Badan saya sungguh letih..

Sorrylah u all.. sekarang ni saya memang dah kurang bw... biasanya saya hanya sempat terjah kembali mereka yang tinggalkan komen je..& mana yang sempat je saya bw.. Badan sekarang ni sungguh tak larat.. Walaupun saya takda alahan lagi tapi setakat rasa2 loya tu adalah.. tapi rasa je la.. bukannya muntah pun..hihii

Tapi tu la, badan saya sekarang memang rasa tak larat.. bayanglah, my dear pergi kerja, saya boleh sambung tidur sekali dengan alisha..adusss... Kalau dulu, time alisha tidur tu la saya buat kerja rumah.. tapi sekarang... yang adoooo...... thats y jugak, saya jenguk u all pun dah lewat... (^_^)

Kalau bab makan pulak.. sekarang ni, saya dah tak makan sangat nasi.. lebih makan kepada benda2 merapu.. bukanlah merapu yang saya maksudkan tu makan snek ke apa ke.. tapi macam.. mee goreng ke.. kuih2 ke.. ohya, u all nak tahu tak, satu hari tu, saya buat bihun sup.. bayanglah sampai satu hari tu, saya makan bihun sup je.. rasa macam sedap sungguh.. tapi esoknya, saya rasa nak muntah bila teringat bihun sup yang saya masak tu.. adusss..

Lagi satu, hujung minggu baru ni, saya buat pizza sebab my family datang, my parent cakap sedap pizza tu tapi tekak saya ni makan.. rasa macam.. uwekkkk... aduss... sedangkan pizza tu fav saya!!... Sama jugak macam laksa... sebelum ni, seminggu sampai 3 kali, saya akan makan laksa.. tiap2 minggu pulak tu.. sekarang ni.. teringat je kuah laksa.. terus je tekak ni rasa kembang... Alahaiiii... semua tu makanan fav saya....!!!


Yang paling kesian alisha.. dulu, saya bau alisha ni.. walau macamana masam pun, saya bau macam wangi.. kiranya saya sukalah bau kan.. tapi sekarang... huwaaaaaaaaaaaaa..... tapi apa2 pun, saya tetap berusaha melawan semua ni.. tak boleh nak manjakan diri sangat...

P/s : Alisha sekarang nampak sangat berdikari.. maybe dah dapat merasai yang dia bakal jadi kakak kot.. hihii.. Next time saya story lebih lagi (",)

{ 32 comments.. read them below or add one }

LYAfrina LYAfrina March 14, 2012
ina..takpe la..mybe awal kandungan kan... apa2 pon byk2 berehat yer...
AnonymousAnonymous March 14, 2012
rindu sangat nak rasa ape yg Ina(name ni blh ke...?)rase skrg nih...

Ina...doakan kite eh...10Q...
Ce'gu JAERA Ce'gu JAERA March 14, 2012
alhamdulillah.... nampaknya petanda2 dah muncul... semoga alisha bergembira mendapat seorang adik kelak.... hehe
AnonymousAnonymous March 14, 2012
alahai siannya, take care ina, bykkan rehat lah, early stage kan
Masya Masya March 14, 2012
kesiannya ina.... biaserlah mule² mengandung manja sikit badan ni.. mmg senang rasa loya tu.. tp rasa loya jer.. x muntah pun...
ZSqueenbee ZSqueenbee March 14, 2012
alolo keciannye...xpe rehat ye..

sye dlu pon teruk gak..xkira mse kjenye tdooooo je...xkisah la opiz ke rumah ke..

strong dear!!
Puan Kutu Puan Kutu March 14, 2012
mmg kena kuat hadapi semua nie.tak boleh manjakan diri sgt..hehe..

take care buat ina.buat alisya selamat berdikari ye.keke..
sue zainun sue zainun March 14, 2012
alahan dah start la tu..take care ina..xpe pelan2 kayuh..
**mmm ina search kat facebook taip "Fatheen Nabila" sejujurnya dari mata su rasa ada iras2 Ina..kalau mata orang lain kata xsama xtahulah pulak..:)
Shafiq Shafiq March 14, 2012
Macam tanda-tanda awal Alisha nak dapat adik je..:-)
Fiza Rahman Fiza Rahman March 14, 2012
Biasalah tu, alahan mengandung.

Macam saya alhamdulillah, tak pernah kena alahan, cuma rasa mengatuk jer lah.

Take care.
+ e.z + + e.z + March 14, 2012
eB rindukan saat2 meloya pagi2. hu3
tahniah lagis ekali yer...
sbagai seorg bakal ibu baru.
leh tlg doakan shbtmu ini dpt twins pasnih? hik3... ;p
sal ya sal ya March 14, 2012
biasa la ina. awal2 mmg macam tu. akak dulu kerang yang faveret tu tak blh mkn. ms pregnantkan Azfar langsung tak blh sentuh sotong. yg faveret tu la akn jadik mknn yg kita tak suka. take care ye.
Unknown Unknown March 14, 2012
sabarlah ina,
harap2 tak lama simptom tu...
Cik Jannah Cik Jannah March 14, 2012
perubahan hormon kot kak. takpe mungkin nanti lama2 dah ok. take care tau
eija_sweetmama eija_sweetmama March 14, 2012
biasala trimester pertama ngandung ni badan mmg rasa letih selalu..

k.eija pun masa awal2 ngandung dulu pun lebih kurang sama bdn rasa lesu & letih, bezanya k.eija ni ngandung xde alahan sgt..bab makan sume nye boleh..hehhe

anyway take care..

oh ye k.eija dah terima hadiah dr gojez house.. Terima Kasih :)
UniMeOw UniMeOw March 14, 2012
xpe kak,,kejap je tu..nt ok la...amin..
AnakPakZohar AnakPakZohar March 14, 2012
ala ciannyeee.. takpe2 sis.. take care tau.. get enough rest ya.. =)
AnonymousAnonymous March 14, 2012
nk dpt adikkan mesti la die berdikari..nk jadi kakak! jgn die buli adik die nnt sudahh
AnonymousAnonymous March 14, 2012
semoga semua baik2 saja...
mama_umar_maryam mama_umar_maryam March 14, 2012
byk2 sabar dear..klu dulu yg 1st kite blh lah xnk itu dan ini..klu blh lawan/tahan..kite tahan..tp klu zt,mmg time2 loye ni..apepon xbley huhu
Cikrosecute Cikrosecute March 14, 2012
hihihi biasalah tue intan...cik rose waktu mengandungkan syifa langsung tak boleh bukak komputer...bau komputer nak muntah hihihi....
Falsya Falsya March 14, 2012
sian ina..biasalah awal2 pregnant..bykkan bersabar kayh..;)
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa March 14, 2012
harap2 akak dpt control smua tu..yg jd kesian bila makanan fav akak jd tak lalu pulak kan..
tunz tunz March 15, 2012
tahniah2!!!yeah yeah..dpt anak buah lagik..hihi
Unknown Unknown March 15, 2012
alisha nk dpt adek.... hihihihi seronok nye =)

tahniah kak =)
Unknown Unknown March 15, 2012
siannya.kalo nana da sedih da, yela makanan feveret kita,tiba kita jd xsuka....sabar ye sis,lama-lama ok la tu:)
emarieys emarieys March 15, 2012
akak cam teringin nak preggy lagi...oppss, heheheh
Myra Jay Myra Jay March 15, 2012
Peringkat awal camtu la dear, macam adik myra gak, masa awal kehamilan bau Firas pun tak boleh nak muntah.
Tp sekarang ok alhamdulillah :D