Jawapan samada teruskan FULLY BREASTFEEDING or SEBALIKNYA...

Tadi saya ada konon2 buat berteka-teki la dengan u all kan.. Jawapan u all, adalah tepat... C... My dear suruh saya sulamkan antara breastfeeding & susu formula... Dalam hati saya tu rasa macam sangat2 sedih... tak tahu macamana nak buat.. tapi bila saya pikir2 balik.. mungkin ini adalah keputusan yang terbaik... 

Sebelum ni, my dear adalah orang yang paling kuat support saya dalam breastfeeding ni.. tapi bila my dear buat keputusan macam ni.. ini bermakna, pasti ada sesuatu yang menggerakkan hati my dear.. yela, dengan melihat keadaan kesihatan saya ni.. maybe my dear pun tak sampai hati kan.... untuk   pengetahuan u all, my dear ada tegur saya yang kelenjar tiroid saya macam makin besar walaupun tak besar sangat tapi lebih besar dari sebelum ni.. maybe perubahan hormon ketika mengandung ni kot...

Selain tu, my dear jugak ada tegur saya hanya nampak tulang je... actually, my dear terpandang tulang dekat leher saya ni.. orang panggil tulang apa ek.. tulang kering ke??... Tulang tu ala2 dah mampu menakung air.. so, nampak tak betapa kurusnya saya.. dengan BMI yang tak cun tu.. so, my dear decide, ini yang terbaik untuk saya.. yela, maybe my dear pun tak nak ambik risiko kan.. risiko samada untuk diri saya sendiri or kandungan saya...



Saya harap ini adalah keputusan yang terbaik untuk saya, Alisha & kandungan saya... Untuk pengetahuan u all jugak, semalam kami keluar pergi Tesco tau.. kononnya nak beli susu ibu mengandung untuk sayalah.. sebab saya ada mengadu dekat my dear yang saya dah mula rasa sakit2 tulang.. maybe sebab dah kekurangan kalsium kan.. sekali my dear telah belikan susu jugak untuk Alisha...


Pada mulanya saya nak beli mamil gold untuk Alisha tapi sekali my dear terpandang ANMUM yang tertulis TANPA GULA TAMBAHAN... my dear memang sangat2 menitik beratkan kandungan sesuatu barang yang dia nak beli.. so, tanpa berfikir panjang.. terus my beli Anmum untuk Alisha...



Saya beli susu mamil gold dapat bantal ni.. suke sebab dapat barang free + bantal ni sangat best... baldu gitu.. hihii.. Saya beli susu perasa koko tau.. SANGAT2 SEDAP HOKAY!!.. Siapa yang tak berapa suka nak minum perasa original.. boleh try mamil gold perasa koko (",)

P/s : Rasa sangat2 terkilan sebab tak mampu menyusukan Alisha sehingga ke tahap PHD.. hanya sekadar  mampu tahap MASTER sahaja...

{ 31 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons March 30, 2012
sue kan kalo minum susu ni walau koko mmg sangat la liat tau....dah kena paksa ngan en asbeen pon...buat2 lambat ja..mmm...

camno ni...kiter ni sama dengan jaa ina...mmmm...

makan ubat pon sue lambat..kalo tak da air vita C ni..kena depan mata ada air kosong..alamatnyer sue pandang ubat2 tu N air tu dengan pandangan kososng je la..kakakakakkak
jamilahamzah jamilahamzah March 30, 2012
so, alisha dh start minum susu fm ker?
Fiza Rahman Fiza Rahman March 30, 2012
Tak per lah ina, Klo BF memudaratkan kesihatan dan kandungan ina, tepatlah pilihan C tu. Jgn sedih2 yer ☺☺
Unknown Unknown March 30, 2012
19bulan tu dah ok sgt2 kak..takpe.. alisha dah besar mmg patut minum susu formula.. bf pon tak cukup untuk alisha pon kalau akak tak pregnant!
Cikrosecute Cikrosecute March 30, 2012
Tak per...mugkin rezeki alisha menyusu setakat itu...
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa March 30, 2012
kak terima kasih tau saya dah dapat flower h/p strap tu..cantik comeii jer ;-)

p/s: sorry tau sbb dah lama tak jenguk akak!!
Cik Jannah Cik Jannah March 30, 2012
alamak jannah tak berapa tahu bab menyusu nie sebab tak ada pengalaman. tapi kak amk lah keputusan yg terbaik untuk alisha, baby and utk akk juga. take care kak!
Mimie Mimie March 30, 2012
Alhamdullillah sekurang kurangnya Alisha apat master....demi kebaikan bersama, IB kena tabahkan hati....
sue zainun sue zainun March 30, 2012
insyaallah itu yg terbaik utk semua..take care ina
Tie HT Tie HT March 30, 2012
yang penting semuanya selamat..mommy n baby nt :)
LYAfrina LYAfrina March 30, 2012
xpe la ina... tau x... pcapaian ina utk bf alisha tu dh amat mbanggakn... lg pon.. psti kata hubby ina tu btl.. n adalah y tbaik utk wife dia gak kann
Unknown Unknown March 30, 2012
wah,bestnya dapat bantal tu..comel:)

dulu nana bli susu anlene perisa coklat:) saja minum nak bg tmbh kalsium dlm badan la kononya,heee...bila da abes,terus malas da nk bli ^-^
Puan Kutu Puan Kutu March 30, 2012
sy daripada susu koko lebih baik susu original..yg koko tak berapa kena dengan tekak.hehe..

