Sungguh sungguh menguji kesabaran... !!

Hari ni Alisha betoi2 menguji kesabaran saya... Tadi saya bagilah dia makan jeli yang dicampur dengan susu cair... Mula2 tu elok je makan.. lepas tu tiba2 dia boleh pulak nak minum susu... Oklah bab minum susu tu.. TAPI yang menjadi masalahnya.. dia nak minum susu sambil pegang mangkuk jeli tersebut... Adusssss.. U all bayanglah... jeli tu dah sah2 berkuah & anak saya minum susu dah sah2 baring.. so, gerentilah akan tumpah kan... Bila saya ambik jeli tu, anak saya punya mengamuk tak hengat dunia...


Dia menangis macam kene dera je gayanya... Rumah hujung pun silap haribulan boleh dengar jeritan dia tu... Adoiiiiii


Saya bagi dia jeli tu semula tapi dia taknak makan sebab tetap jugak nak minum susu sambil baring + pegang mangkuk jeli tersebut...


 Saya punya rasa geram tu hanya Tuhan je yang tahu... Tapi saya sangat2 bersyukur sebab DIA kurniakan saya kesabaran yang tinggi.. Alhamdulillah.. saya masih mampu kawal perasaan marah saya.. takdalah saya nak pukul  Alisha lagi... TAPI..


 SAYA BUAT JUGAK SEPERTI YANG DIA NAK.. BARING SAMBIL MINUM SUSU SAMBIL PEGANG MANGKUK JELI... Biar puas hati dia..! huhhh.. Memang tumpah pun... nampak tak licin mangkuk tu...


Dekat perut dia tu lah jeli tumpah.. lantak kat dia nak sangat..! Selagi tak rasa selagi tu tak puas... habis dengan kain saya pun kena.. Sabar je lah.....

{ 37 comments.. read them below or add one }

~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ March 19, 2012
hikhik...saba ina..mmg budak ni die nk kena tgk skali ape jd br die puas ati..nnt pasni die nk lg..bg lg..biar kan..tp ina kena alas siap2 la kain..hehe
Tihara Tihara March 19, 2012
alahai kesian nye anak omak..orang kata merap nak dapat adik tuu ye alisha..nangis sungguh2 gayanya tu :)
syawalsimpsons syawalsimpsons March 19, 2012
syawal semalam buat perangai tak mo tido...org suruh tutup mata...G kelip2 mata pulak..alamak..
:: Mrs.Eady :: :: Mrs.Eady :: March 19, 2012
ragam anak-anak..huhuu..
ajumohit ajumohit March 19, 2012
Kekekeke alisha dera mama ye? Mcm tulah Gaya terkini makan jelly tu gaknya ina hihi, sabar ye ina, kerenah budak2 mcm tulah
cIk JanNah cIk JanNah March 19, 2012
haishhh sabar jer lah kak intan. kalau tak ikut kata dia kang meraung pulak kan..huhu
Zie Zie March 19, 2012
Sabar......
Emm kata orang meragam kerana mak bawak adik baru tu.. tapi
apa tah istilah dia. lupa lah...


Cam dania dulu selalu merengek. semuanya mama sikit2 mama kat abah tak mau langsung, jenuh jugak kita nak melayannya...
zareliqa afiqa zareliqa afiqa March 19, 2012
hoho~ memang menguji kesabaran..nasib ibu alisha penyabar.heehe
Falsya Falsya March 19, 2012
sabar ina...budak2 mmg mcm tuh..kalau falsya la xtau ae jadi..hehe..
msredcheesecake msredcheesecake March 19, 2012
keras hari alisha ni.... mesti ikut pangai mak dia ni... hhee....
aimi aimi March 19, 2012
kuat btl kesabaran akk... kalo aimi mmg dh kne gh.... adek sdare aimi hbs semua aimi tibai kalo xdgr ckp =)
Gen2Merah Gen2Merah March 19, 2012
macam tu lah kan bila dah ada anak... ada2 je karenah... agaknya dia nak diberi perhatian kot,.,. ehehehe.. alisha alisha
fieda fieda March 19, 2012
adoii..mcm perangai org nak dpt adik ni ye..hehehe

sabo ye ibu alisha...
Bui Junaidi Bui Junaidi March 19, 2012
SABAR2..PERANGAI BUDAK2 MMG MCM TU
SumeSakan SumeSakan March 19, 2012
sabar ek...macamm2 nak kena harungi sementara nak cerdik nih...tp sekurang2nya dia belajar sesuatu hari nih...makan sambil baring tumpah...hehehehe
Ros Ros March 19, 2012
Salam Intan,

