Puding yang mampu menyejukkan tekak (",)


 Ni entry dah seminggu lebih tertunggak... Actually saya buat Puding Buah Campur @ Puding Fruit Cocktail ni ketika saya nak balik rumah my MIL seminggu yang lepas.. (",)


Biasalah, balik kampung mesti ada terfikir nak bawak balik apa2 makanan kan... Kalau saya buat kat sini, takda orang nak makan, yela, harap saya & alisha je.. my dear bukan gemar sangat desert2 camgini... Saya memang suka masak desert tapi bosan bila masak, sendiri makan...hahhahhahah



Puding buah ni sangat senang buat.. makan selepas keluarkan dari peti sejuk.. sangat2 sedap.. tapi yang ni saya tak makanlah sebabnya ada nanas + memang saya buat khas untuk family my dear pun... (",).. My MIL & adik2 ipar saya cakap sedap...hehheh

Ala.. cara dia sangat2 senang.. Rebus agar2 + 7 gelas air.. bila agar2 dah habis hancur, masukkan gula.. lepas tu masuk susu cair + perasa vanila... letak dalam bekas.. & SIAP.. Bila dah keras @ sejuk.. masukkan buah dalam tin berserta dengan air buah tu sekali.. lepas tu letak dalam peti ais.. biarkan sejuk.. sedap... memang menyamankan @ menyejukkan tekaklah..hihii

P/s : Mintak tolong semua peserta IntaNBerliaN's First Giveaway bagi alamat dekat saya....

{ 31 comments.. read them below or add one }

Puan Kutu Puan Kutu March 12, 2012
wow nmpk sedap.rajinnya bawak buah tgn utk MIL.sy balik umah MIL tgn kosong je.haha..

lu takde org nak hadiah tu bg sy..:)
k.nana k.nana March 12, 2012
bg alamat dkt mana yerk.....saya punya bleh bagi kerk.....hehehehe
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa March 12, 2012
ermm cuaca panas2 makan puding memang sedap kan..
ajumohit ajumohit March 12, 2012
sedapnya ina, memang sejuk tekak dibuatnya, makan plak dengan fresh milk atau memanglah sangat sedap, rajin mak yung ni ye hehehhe
sal ya sal ya March 12, 2012
mesti sdp ni. agaknya anak2 suka la kot kalau buat. biasa buat yg berkuah sebab akak suka makan. husben tak suka takpe. jji wife dia suka. hahaha...


p/s: semua sekali ke? or pemenang utama je?
SumeSakan SumeSakan March 12, 2012
salam...dah lama x jalan2 sini...sibek semedang...huhuhu...sedappnyaaa..lama x buat desert2 nih...selalu wat time raya ja...hehehehehe
Masya Masya March 12, 2012
wahh sedappnya...

terima kasih ingatkan bg alamat.... sy email skrg jugak... (^__^)v ampunkan saya terlupa.....
SeputihSalju SeputihSalju March 12, 2012
sedap2...nnti nak buat jugk lahh, tgk aman mcm berminat & berselera je mkn aritu...hihi
Falsya Falsya March 12, 2012
Inaa....sedapnyeee...rajin ina kan..;D
Unknown Unknown March 12, 2012
UIIII,SEDAPNYA..NI KALAU MAKAN TIME2 PANAS NI..SYURGA..HIHI
AnonymousAnonymous March 12, 2012
sedap tu, naknya kalau makan time musim panas ni kan

nenas? ina pregnant ke
kurus kurus March 12, 2012
dah rasa sejukk di tekak akak nie intan
sedapp nyeeeeeeeeeeeeeeee
AnonymousAnonymous March 12, 2012
fuhh..xtahan tgk..terus kering tekak ni rase..hahaha
Saya Disini Saya Disini March 12, 2012
wah..sdapnye..tringin la..dh lama xmkn puding
Cik Jannah Cik Jannah March 12, 2012
peberet jannah nie. kat umah jannah pon tak ada yg makan. selalu jannah buat pakai sumi jer gantikan dgn puding kastard. ehehe
msredcheesecake msredcheesecake March 12, 2012
Mata yg memandang pun jadi sejuk je... Hheee.....
Unknown Unknown March 12, 2012
confirm memang sejuk tekak..hehe
fieda fieda March 12, 2012
ina...mmg kak fieda dh terasa kesejukannya ni..pernah mkn tp belum pernah buat...
emarieys emarieys March 12, 2012
nyum..nyum...sedap dn manis..
Myra Jay Myra Jay March 12, 2012
Owh air tin cocktail tu tabur atas ye, kalau myra masak sekali dengan agar2 semua tu, cuma tabur buah je :)
eija_sweetmama eija_sweetmama March 12, 2012
puding cocktail..nyum2 mmg sedap ni..
Unknown Unknown March 13, 2012
sedapnya!lma dah nana xmkn,huhu...
Fiza Rahman Fiza Rahman March 13, 2012
Sedapnya. Saya klo balik umah mertua pon dgn tgn kosong jer ☺☺
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty March 13, 2012
menantu yang sangat sweet mcm puding2=)kalau saya jadi mil ina mmg sejukkk tekak n hatie=)

eh,awak preggy tak mual2ker?ok ek?
Unknown Unknown May 22, 2014
izin copy resepi ye..nak try...hihi