mmg keputusan terbaik.Alisya pun dh besar.bley minum anmum plak ye..:)
+ e.z + + e.z + March 30, 2012
eB sssh nk minom susu.
alhamdulillah ank2 suker. sbb tuh eB ader mslh kalsium. hik3
SeputihSalju SeputihSalju March 30, 2012
sy dulu minum yg Anmum original tuh.. mula2 nak yg berperisa tp tersalah beli... ingtkan takleh minum tp blh plak minum...hihihi. smpai la besalin minum yg ori jer...
kurus kurus March 30, 2012
memang kebetulan lah intan kan ..
alhamdulillah kalau itu yg terbaik , diri kita sendiri sahaja yg tahu kan dik .. ok ape .. intan ada fully support dari mr hub .. kalau akak hubby akk x pandai bab2 susu nie huhu ;)
Ruse Sulaiman Ruse Sulaiman March 30, 2012
kenalah story kat alisha yg susu tu utk adik pula.. agak2 dia terima tak? org tua2 ckp tak elok bg anak menyusu masa tgh mengandung. apa pun kena tanya pendapat doktor. semoga alisha boleh terima kenyataan dan minum susu formula pula ;)
::NureeN:: ::NureeN:: March 30, 2012
t c yerr...
nureen minum anmum sejak preggy smpi skrg dh 35minggu..
untuk anak nureen beli s26, mmg sesuai utk dia dr kecik smpi skrg dh 3thn 7bln :)
msredcheesecake msredcheesecake March 30, 2012
takpe la.... bukan sengaja suka2 pun tanak bagi dia susu badan....
fieda fieda March 30, 2012
ok dah tu ina 19 bulan alisha dapat menyusu..sian dia nak kena slow2 berpisah dgn nenen dia ye..semoga ina akan bertambah berat badan tau pasni..makan byk sikit...

nak biskut jacob sikit..
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com March 30, 2012
mungkin betul tindakan hubby intan tukan..dia yg lebih mengenali wife dia..harap semua berjalan dengan lancar ok...alisha ok ke..nak ke minum susu fomula...
aziazib aziazib March 30, 2012
dah dapat sampai 19bulan pun dah cukup baik. ada setgh ibu awal2 dah kena campur dengan FM. Sylah tu masa anak first...
AnonymousAnonymous March 30, 2012
ala..xpela..kite merancang tuhan tentukan..redho ye..insyaAllah mungkin ade hikmah nye...saba ye ina..
Salina Mat Isa Salina Mat Isa March 30, 2012
tak pe la kan,risaukan kesihatan ibu dan kandungan,mmg susah nk buat pilihan..
ida =) ida =) March 31, 2012
Xmo komen pasal susu... Tapi .... Bantal!
Comelnya bantal tu. saya pun suka brg free... Kalo dpt belon yg kt shopping compleks tu, gembira sgt. Padahal, berapa sen la sgt belon tu kan.... Heee
sal ya sal ya March 31, 2012
tak apa la. permulaan utk alisha jugak. ina ada dapat pil kalsium kan? kena tambah lagi kalsium dalam badan sbb ina kurus sgt.
@LeenShamsh @LeenShamsh March 31, 2012
muhammad pun master je heheh takpe semoga Allah gantikan selang mase phd tu dgn yg leih baik buat mereke..

dulu kite ingat susu akanb banyk mcm tak preggy..rupe2nye tak..takpe intan yang penting kite dah bagi all out!!
Izan Ishak Izan Ishak March 31, 2012
tahniah buat ina sbb berjaya susukan alisha sampai tahap master... jgn sedih2 sgt ye. ini pun utk kebaikan ina dan bby juga kan. harap2 alisha pun kuat juga!

tang free gift tu mmg sgt2 best okay! k.izan pun nak beli jgklah mamil mama...
Unknown Unknown March 31, 2012
takper...yang penting alisha dh dapat susu walau tak sampai umur yg disarankan....penting lagi untuk kesihatan mama n baby kat dalam tuu...alisha budak baik...
zareliqa afiqa zareliqa afiqa April 02, 2012
Wow! nampak sedap lar susu tu.hehe,^^