Macam tu lah kerenah anak2 ni kan Itan....kena dok bersabar banyak2 lah....Bertuanya Alisha dapat ibu macam Intan ni......
Puan Kutu Puan Kutu March 19, 2012
alahai kesiannya tgok muka alisya nangis..budak2 mmg camtu penuh dengan perasaan ingin tahu.sbb tu biar je dia cua dan lepas tu terangkan kenapa benda tu tak boleh.:)

jummat lepas pergi bank ada urusan.en suami cap jari pastu aiman nak jugak.sy n en suami kata tak boleh, tp bagusnya org bank tu ambil kertas dan cap jari aiman kiri dan kanan..bg dia merasa.org nak cap jari dia pun nak.hehe..
Mama Ema Mama Ema March 19, 2012
biarkan alisha terkena sekali..lain kali taknak buat dah...
Joanna Yunus Joanna Yunus March 19, 2012
Intan memang seorang ibu yang penyabar....
ieda ieda March 19, 2012
ekkke sabo2 .. haa dah jatuh tuu baru dia tahu kan .. hurm budak2 macam tulah kalau tidak dia akan merenggek macam org kena dera kan ekkee ;)
suhaina laui. suhaina laui. March 19, 2012
alisha dh pandai erk main2 dgn ibu die hehehr
Yumida Yumida March 19, 2012
mmg memerlukan kesabaran yg tinggi...tu la hati seorg ibu kan...alaaaa..comel jer alisha tu...
Izan Ishak Izan Ishak March 19, 2012
hehe... boleh tahan alisha ni ye. nak cuba stail baru tu. mujurlah ibunya sangat sabar. takpelah ina... sekali skala takpe kan.
Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY March 19, 2012
biasala anak2 ni ada time dia mmg saje nak uji kesabaran mak ayah dia kan..

kalau eija ni mmg x thn sabar dibuatnye..tp selalunya mmg mulut eija akan bising pastu at lastnye ikutkan jugak..
anisalya anisalya March 19, 2012
kalau akak tak adanya nak bagi. hahaha... memang tak pernah pulak dia orang mintak2 macam tu. nasib baik la ina sabar kan?
eita eita March 19, 2012
alahai siannya...
sabar2.....
biasa lah budak2..sekali sekala nak bermanja dengan cara yang boleh buat mama dia naik angin...
mimie.. mimie.. March 19, 2012
EHEHEHE...sama je ngan qalesya perangai alisha ni ^_^
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ March 19, 2012
salam Ina..apa kabar?Kdg2 bia anak2 buat perangai mmg menguji kesabaran kitakan...
Nak gtau hadiah yg ina kirim dah sampai..terima kasih ya.K.atie sukerrrr...
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ March 19, 2012
Lupa lak..k.atie tag ina gak kat sini...
http://intanwandalaara.blogspot.com/2012/03/2nd-butterfly-giveaway-by-intan.html
sue zainun sue zainun March 19, 2012
huhu nape ni Alisha...sabar ina..rasa2nya meragam nak dapat adik tu..hihi..esok2 ok la..
YaYaNsMuM a.k.a YM YaYaNsMuM a.k.a YM March 19, 2012
hehe.karenah budak2, ader2 je kan?huhu.kita ni mak-mak tahan2kan hati je.ekeke
ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 20, 2012
mak aiii..sabar je lah prngai alisha camtu.heehee
Karukord Jagau's Karukord Jagau's March 20, 2012
kihkihkih....biasa la tu...kerenah anak2 :)
anitadiana anitadiana March 20, 2012
sabar lah intan sama aje bebudak ne...arisya anak kak ita pun sama juga..biasa papanya yg pukul tangan dia..main yg bukan2...nanti menanggis mengadu kat kak ita papa buat...
Masya Masya March 20, 2012
budak²kan.. biaserlah.. kdg² yg dilarang.. yg itulah sibuk nak dibuatnya huhuhu....
Cik Rose Cute Cik Rose Cute March 20, 2012
memang menguji kesabaran ina nie...dahlah tengah mengandung....banyak2 bersabar ya ina...