cian lak alisha nie..
Unknown Unknown March 30, 2012
saya rs c..semoga dipermudahkan segalanya...
QA's ~ mamapapa QA's ~ mamapapa March 30, 2012
saya teka C..tapi klau ditakdirkn sy kt tmpt awak,saya akn tetap teruskn sampai betul2 susu mmg dh takde utk allisya..kta org berusaha ke titisan terakhir :))sambil2 teruskn tu tetap teruskn ikhtiar tuk make sure susu tetap ada utk allisya,...

semoga sgalanya dipermudahkn..tuk kbaikan semua..:))
kurus kurus March 30, 2012
c jugak
sbb x elok tukar terus dgn susu formula .. selang selikan dia .. lama2 esok dia akan terbiasa .. sbb sus formula ada yg x sesuai ngan anak2 kita .. ;)
sal ya sal ya March 30, 2012
pilih c jugak la. starting memang ada pb. tp lama2 insyaAllah, ok je.
Masya Masya March 30, 2012
pada sy suami ina mesti cadangkan yang c kan.. kan.. sependapatlah kt hihihihihi....
Mimie Mimie March 30, 2012
Rasanya C....

Mudah mudahan segala keputusan IB dan suami adalah terbaik.....
Fiza Rahman Fiza Rahman March 30, 2012
A...tapi klo C, kena turutkan lah.
jamilahamzah jamilahamzah March 30, 2012
rasanya c, pastu dh lama2 br b...okla tu, alisha pun dh nak 2 tahun.. so persediaan utk minum fm dah ada...sb susu ni perlu diminum sampai besar...
Unknown Unknown March 30, 2012
biasalah kebanyakan mak o ayah akan pilih 3.. secara tak langsung baby akan cukup susu,tenaga dalam badannya... campur la bagus sis.. takkan alisha tak minum susu kot kalau stop BF.
Cikrosecute Cikrosecute March 30, 2012
C jugak walaupun lambat komen hihihi
Puan Kutu Puan Kutu March 30, 2012
dah tahu,tak smpt teka.hihi..
SeputihSalju SeputihSalju March 30, 2012
alamak belum teka lg kak ina dah ltk jwpn.. bru balik dari tabika nih.. sulam2 gn susu fmula.. kalu bhnti terus tkut alisha tak selesa + takleh terima plak...