Doa depan KAABAH yang buat saya terharu...



Hujung minggu baru ni, saya balik kampung my dear... & sempatlah berjumpa dengan maknjang my dear yang baru balik dari menunaikan umrah... Time saya bersalam, & peluk cium dengan maknjang tu, Maknjang gosok2 belakang saya sambil tengok Alisha yang didukung oleh my dear & maknjang cakap "Toknjang dah doa dekat mak hang, moga mak hang bagi hang adik" Lepas tu saya cakap.. "Terima kasih maknjang, kalau ada rezeki, insyaAllah bulan 11".. Lepas tu maknjang cakap.. "Alhamdulillah.. Semuanya dengan kuasa Allah.. maknjang doa 2 tempat.. dekat tempat doa mustajab.. depan kaabah & depan makam Nabi Ibrahim.. Moga2 dapat anak macam anak pak arab, lawa2.."

Bila maknjang cakap macam tu, serius la.. buat saya rasa terharu yang amat sangat.. Actually sebelum maknjang pergi umrah bulan 2 hari tu, saya bagitahu maknjang suruh doakan saya "moga saya dapat anak & moga perkahwinan saya kekal hingga akhir hayat"... Pada mulanya saya terfikir yang maknjang ni ingat tak nak doakan saya sebabnya mesti ramai orang suruh maknjang doa kan.. so, belum tentu maknjang teringat dekat saya..

Tapi dengan takdir Tuhan, maknjang ingat saya.. Bayangkan, jumpa je maknjang terus maknjang cakap, maknjang dah doakan saya.. kiranya nampak je muka saya, terus maknjang ingat pasal doa dia depan kaabah... Ya Allah Ya Tuhanku.. Kalau PREGNANCY TEST saya untuk kali kedua di minggu hadapan, adalah POSITIF.. Nampaknya termakbullah doa maknjang untuk saya di depan kaabah & doa u all jugak... Tak sangka pulak.. sebelum maknjang pergi umrah, saya belum tahu pregnant tapi bila maknjang dah balik dari umrah baru dapat tahu *tu pun kalau betoi2 positiflah*

Dalam entry POSITIF or NEGATIF sebelum ni.. semua orang cakap & mengharapkan ianya adalah positif.. Actually, sedikit sebanyak dalam hati saya mengatakan ianya positif.. tapi tu la, selagi doktor tak buat pengesahan, selagi tu saya tak boleh nak yakinkan diri saya 100 %

P/s : Jika betul saya mengandung.. Nanti saya akan bagitahu u all, TIPS untuk CEPAT PREGNANT yer.. (",).. Barulah saya happy, u all pun happy (^_^)

{ 28 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown March 05, 2012
teringin nak buat umrah dalam usia mudo nih...
Unknown Unknown March 05, 2012
HARAP2 NYA POSITIF YE..:)
Ayu Ayu March 05, 2012
Insyaallah, kalau sudah dinamakan rezeki....kan?:)
Tie HT Tie HT March 05, 2012
Insya Allah positif tu.makbul doa mak njang..aminn :)
- AZIE - - AZIE - March 05, 2012
xsabar nak tau tips tue heheheh
msredcheesecake msredcheesecake March 05, 2012
pepe pun result nya, msred doa kan yg terbaik... insyaAllah..
Unknown Unknown March 05, 2012
positif la tu kak...kak bagi tips..nak cepat pregnant gak ni...:))
Puan Kutu Puan Kutu March 05, 2012
Bagusnya ada maknjang tolong doakan.dokan sy sekali la maknjang.hehe..

Insyaallah mesti positif.Tak sabo juga nak tggu adk alisya..

sy cakappada Aiman adik alisya nak dtg rumah kita..smbil tunjukkan gambar alisya..

