Alisha adalah pengguna produk Safi Rania Gold..!

Hari ni saya nak cerita dekat u all yang Alisha sekarang ni dah pandai tiru saya nak 'menempek' macam2 benda alah dekat muka dia tu..hihii.. Ni aktiviti yang dia buat sebelum dia demam @ ketika baru nak pergi klinik untuk checkup 18 bulan (",)

Setiap kali saya duk mengadap cermin untuk guna Safi Rania Gold or apa2 sahaja di muka saya ni, anak saya ni akan jadi pemerhati setia.. Bila saya dah siap guna barang tu, dialah yang akan ambik alih nak guna pulak...muahahahah.. Kalau cuci muka pun macam tu jugak.. dia akan mintak pencuci muka saya, lepas tu, dia akan buat gaya macam sedang cuci muka...hahhahhah

Nampak tak ke'teror'an anak saya tu.. pandai pulak ambik botol toner letak dekat kapas tu..hihi


Lepas tu apa lagi.. tenyehlah dekat muka..hahahhahha



Yang tak leh tahan tu, siap tengok cermin.. hahahhaha.. Adoiiii anak saya ni meng'kantoi'kan saya lah tu.. sebab apa yang dia buat adalah cara saya buat.... Tiru ibu nih!!... ;p


Tadaaaaa cantik tak muka Alisha selepas "bermekap"?.. muahhahha.. Ini saya baru tunjuk gambar Alisha guna toner.. belum lagi guna krim...hahahaa... Kadang2 tu, kan dekat penutup krim ada sisa2 krim yang melekatkan.. dia ambiklah krim tu sapu kat muka dia... adoii..hehee

Lagi satu kalau u all nak tahu, dekat rumah saya ni, saya ada sedia satu bunjut yang terisi barang2 Alisha macam bedak + losyen + syampu + berus gigi + sikat.. Si Alisha ni suka ambik bunjut tu lepas tu, buat2 syampu rambut saya lah.. letak bedak dekat muka saya lah.. letak losyenlah.. yang takleh tahan tu, cara dia nak gosok gigi saya sebijik macam saya buat dekat dia... hahahahaaaa

Nampak gayanya nanti kalau Alisha ada adik, dialah yang paling sibuk nak menyiapkan adik dia.. dia lah yangakan letak losyen, bedak & lain2..hihii... Memang kakak yang baguslah Alisha nih! (^_^).. Ohya, Anak saya dah sihat sepenuhnya petang semalam... 

P/s : Tekak saya sentiasa rasa loya tapi tak muntah... sungguh tak selesa.. alahan dah nak start agaknya...

{ 25 comments.. read them below or add one }

nur anis nur anis March 08, 2012
amboi alisha..make up dah ye..belum mekap-mekap pakai lipstick lagi tu..huhu
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI March 08, 2012
eh,aka prgnant ea?? tahniah..

hih..comel dak ni.. tiru mak dia la..nak tiru sapa lagi kan..hihi.
fieda fieda March 08, 2012
amboi2...alisha dh kantoikan ibunya la...bkn main lagi dia ye..pandai sgguh...maira dia jadi pemerhati jgk tp tak pernah la tiru..tgk la dh ada adik nanti habis dia bedakkan adik dia..ehem2..dah start2 loya ye...alaahan bermula..jgn plk nanti start loya kt blog...

done jacob..
LYAfrina LYAfrina March 08, 2012
hehe.. comelnyer dia...
alisha sma la mcm kakak asya.. klo mgadap cermin.. sibuk nk buat jgk mde y kt buat tu.. klo makeup dgn dia2 pon nk makeup.. gitulah gayanya ank pompuan kan.
anisalya anisalya March 08, 2012
lebih baik muntah daripada rasa loya2. memang tak tahan kalau macam tu. hehehe... anak2 akak pun sama ina. kadang2 tu dia orang mtk lipstik je.
Cik Rose Cute Cik Rose Cute March 08, 2012
cik rose hari tue mengandungkan syifa...tak boleh gadap komputer hihihi
Tihara Tihara March 08, 2012
alhamdulillah, alisha dah sihat..harap mak dia pun sihat ea..kemain lagi alisha wat facila seniri..anak dara la katekan ..hihi :)
nur anis nur anis March 08, 2012
saya tag akak ga ye..:)

http://sayanuranis.blogspot.com/2012/03/megagiveaway-by-penmerahcom.html
eita eita March 08, 2012
assalamualaikum.......
patutlah kulit alisha gebu je....
rupanya ni rahsia dia...hahahahha
pandai je dia ni..
syawalsimpsons syawalsimpsons March 08, 2012
sangat cantik alisha ni tau..kikikikiki...
Papa Mifz Papa Mifz March 08, 2012
wah kecik2 dah pandai melawa nih...hehe
::NureeN:: ::NureeN:: March 08, 2012
amboi.. dah pandai yerr alisha ni.. tp yg 1st tue mcm dia tenyeh kat mulut jerr??
Falsya Falsya March 08, 2012
heheehe..suke tgk alisha dh okayh..kembali lincah as usual..pasnie ina kene beli semua tuh extra utk alisha..;D
jemarisuri jemarisuri March 08, 2012
alhamdulillah dh sihat ....

***js tak blh guna produk ni trus migrain...huhu..

tahniah IB..
sue zainun sue zainun March 08, 2012
alhamdulillah..alisha dah sihat...hehe camtulah ok kan kakak Alisha :)
fiza fiza March 08, 2012
Amboi anak dara nih, kecik2 dah pandai ☺☺
Wanieys Hashim Wanieys Hashim March 08, 2012
amboi alisha pun guna safi rania gold...nak lawan ibunya ler tu kulit saper lagi gebussss heheeee
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ March 08, 2012
wahahah..geli ati tgk alisha..bijak tol..siap nk cuci muke bagai..
Izan Ishak Izan Ishak March 08, 2012
paling tak thn pandai betul di atgk cermin tu ina... hehe.. like mother like daughter kan..kan!
Myra Jay Myra Jay March 08, 2012
Hehee, alahai comelnyer :)

Kecik2 dah pandai nak melawa ye :)
Puan Kutu Puan Kutu March 08, 2012
haha sungguh comel gaya alisya yg pandai melaram produk kecantikan ibu..
SeputihSalju SeputihSalju March 08, 2012
pandai alisha tiru ibu dia..hehhhe.
QasehnyaRania QasehnyaRania March 09, 2012
senyum tak perlu kata apa-apa, boleh?hehehe

bijak..bijak..anak sapa ni ...
AnonymousAnonymous March 13, 2013
asyikk hahahha hihihiih.. taip time kena sawan ke saudari