Aiman pun terus "bile..bile?boleh aiman main dengan dia.." tak sabo2 abg aiman tu.haha..

bestnya klu dpt jumpa.hehe.dtgje bila2 pun boleh..tp klu hari rabu dan jumaat en suami ada kt rumah.kang takde geng pulak ur dear tu kan..:)
eita eita March 05, 2012
insya allah ada rezeki tu nanti..
Ce'gu JAERA Ce'gu JAERA March 05, 2012
syukur alhamdulillah.. x sabar rasanya nak tengok adik alisha ni... ehehehe.. semoga positive.. yeahhh
sal ya sal ya March 05, 2012
masa Kak Ngah sakit dan doc ckp peluangnya cuma 50-50, seorang kawan yg husbennya ke Mekah utk tunai haji sent msg dkt fb bgtau dia mtk husbennya doakan utk anak akak tu. kebetulan husbenya pun kwn jgk. berkat doa2 org2 sekeliling dia recovered fast berbanding dgn baby yg masuk awl 3 hari drpd dia dan meninggal sebulan selepas tu.
sue zainun sue zainun March 05, 2012
alamak..leh lak tertinggal berita ni..tahniah :)hihi seronok la Alisha dapat adik nanti..hehe pendapat sue kalo line kabur2 tu dah positif dah tu..
Puan Kutu Puan Kutu March 05, 2012
ada dekat rumah..klu camtu dtg jumaat jer sbb en suami cuti,sbtu beliau kerja..plus Jumaat Aiman pun cuti sekolah..minggu ni pun kami nak balik kmpg.hehe..
fieda fieda March 05, 2012
insyaallah...pasni tak sabo nak tengok gelagat adik alissha plk kat blog ni...

sory ina asyik cc jer yg kuar...huhuhu
fieda fieda March 05, 2012
insyaallah...pasni tak sabo nak tengok gelagat adik alissha plk kat blog ni...

sory ina asyik cc jer yg kuar...huhuhu
eija_sweetmama eija_sweetmama March 05, 2012
Insyaallah Positif..

mstila akan buat kita terharu kan, lebih2 lagi doa depan kaabah..insyaallah makbul. kalau dapat yg mcm macam pak arab nnti mmg makbul la doa mak anjang ina tu..

mak eija pun akan ke mekah menunaikan umrah hari khamis ni, mmg eija dah pesan minta mak eija doakan kebahagian eija bersama suami & anak2.
Unknown Unknown March 05, 2012
InsyaAllah +ve tu, akak pulak mcm teringin nak mengandung :-)
Puan Kutu Puan Kutu March 05, 2012
ehh tak kisah malam pun boleh klu nak dtg..rumah ni bkn ada anak kecik.aiman pun sbtu tak sekolah..boleh jer tido lambat.hehe.bkn jauh pun kita nie..yg penting bgtau awal..:)
ida =) ida =) March 05, 2012
Tahniah... Rasanya positif kot....
Alhamdulillah
AnonymousAnonymous March 05, 2012
bila kite pulak nk kesana kan..huhu
ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 05, 2012
wah,untunglah ada org doakan depan kaabah.nanti mama eca nak naik haji tahun depan..nak minta dia doa agar eca cepat bertemu jodoh pula.hehehe.

insyaallah positive.eh eh kak,tips jgn la bgi dulu..eca xkawen lagi..hahaha.gurau je :D
Unknown Unknown March 05, 2012
oo,alisha nak dapat adik ye...:)

positif punya tu,hehe....
sal ya sal ya March 06, 2012
akak ada tulis dalam blog pasal tu. under label "memories". Kak Ngah yg sakit. masa dua bulan lebih dia kena pneumonia. memang sedih la sebab bila masuk PICU doc kata chances dia 50-50. 10 hari dalam PICU dan 4 hari kat wad kanak2 biasa.
LYAfrina LYAfrina March 06, 2012
wah..tahniah ina..alisha akan jd kakak yer..moga doa tu dimakbulkan..amin
Masya Masya March 06, 2012
insyaallah positif.. doa kat mekah ni mmg makbul selalunya kan..
Myra Jay Myra Jay March 06, 2012
Jgn lupa syer ye dear, dah 2thn++ menanti nieh :)
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com March 06, 2012
insyaallah...kalu ada rezeki...alisha dapat adik....
Cikrosecute Cikrosecute March 07, 2012
INSYA ALLAH...POSITIF..MESTI SUKA ALISHA DAPAT KAWAN...BOLEH MAIN MASAK2..